Inlägg från: Bäbävitalamm |Visa alla inlägg
  • Bäbävitalamm

BIM Februari 2020

Magda11 skrev 2020-02-16 10:45:12 följande:

Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt. 

Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv). 

Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän...  

Håller alla tummar för dig idag!!! Vilken fruktansvärd stress du har hängande över dig :(
    amandakollb skrev 2020-02-16 12:19:09 följande:

En fråga till alla som testar tidigt och många gånger innan bim, testar ni alltid tillsammans med er partner eller berättar ni bara att ni testar, eller berättar ni inte alls för att istället överaska om det skulle vara positivt? :) 

Jag har sagt till honom att jag testar varje dag. Tanken var att vi skulle testa tillsammans på bim men hittills har jag inte lyckats hålla mig till dess! Han tycker det är helt okej, sålänge jag berättar direkt om det är ett pluss!
  • Bäbävitalamm
    milor skrev 2020-02-16 18:42:30 följande:

På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?

Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).

Min äl kommer oftast mellan dag 12-15 :) tre senaste månaderna på dag 13.
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-16 18:10:58 följande:

Äl+6 och en påtaglig mensvärk, BIM om 4 dagar. Betyder väl ingenting men kan inte låta bli att spekulera ändå.. har extremt sparsam mensvärk vid mens eller oftast ingen alls.. så detta var ju mer än jag brukar ha vid mens. Test imorgon men vet ju att det med största sannolikhet inte ger ngt utslag..

Spännande! Det låter absolut som något :D jag har också betydligt mer mensvärk denna månad. Försöker dock sluta analysera symptom... känner mig gravid varje månad men så kommer mensen ändå!
  • Bäbävitalamm

Äl+11 och bim-4 idag och testade negativt imorse med ett vanligt test. Känns dessutom som att mensen är på ingång :(

• Bäbävitalamm

Gjorde precis misstaget av att säga till min man att jag känner mig gravid... Han blev jätteglad! Så om jag inte är gravid nu så blir han väldigt ledsen... Känner mig gravid pga att det drar i livmodern, mina bröst var ömma igår och den där känslan som jag brukar få innan mens är borta. Så inga stora grejer att gå på direkt....

Äl+12 idag.

• Bäbävitalamm
    Solros2 skrev 2020-02-18 07:22:52 följande:

Tyvärr så blev inget denna månad heller BIM om 4 dagar

Lycka till ni andra

Är det digitala väldigt känsligt? Jag tror att det kan vara för tidigt att testa!
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-18 10:01:33 följande:

ÄL+ 8 idag. Skulle ha testat imorse, men hann inte.. nu väntar jag till lunchtid så jag kan testa då istället. Tycker mig känna av symptom, lite udda sådana, samtidigt som känslan säger att det inte är något.

Spännande! Jag hann inte heller ta imorse, tror jag har tid efter lunch idag
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-18 12:46:30 följande:

Kände mig så sänkt av det negativa testet.. googlade lite på det då det inte är ngt "känt" märke/test och hittade bara ett negativt omdöme, inget positivt..

Va en som testade negativt med det ÄL+8, ÄL+9 hade hon testade ultrasvagt med det och med samma urin testat ganska starkt med rfsu, såg bilder på hennes test. Och rfsu mäter ju inte så låga nivåer. Så verkar vara bullshit att det mäter så tidigt som 5 hcg... känns lite bättre nu haha..

Synd att ha slösat pengar och energi på något sånt! Men bra att det förhoppningsvis var fel testresultat. Får jag fråga vad det heter? Så jag inte också köper det. Nästa månad funderar jag på att köpa hem predictor early och testa!
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-18 13:46:53 följande:

Abblo pharmas tidiga graviditetstest heter det. Jag kör på med testlagrets istället, hehe.. där vet man ju att det inte är ngt konstigt om de ger negativt när man bara är lite över en vecka efter ÄL, man kan va/bli gravid ändå.

Okej, tack!
  • Bäbävitalamm
    Langdskidor skrev 2020-02-19 08:25:24 följande:

Längst ned på sidan finns förklaring av de olika begreppen och siffrorna,

När jag skrev in mina värden (dock vet man ju inte hcg i grunden vid implantatiom men kunde variera mellan 0-6 enl deras studier) så valde fyra :p

Då borde jag testa plus på äl+13 kväll med ett 25 miu test

Häftigt, tack!

Jag testade negativt imorse med ett vanligt test från graviditetskollen :( fäste ägget dag 9 efter äl så finns dock hoppet kvar! (Om jag förstått det rätt... vilket jag säkert inte har jag har haha)
  • Bäbävitalamm
    Langdskidor skrev 2020-02-19 09:01:21 följande:

Ser nåt.. svagt herreegud :ooii

Det där ser mycket lovande ut! Grattis :D
  • Bäbävitalamm

Små små blodstrimmor nu... väntar på mens imorgon då. Fan. Min kropp har varit riktigt elak mot mig denna lutealfas... nu säger jag hejdå till bim februari och återkommer förmodligen i bim mars när min kämpaglöd är tillbaka.

Grattis till alla som fått pluss och lycka till ni som fortfarande väntar <3

Svar på tråden BIM Februari 2020