Inlägg från: Matildaa2020 |Visa alla inlägg
  • Matildaa2020

BIM Februari 2020

Hej!

Önskar jag kan få lite hjälp då jag är helt ny på det här med ägglossningstest.

Jag såg i min app (Flo) att jag borde haft ägglossning 30-31 januari, men jag vet inte om den räknar helt rätt. I fredags 31/1 tog jag ett ägglossningstest mitt på dagen och fick ganska snabbt två lika starka streck. Det var det enda testet jag tog så jag vet inte hur det skulle sett ut innan eller efter. Vi hade sedan sex både fredag och lördag kväll, har vi då lyckats pricka in rätt dagar tror ni? 

Jag borde ha bim 15/2 :) 

• Matildaa2020
    Hej!

Jag är lite förvirrad ang. ägglossningen haha.. någon kanske kan hjälpa mig?

Som jag förstår det ska man ha samlag inom 48h efter positivt äl-test. Men hur vet folk exakt vilken dag deras ägglossning sker? :)
  • Matildaa2020
    Sofieelises skrev 2020-02-07 13:32:12 följande:

Man kan egentligen aldrig veta exakt men man kan ha ett hum om man tempar också (tempen stiger efter äl). Vissa får ju också smärta vid ägglossning och går på "känningar" om vilken dag ägget släppte.

Okej, tack????
  • Matildaa2020

Jag fick positivt på mitt ägglossningstest förra fredagen (två lika starka streck) och det var det enda testet jag tog så jag vet inte hur det såg ut innan eller efter. Jag har inte känt efter eller letat efter några symptom då jag tänker att det blir lite som det blir. Men idag när jag gick på toaletten så såg jag att jag hade fått en ljusrosa flytning, ganska rejäl. Kan det var nidblödning? Eller måste den vara mer blodlik?

• Matildaa2020
    sarakarolina skrev 2020-02-07 17:54:43 följande:

Hej! Jag har hållt mig lite i bakgrunden då jag inte vill få upp mitt hopp för mycket. Jag har två mf bakom mig. Jag har inga barn sedan tidigare. Senaste mf fick jag på BIM+3 den 14 januari. OM jag räknar den dagen som mens som skulle jag denna månaden har bim den 11/2. Men jag hade dock vattniga flytningar den 24/1.. det droppade som vatten (förlåt för info).

Idag testade jag med ett ägglossningstest (jag vet inte varför) därefter tog jag ett graviditetstest (vet inte heller varför). Vad tror ni om testen? Är det spökstreck eller ett riktigt plus på cb. Jag blir galen på dessa streck.

Det ser ut som ett plus!! Testa igen om några dagar och se, det är nog lite tidigt än. Äl-testet skulle jag inte våga lita på vid en graviditet. Men jag tror att du har ditt plus där:) håller tummarna!
  • Matildaa2020
    Fnattilur skrev 2020-02-07 19:58:06 följande:

Visst kan det vara nidblödning! De varierar mycket i hur de ser ut. Vad spännande! :)

Tack för svar! Ja, det var något helt nytt jag upptäckte haha
  • Matildaa2020
    Sofieelises skrev 2020-02-08 08:00:26 följande:

Herreguuuuud - JAG ÄR GRAVID!!!!! Sjunde försöket, kan inte fatta det, helt overkligt!!

Tog en rfsu sticka igår på äl+8 som blev svaaagt positiv. Vågade inte ens hoppas. Idag syns det ett ljusrosa streck utan problem, och även cb är positivt!! Det känns heeeelt overkligt. ÄL+9 idag, aldrig plussat så tidigt innan.

Ska bekräfta med digitala imorgon men var bara tvungen att få ropa ut det någonstans!!

(Lägger ut bilderna fast att jag vet att det kommer synas SÅ dåligt här.. Men det är verkligen svaga plus!!)

Åh vad kul! Stort grattis!!
  • Matildaa2020
    sarakarolina skrev 2020-02-08 08:54:58 följande:

Ska man kanske våga tro på detta nu?! Fick precis detta fina tydliga plus nu på morgonen. :D

Enda symtom jag märkt av är ömma bröst sedan en vecka tillbaka och trötthet. Jag har lagt mig i sängen efter jobbet de senaste dagarna och vilat och sedan nästan somnat vid 18-tiden i soffan.

Ska för säkerhets skull köpa ett digitalt idag.

Så kul! Det där ska du absolut våga tro på! men ett digitalt är väl kul att ta ändå:)
  • Matildaa2020
    Maxima009 skrev 2020-02-13 09:01:02 följande:
    Jag ser definitivt två streck. Har aldrig sett ett spök på riktigt så vågar inte uttala mig kring det. Men det ser riktigt ut enligt mig iallafall :)
    Nej, jag vet inte heller riktigt vad som är skillnaden. Men båda strecken är iallafall samma färg, även om det ena är mycket otydligare haha.
Svar på tråden BIM Februari 2020