• Bellsss

BIM Februari 2020

Arneliis skrev 2020-02-03 19:24:02 följande:

Åh grattis:) hoppas jag har samma tur. Tar nog ett testa tidigt imon. Vilket test tog du?

Tack! Predictor early :) litar inte alls på CB efter att ha fått spök.
  • Bellsss
    Enkeli skrev 2020-02-04 06:41:31 följande:

Grattis Loea! Jättekul! När testade du?

Jag är lite förvirrad, fick negativt idag men känner inte alls mensen. Vad är bästa testet?

Rfsu är kända för spök så använd inte dom även CB early kan ge svaga streck. Predictor early fick jag tips om av flera efter att ha fått spök på CB och RFSU. Och jag plussade igår och är super nöjd med det testet :) äl + 8 igår.
  • Bellsss
    Loea skrev 2020-02-04 14:09:37 följande:

Hur ser ett streck från ÄL+8 ut? Syns det tex på bild? Jag är lite paranoid när det kommer till spökstreck och tidigt testande, hade knappt vågat lita på mitt ÄL+12 om det inte vore för att strecket var så starkt, så är lite fascinerad av hur folk tolkar!

Ja det syns, är ett rosa streck svagare än teststrecket men tydligt :) Strecket är helt, jämnt, lika tjockt som kontrollstrecket. Men jag vill se ett digitalt innan jag tror helt på det :)
  • Bellsss
    Loea skrev 2020-02-04 14:09:37 följande:

Hur ser ett streck från ÄL+8 ut? Syns det tex på bild? Jag är lite paranoid när det kommer till spökstreck och tidigt testande, hade knappt vågat lita på mitt ÄL+12 om det inte vore för att strecket var så starkt, så är lite fascinerad av hur folk tolkar!

Här är kvällens äl + 9
  • Bellsss
    Loea skrev 2020-02-04 21:08:21 följande:

[quote=80206596][quote-nick]Bellsss skrev 2020-02-04 20:52:08 följande:[/quote-nick]

Fint! Är ändå en skillnad gentemot ÄL+11 som jag var på när jag tog dessa. Skönt med dom digitala alltså, blir ju ingen tolkningsfråga liksom. Kommer inte ihåg om jag sagt grattis, men om inte: grattis!!

[/quote]

Absolut, räknar med att mina ökar nu :) ser en skillnad mot igår bara. Tack och detsamma!
  • Bellsss
    me31 skrev 2020-02-05 19:53:25 följande:

BIM 7/2. Tog ett test till idag och även det visade negativt. Känner att mensen är på väg och har gett upp denna månad. Just nu känns det som om jag aldrig vill försöka igen. Detta var försök 18. Är så ledsen och deppig. Jag var så ledsen när jag insåg att det inte blev något barn för oss 2019. Nu blir det mest troligt inte någon bebis 2020 heller.

Förstår att det känns jätte tungt, får ni ingen hjälp av vården?
  • Bellsss
    me31 skrev 2020-02-05 22:17:32 följande:
    Har fått besked att vi måste försöka ett år innan vi får hjälp. Vi blev gravida efter 11 månader men fick missfall v7 sedan dess har vi försökt igen. Vården säger att vi måste försöka ett år till efter missfallet innan de hjälper. Men vad jag har förstått så får vi ingen hjälp eftersom vi redan har ett barn. Det är så jag har uppfattat det. Vet någon här inne något om det? Har kollat upp vad det kostar med privat hjälp men det är alldeles för dyrt. Inga pengar vi har. Allt känns så hopplöst just nu.
    Tyvärr så stämmer det. Ni har rätt till en ev fertilitetutredning men visar det sig att ni behöver ivf så får ni inte det finansierad pga barn sedan tidigare. Vi har också haft det super kämpigt pga att jag har endometrios men har en son sedan innan och får därför ingen hjälp.
  • Bellsss
    Jasmine00 skrev 2020-02-06 08:56:09 följande:

Jag är på bim-7 är det för tidigt för ett första test?? :0

Jag plussade äl + 8 fullt synligt även på bild, äl + 9 plussade jag även med ett digitalt :)
  • Bellsss
    Malllin skrev 2020-02-06 17:49:44 följande:

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

Hade äl på lördag 25/1. Vi låg tid 21/1-sön 26/1 haha. På lördag låg vi 2ggr. Jag blev äntligen gravid efter 9-10 mån :)
Svar på tråden BIM Februari 2020