"Vilo år" efter högstadiet
Du har startat en annan tråd där du frågade om vad som händer när man skaffar barn som 15-åring.
Är det egentligen så att du planerar att skaffa barn och därför ställer såna här frågor?
Du har startat en annan tråd där du frågade om vad som händer när man skaffar barn som 15-åring.
Är det egentligen så att du planerar att skaffa barn och därför ställer såna här frågor?
Här är din andra tråd
www.familjeliv.se/forum/thread/80102010-gravid-i-grundskolan
Jag tror snarare att det är viktigt att ta itu med grundproblemet. Vad får du för hjälp för dina psykiska problem?
Hej TS!
Som flera andra har skrivit så är det inga formella problem - skolplikten slutar när man slutar nian.
Förstår vad du menar med stress och att du kan behöva en paus. Håller med övriga om att du ska nog ha en plan för ditt sabbatsår - annars är det lätt att man halkar av banan helt och hållet.
Du kanske har tankar om vad du vill jobba med? Kan du kanske ägna ditt sabbatsår åt att "pröva på" ditt framtida yrke? I form av praktik eller något?
Lycka till!
Mycket möjligt, men det står det ingenting om i trådstarten.
Där frågar TS om det går att ta sabbatsår efter grundskolan och vad man då ska tänka på, och det försöker jag svara på så gott jag kan.
Och ja, jag både såg och läste din trådlänk, men det kan mycket väl vara så att TS bara har startat två helt olika trådar med helt olika funderingar - det är vanligt med sådant i tonåren och det betyder inte att det ligger något skumt bakom.
Om du däremot kan bevisa bortom alla rimliga tvivel att din teori om att TS egentligen vill bli gravid är riktig ska jag sluta att ge goda råd om sabbatsår - tills dess får du nog leva med att jag besvarar TS fråga utifrån vad den faktiskt går ut på.
Verkligen? Vad jag kan läsa så står det uttryckligen att hon INTE har planer på att bli gravid på minst 15 år - att du drar slutsatsen att det är så i alla fall får stå för dig.
För min del tycker jag att man ska försöka hjälpa till om man kan, så ärligt och sakligt som möjligt, utan att lägga någon värdering i själva frågan - man vet nämligen i princip aldrig vad som ligger bakom frågan.