BIM Februari 2020
Hoppar väl in här lite i en kant för sällskapets skull. Väntar in mens så min BIM är runt 1 mars så hamnar precis utanför här. :)
Hoppar väl in här lite i en kant för sällskapets skull. Väntar in mens så min BIM är runt 1 mars så hamnar precis utanför här. :)
Malin: missade sista sidan innan jag svarade, du hade ju redan fått svar:)
Jag kommer troligtvis ha BIM i slutet av februari, min mens jäklas med mig och vill inte komma igång ordentligt, så misstänker detta kommer skjuta upp ägglossningen. Du har inte fått din mens än? Är den sen?
Får se om min BIM stannar kvar på detta datumet eller om jag ramlar över till mars. Beror lite på när ÄL sker!
1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys
2/2 - Izzy123, LouiseO
4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid
5/2 - Barbrastreisand, Emalie
6/2 - Carline, ESemlan84
7/2 - Arneliis, 123fjäril
8/2 - Nixtie, Etaj
10/2 - Bellsss
11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78
12/2 - Snarttrettiochtrevar89
13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123
16/2 - Mikkan, myownworstenemy
20/2 - Link92
29/2 - Mammaresan
Här är snart mensen slut, borde vara sista dagen idag, så det är lååångt kvar. Haha!
Vi har 3 barn sedan innan så vi har ju flera stycken också. Självklart har en rätten att också få längta och känna smärta av att det inte blev som en tänkt, trots att en har barn sedan innan! Jag skulle själv bli ledsen om möjligheten att skaffa fler barn togs ifrån mig. Just nu har ingen av oss bråttom för att det ska bli plus men trots det blir jag lika besatt över det där plusset varje månad och lika besviken också.
Det här blir tredje månaden för oss varav vi försökt ganska avslappant förra månaden då det är svårt att få till det. Månaden dessförinnan så trodde jag att jag kanske råkat bli gravid (då försökte vi inte aktivt). Och det där med att testa, undra, fundera och hoppas sliter oerhört. Har inte gjort det så länge ens men har redan stor avsmak av stressen som uppstår mellan ÄL till BIM!
Men för egen del verkar det vara knas med ÄL och även långa cykler mellan varven så vet inte ens om vi har en rättvis chans just nu. Kroppen har inte riktigt varit med hittills. Den här månaden kanske det blir en mer "normal" cykel med tydlig ÄL. :)
Och den här månaden vill jag försöka pricka bättre. Varannan dag är annars den bästa metoden för att "pricka" ÄL men tror inte vi är där just nu för att hinna med det. Haha!
Vill ha lite tips och input från er.
Förra månaden fick jag glad gubbe på cb digitalt äl test dag 21 i cykeln.
Den här månaden började jag testa på dag 19 som va den 10/2, och har inte fått glad gubbe än.
I morron den 14/2 så är jag på dag 23 i cykeln, tror ni äl kan ha varit tidigare så jag missat den?
Skulle ni ha fortsatt att testa några dagar eller gett upp för den här månaden?
Jag fick mitt första barn i Oktober 2018 och fick tillbaka mensen i September 2019, så här har cyklerna sett ut sen dess:
September 38 dagar
Oktober 37 dagar
November 27 dagar
December 31 dagar
Januari, förväntad cykel 32 dagar
Vet liksom inte alls hur jag ska tänka eller göra, please Help!
PS det här är vårat andra försök till ett syskon Ds
Hur går det för alla? Hur många är vi kvar?
Jag har bim 22/2 Äl gav rätt svaga streck den månad så räknar med att hoppa in på tråden bim mars :/
Hur går det för dig? :)
BIM -1 idag och mitt svaga test igår stämde visst. Glad alla hjärtans alla!
Idag har jag plussat 1 dag innan bim med vanligt billigt två strecktest samt med ett cb early. Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen!
Fast nu kom mensen så får försöka nästa månad :(
Fler än jag som har känslan av att man varit på samma cykeldag i typ en vecka nu? Förstår inte hur tiden mellan ÄL och mens kan gå så långsmt när tiden mella. Mens och ÄL springer fram?
Inget av det. :) Jag har bra koll på kroppen. Både livmodertapp och sekret. Inte mycket för ÄL-stickor och har aldrig använt det när jag blivit gravid med någon av de andra barnen. Att ha koll på kroppen har hjälpt mig mycket varje gång. Sedan kan en ju aldrig vara heeelt hundra på att just ett ägg släpper oavsett metod men om vi utgår från att allt funkar som det ska och att ett ägg släpper som tänkt. :)
Låter klokt att vänta. Själv har jag jättesvårt att vänta! Haha! Men ååh förstår din besvikelse när mensen var så pass sen också! Jag föredrar väl att veta någon dag innan BIM om det är något eller inte. Jag är så säker på om inget plus visar sig på de där känsliga testen någon dag innan BIM då är det inget, när det gäller min kropp i alla fall. Den enda gången jag fått plus flera dagar efter BIM är när något var fel och det var missfall så för mig verkar det inte vara något gott tecken tyvärr. Men så är det inte för alla såklart!
Tror jag precis plussade?! Äl+10
Mitt svaga från igår var ett plus!!! <3
Haha ja men precis! Jag körde clear blue testa tidigt, båda gångerna :D såg visst att det är 10 dagar sen positivt ältest men 9dagar sen äl blir det ju då. Så ganska tidigt blev det positivt ja! :D så glad! Bebis nr 2 på g nu, hoppas lilleman hemma blir glad över ett syskon bara :p
Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt.
Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv).
Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän...