me31 skrev 2020-02-04 17:06:25 följande:
Vad skönt att höra att man inte är ensam.. Hur länge har ni försökt med nr 2? Jag har också fått höra så mycket kommentarer kring detta. Allt från ?är det inte dags att skaffa syskon nu, annars har de ingen glädje av varandra? till ?skaffa nu en pojke så vi kan bli av med lite saker som ligger här hemma?.
Tror inte det tagit sig denna gången heller, har den känslan i kroppen men såklart hoppas jag att det visar ett plus denna gång. När har du BIM?
Vi har inte försökt länge i jämförelse, detta blir vårt tredje aktiva försökt... Åh människor är så okänsliga! Målar upp er som några elakingar som inte vill ge ert barn ett syskon... Vi var på släktkalas i helgen och jag fick klapp på magen av en morbror och massvis med liknande kommentarer! Gick knappt att titta på min kusins bebis utan att alla kom med kommentarer som "åh nu blir du allt sugen va? Vad väntar ni på??" Osv...
Dagarna innan bim är värst :( jag är fertil just nu, så bim är om ungefär 2 veckor! Får se när äl sker :)
(Förstår till fullo att jag inte kan sätta mig in i din situation som försökt såpass mycket längre än mig... hoppas du inte tycker att det var okänsligt av mig för jag menade det inte alls så)