Inlägg från: Anonym (Ugglor i mossen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ugglor i mossen)

En förvirrad man som behöver hjälp!!

Alltså jag tycker det hela låter rätt konstigt. Hon älskar dig så mycket men gör slut för en sån grej? Det hade varit en sak om du absolut inte ens ansträngde dig för hennes skull men så verkar det ju inte vara. Du verkar ju själv ha liknande värderingar som henne och uppskatta att träffa hennes familj/ vänner?

Tycker snarare hon är extremt naiv om hon tänker att allt ska vara perfekt. Man Kan inte förvänta sig att alla delar i ett förhållande är exakt som man önskar. Alla har sidor som är mindre bra. Kärlek handlar om att få hela paketet på gott och ont och ändå älska den personen för den hen är. Så länge man lyssnar och tar hänsyn till att bådas behov blir uppfyllda. Det är ju ni ihop som får jobba på detta som ett par, hon kan inte bara lägga allt på dig.

Jag tror om jag ska vara ärlig att det är nåt annat. Hon kanske inte är säker på dig helt enkelt? Du gör inte slut med ditt livs kärlek för att det kommer lite motgångar.....

Archi skrev 2019-11-27 15:05:35 följande:

Jag skriver under på vartenda ord du skrivit. Det var exakt det jag förklarade för henne, att allting kan inte vara på rosa moln i ett förhållande men att man kastar inte in handduken så fort det blir lite jobbigt. Man får kommunicera, kompromissa och försöka mötas halvvägs kring saker man inte är överens om, vilket hon även höll med om.

Det kanske är någonting annat, jag frågade henne om kunde vara ärlig och tala om det isåfall. Svaret jag fick var att det inte var någonting annat, förutom att hon saknar att jag genuint tar tag i att skapa ännu bättre band med hennes nära och kära men även med mina egna, vilket jag helt skriver under på. Men det är inte superenkelt nu när hon tog den ?lätta vägen?. Om man säger att man älskar någon, att man är den finaste killen som finns, att man är ens stora trygghet i livet och gråter ögonen ur sig, samtidigt som man kastar detta på mig som jag nämnt ovan, det går helt enkelt inte ihop för mig. Det tror jag ingen tycker som läser denna tråd, men jag kan ha fel.

Okej. Antingen är hon inte ärlig mot dig eller så har hon inte tillräckligt med självkännedom att veta varför detta blir en grej. Det är ju ni som var ihop med varandra, du var ju inte ihop med hennes andra nära och kära... Klart det är mycket positivt om ens partner funkar bra med ens familj osv men om man älskar någon på riktigt så kan inte det vara en avgörande grej.

Som andra skrev, kan va så att hon har en bild av hur en partner ska vara och när du inte är det hon sett framför sig så blir det inte rätt för henne.

Kan bara jämföra med mig själv. Träffade också min partner för drygt 1 år sen. Det är saker i förhållandet som jag ser är problematiska, där mycket handlar om att jag inte känner mig tillräckligt bekräftad vilket ju är en ganska avgörande sak för att hålla en relation vid liv. Ändå blir jag helt förkrossad av tanken av att vi skulle göra slut. Finns inte i min värld.
    Archi skrev 2019-11-27 20:25:21 följande:

Precis så som du beskriver i första stycket, resonerar jag också. Jag var inte på något sätt dålig med hennes nära och kära utan tvärtom, snarare att jag är väldigt omtyckt. Men hon vill ha mer av den varan vilket jag tyvärr inte kunde erbjuda i större utsträckning, även om det inte var helt obefintligt, så var det inte super ofta heller. Men å andra sidan, vi blev tillsammans i somras och jag tänker att sådana saker hade kommit av sig självt med tiden, om man nu menar allvar med att man älskar någon, vilket såklart ska visas i handling också vilket jag ändå tycker att hon gjorde.

Jag tycker du ska ta upp det med din partner, misstänker att du redan har gjort det men sluta inte kommunicera, utan fortsätt påtala det om du känner att det inte blivit bättre.

Precis man kan inte tvinga på sånt heller. Det måste växa fram naturligt. Tycker du tänker sunt.

Jag har tagit upp det några gånger även om det är en svår grej att ta upp. Jag känner att jag inte riktigt når fram. Han har så svårt att kommunicera när det gäller sånt. Han blir tyst, vet inte vad han ska svara. Han vet att han är dålig på att ge bekräftelse och han har försökt bättra sig men jag vet inte. Jag vet inte om han förstår på djupet hur vissa saker verkligen sårar mig. Jag kommer ta upp igen att vi måste komma ur det här för annars är jag rädd att det kommer ta slut. Och det vill jag verkligen inte.
Svar på tråden En förvirrad man som behöver hjälp!!