• Gnusmas

BIM Februari 2020

Freya: om du har en regelbunden cykel så är det troligt att du får ägglossning som du brukar. Så för säkerhetsskull räkna med att din ägglossning sker p0 dag 14 om det är då den brukar ske. Men sen kan det också bli så att den blir lite förskjuten.

• Gnusmas

Hoppar in här! Detta blir vårt första riktiga försök, slarvade lite förra månaden men det ledde inte till något. Men nu kör vi "på riktigt".

• Gnusmas

Hoppar in här! Detta blir vårt första riktiga försök, slarvade lite förra månaden men det ledde inte till något. Men nu kör vi "på riktigt".

• Gnusmas

Jag har använt ägglossningstest under tidigare försök, nu gör vi utan. Men då uppmärksamma jag iaf att jag i de flesta fall bara fick stegring under några timmar. Så innan jag kom på att jag var tvungen att testa två gånger om dagen (fm och em) så missade jag oftast stegringen. Men man ser ju oftast på stegringen att ÄL är nära även om man inte lyckas pricka när testet blir positivt. Men det är nog bra att ha i baktanke att ha sex regelbundet ändå för inte alltid man lyckas hitta ägglossningen.

• Gnusmas
    LBP91 skrev 2020-01-27 02:10:16 följande:

Kunde inte hålla mig längre!

Grattis!!! Var det ditt första test för denna cykeln?
  • Gnusmas

Kommer troligtvis ha BIM kring 21 februari. Men mensen vill inte komma igång riktigt. Hade lite bruna flytningar igår vilket jag räknade som mensens början, men det var extremt sparsamt. Idag var det genomskinligt igen, så mensen segar sig. Testade imorse för säkerhetskull men negativt.. det blev likadant förra månaden, någon som känner igen detta? Brukar annars komma igång samma dag som det börjar. Är rädd att detta ska vara ngt symptom på "svagare ägglossning" eller något.. är inte gammal men verkligen inte ung längre så lite orolig blir man ju.. blir 34 i år.

Vill ju gärna att mensen ska komma igång så man kan rikta in sig på nästa omgång!

• Gnusmas
    LBP91 skrev 2020-01-27 10:25:52 följande:

Tack! Känns verkligen overkligt. Måste göra lite fler tester och se en stegring innan jag verkligen tror på det, hahah. Vi har ju försökt så länge och började tappa hoppet. Jag gjorde ett test av samma modell på ÄL+10 men då blev det toknegativt.

Förstår precis din känsla.. det kan ta tid utan att det eg är något fel. Vårt första barn tog 1 år också. Andra barnet 6 månader, tredje 8 månader, fjärde gick på första försöket.. önskar dig stort lycka till!
  • Gnusmas
    Louiseo skrev 2020-01-27 15:52:20 följande:

Jag är på BIM -6 idag. Letar efter symtom. Jag har de senaste nätterna drömt jättemycket konstigt, någon som har erfarenhet av det i samband med graviditet :P Riktigt sjuka drömmar alltså. Har molvärk fram och tillbaka. Svullna bröst. Men det har jag alltid innan mens så det kan lika gärna vara det. Ibland är man så less på att vara i denna bubbla :( Hur mår ni andra?

Drömmar brukar vara starkt förknippat med graviditet brukar drömma jätteknäppa saker när jag är gravid!
    Malllin skrev 2020-01-27 17:26:23 följande:

Hej!

Hoppas över hit från januaritråden då mensen kom igår. Detta blir vårt andra försök. Är 30 år och har en stress i kroppen som jag tror är dålig för mig. Hoppas jag kan slappna av denna äl och inte noja över min ålder och fertiliteten.

Bim 21/2.

Känner som du. Har också en stress i kroppen jag aldrig känt tidigare. Blir 34 i år, min mens har börjat strula nu också vilket gör mig orolig. Förra månaden kom en pytteliten rosa blödning på BIM, sen uppehåll i tre dagar, trodde jag var gravid, men testen var negativa, sedan kom mensen. Denna gången likadant. Pytteliten brun flytning på BIMdagen, sen uppehåll och nu två dagar senare svaaag brun flytning i morse men inget mer. Och negativt test.

Har du barn sen tidigare?
    Malllin skrev 2020-01-27 17:50:44 följande:

Bisolvon? Hostmedicin?

Aldrig hört förut. Ska det vara bra?:)

Det ska ha positiv inverkan på ägglossningsflytningarna. Grapefruktjuice har jag också hört ska vara bra.
  • Gnusmas

Malin: missade sista sidan innan jag svarade, du hade ju redan fått svar:)

• Gnusmas

Malin: missade sista sidan innan jag svarade, du hade ju redan fått svar:)

Mammaresan skrev 2020-01-28 12:03:11 följande:

Hoppar väl in här lite i en kant för sällskapets skull. Väntar in mens så min BIM är runt 1 mars så hamnar precis utanför här. :)

Jag kommer troligtvis ha BIM i slutet av februari, min mens jäklas med mig och vill inte komma igång ordentligt, så misstänker detta kommer skjuta upp ägglossningen. Du har inte fått din mens än? Är den sen?
Svar på tråden BIM Februari 2020