BIM Februari 2020
Hoppar in här, bim 10/2:)
Hoppar in här, bim 10/2:)
Gör ni något för att öka chanserna? Jag greppar halmstrån här men har börjat äta antiinflammatoriskt. Äter även vitaminer som bidrottninggel, nattljus på kapsel, d-vitamin, folsyra, rosenrot, mineraltillskott kvinna och omega 3..
Utöver kör vi mer ägglossningstest då :)
Hoppar in här jag också
4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid
5/2 - Barbrastreisand
7/2 - Arneliis
Oj, samma fråga där, vad är och gör nattljus? Munkpeppar som jag förstår det ska verka hormonbalanserande på östrogenet och progesteronet. Så förhoppningsvis blir cykeln lite kortare och lutealfasen lite längre. Har en lutealfas på ca 10 dagar +/- typ 2 dagar men brukar få spottings ett par dagar innan mens, och vad jag har förstått kan det tyda på låga progesteronnivåer.
Hej alla! Snart börjat det närma sig för ägglossning för vissa av oss!
Nu har jag bunkrat upp med äl-tester så det räcker ett tag samt grav-test då jag inte kan låta bli att vänta in bim haha!:D Har även utökad med d- och b-vitamin (folsyra sedan tidigare), samt införskaffat glidmedel Conceive Plus. Försätter också att tempa. Så nu är man redo och motiverad för nästa försök!
Hur förbereder ni er?:) Fler tips att dela med?
Jag har också kvar digitala från förra månaden, men verkar ha en snabb stegring då jag fick fast glad gubbe när det visade negativt 1-2 dagar innan.. Så kompletterar med stickor också.
Åh du hade en massa annat också! Har inte vågat ge mig in på rosenrot och bidrottningsgele rädd för att strula till min cykel som ändå är rätt så regelbunden :/ Ja det är en process allt detta så det tar på krafterna! Jag har inte riktigt koll på ivf-processen men erbjuder inte regionerna/vården om man ej lyckas under ett år? Man kanske betalar en summa ändå,hur mycket kostar behandling?
Hej! Hoppar in här med BIM 1/2. Följt dessa trådar i flera månader men nu är det äntligen min tur att få skriva!
Vi är snart 27 och 29 år och är på första RIKTIGA försöket (slutade med p-piller i april 2019 men använde skydd tills i november). Utreddes för PCOS i höstas då min syster har det och jag hade cykler på 45-90 dagar men döm nu min förvåning när jag plötsligt fick en känsla av att nåt var konstigt i kroppen och fick ett starkt utslag på äl-test igår på dag 22! Har aldrig nånsin fått ett positivt efter alla dessa månader så det var roligt att se! Håller tummarna för att mina långa cykler bara var pga p-pillren och att det ska hålla sig någorlunda regelbundna nu.
Vi låg igår och idag men stackarn fick sån prestationsångest över att äl-testet visade ÄNNU starkare idag så han kunde inte avsluta det, haha. Får hoppas att vi kan få till det igen i helgen eller att det räckte med gårdagens ;) (Men om det inte går den här månaden så gör det inget, just nu är jag bara tacksam över att jag har ägglossning!). Lycka till alla!
1/2 - Milor
2/2 - Izzy123
4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid
5/2 - Barbrastreisand, Etaj
6/2 - Carline
7/2 - Arneliis
9/2 - Trollkvinnan
10/2 - Bellsss
11/2 - Sofieelises
13/2 Scrootie
Nej såklart inte! Han har aldrig lidit av prestationsångest förut och dessutom varit genuint intresserad av hur jag legat till i min menscykel så jag visade bara honom stickan för att jag var glad över resultatet :) Vi hade dessutom en tid att passa idag så det var inte de rätta förutsättningarna heller. Frågade honom efteråt om jag inte ska visa honom testen i framtiden men han sa att han ville veta.
Blinkade gubbe på clearblue idag så nu kör vi på och hoppas på det bästa! Ska testa ikväll och imorgon så vi inte missar. Men känns bra att vi fick till det igår iaf, haha.
Alla som försöker få till syskon: hur resonerar/önskar/drömmer ni? Jag är själv så kluven, längtan bara river i mig, samtidigt så känner jag mig så egoistisk när jag överväger att skjuta på försöken för att liksom spara på det; att ännu ha lite kvar framför mig av bebistid, och att ge syskonen mer uppmärksamhet lite till så länge de är små och kräver den på ett annat sätt. Men i det så tänker jag också hur värdefullt det skulle kunna vara för dem att ha ett syskon på skolan/förskolan, vilket får mig att tänka att jag gärna önskar dem tätt.