• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 10:36:24 följande:

Härligt att det börjar rulla in lite plus här i tråden, grattis till er! :D

Själv är jag en vecka ifrån Bim och har inte letat symptom denna månad eftersom jag vet att kroppen ofta lurar mig, men nu har jag ändå fått knasiga symptom som gör att jag får upp hoppet. Har tre gånger på kort tid börjat blöda näsblod helt spontant (legat stilla och kollat tv när det bara börjar rinna) jag och sambon var chockade för jag har inte blött näsblod sen sist jag var gravid. Och igår började mina smalben klia något enormt och det gjorde det i början av förra graviditeten också, förra graviditeten kliade jag så jag har långa ärr på benen, idag när jag vaknade hade jag stora sår för jag kliat i sömnen. Vet att det antagligen är sammanträffanden men kan inte låta bli att få upp hoppet..

Va..menar du att kliande smalben kan vara symptom?? Mina kliar också men inte kopplat det till ev graviditet..också 6-7 dagar från bim..
  • Link92
    Em595 skrev 2019-12-01 09:54:17 följande:

Någon mer som har en lång cykel? Min ligger på 31-32 dagar.. drygt att behöva vänta så länge varje månad :/

Men ska sätta igång direkt efter mensen så man får göra marginaler denna månad hehe.. det var lite snålt förra månaden och så hade jag verkligen hittat ägglossningen :p , surt..

Jag har också en lång cykel, den varierar 27-32 dagar men oftast 31. Sååå segt att vänta mellan gångerna.

Vi trodde verkligen att det skulle bli en augustibebis då vi lyckades ligga varannan dag hela den fertila perioden samt hittade av ägglossningen väldigt bra i november, men icket. :( Har ägglossning tredje advent så är väl bara att börja snart igen!
  • EllaLo
    Emmiealina skrev 2019-12-01 15:39:44 följande:

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315,

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Lägger till mig på plus! ??

Åhh grattis :D
  • saran92
    Snuffles skrev 2019-12-01 16:11:07 följande:

Va..menar du att kliande smalben kan vara symptom?? Mina kliar också men inte kopplat det till ev graviditet..också 6-7 dagar från bim..

Ja alltså för mig har jag bara haft kliande smalben under graviditeten. När jag tog upp det med bm sist jag var gravid så tog jag tester för 'gravid klåda' alltså något som har med levervärden att göra men det visade inget så bm förklarade att vissa får klåda under graviditeten som är ofarlig och beror på hormonerna i kroppen. Men det kliade så mycket under graviditeten så jag fick sova med kylbalsam på benen och ha en blöt handduk under natten för att inte riva mig sönder och samman. Därför är det ju ett symptom för mig men det är nog ovanligt. Har du varit gravid förut?
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 18:28:22 följande:

Ja alltså för mig har jag bara haft kliande smalben under graviditeten. När jag tog upp det med bm sist jag var gravid så tog jag tester för 'gravid klåda' alltså något som har med levervärden att göra men det visade inget så bm förklarade att vissa får klåda under graviditeten som är ofarlig och beror på hormonerna i kroppen. Men det kliade så mycket under graviditeten så jag fick sova med kylbalsam på benen och ha en blöt handduk under natten för att inte riva mig sönder och samman. Därför är det ju ett symptom för mig men det är nog ovanligt. Har du varit gravid förut?

Ja har 3 barn.. ah ok för mig är det säkert bara väderomslaget och torrhet som påverkar huden kanske..återstår att se..
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 18:28:22 följande:

Ja har 3 barn.. ah ok för mig är det säkert bara väderomslaget och torrhet som påverkar huden kanske..återstår att se..
  • Rosahimmel86

12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Jag hade fallit bort från listan så jag lägger till mig igen :)

• saran92
    Snuffles skrev 2019-12-01 18:40:32 följande:

Ja det kan ju mycket väl vara det som är orsaken till mitt kliande med men blev bara fundersam eftersom jag inte kliat såhär sen jag var gravid. Ja vi får se om någon av oss kan lägga till oss på gravidlistan sen :)
  • Ginevi14

BIM igår/idag. Ingen mens i sikte än, har ingen mensvärk heller bara ont i ryggslutet som jag brukar få innan mens. Testat med RFSU vanliga idag men det visar ingenting, dock är jag nog en låghormonare (baserat på tidigare graviditet).

Borde jag kanske testa med ett test som är känsligare? Någon som har tips på ett sånt isåfall? Annars väntar jag några dagar till och testar med ett vanligt igen.

• Pewc

Kunde så klart inte vänta med att teste längre då jag har bim idag enligt appen.

Tog et rfsu test mitt på dagen idag, detva väldigt negativt. Borde få mens imorgon eller på tisdag enligt ältest, så vi får väll se hur det blir helt enkelt. Kommer mensen nu snart så hinner vi kanske en cykel till det här året :)

Svar på tråden BIM December 2019