Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

BIM Februari 2020

Magda11 skrev 2020-02-16 16:14:13 följande:

Han har redan frusit in spermier eftersom det är testikelcancer han har = han var tvungen att operera bort en testikel och ?bara? det ska inte påverka möjligheten till att få barn på naturlig väg.

Går just nu bara och väntar på att han ska få göra en CT-scanning och se om det kommit någon spridning efter operationen (han opererade bort testikeln 14 januari). Påvisas det spridning så måste han ta cellgifter :( Har det inte spridit sig så blir det bara regelbundna kontroller för att kolla efter spridning, så det är det vi hoppas på. Då kan vi fortsätta bebisverkstaden. Alla prover efter operationen har sett så bra ut som de kan, så egentligen borde man väl ha mer hopp om att de inte kommer hitta något, men jag oroar ändå ihjäl mig... :(

Åh hoppas att ni kan få till det på naturlig väg och jag håller alla tummat och tår att det ska se bra ut nu så att det inte spridit sig! Ush, kan bata föreställa mig den oron du går runt med. Klart du oroar dig! Stor kram till dig!
    milor skrev 2020-02-16 18:42:30 följande:

På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?

Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).

Precis så var det för mig nu med. Förra cykeln fick jag ägglossning jättesent, runt dag 21, och nu runt dag 13! Så väldigt likt dig. ;) Så visst kan det hoppas lite hej vilt för vissa av oss! ;P
  • Mammaresan

Stort grattis TroochTvivel!

Här är det bara att fortsätta vänta. BIM är runt den 26/2 här och jag kunde inte hålla mig från att testa igår och idag vilka båda var toknegativa såklart. Det är verkligen jobbigt att acceptera att det är så! :(

Jag känner mig fortfarande gravid vilket gör det svårare att ta in de negativa testen.

Testen togs på ÄL+9 och ÄL+10. Jag kommer INTE testa imorgon (torsdag) för orkar inte med att ta ett negativt test till. Kanskr tar jag ett på fredag då jag är på ÄL+12. Blir det inget synligt streck under testtiden då så är jag inte gravid. Har känsliga test som ska mäta från 10 så håll tummarna för mig på fredag!

Imorgon får jag vänta med spänning på era test istället! ;)

• Mammaresan
    Gnusmas skrev 2020-02-20 11:36:27 följande:

Lunchtestet, 3 timmar efter morgontestet. Så svårt att få det jag ser på bild. Irl är strecket mer tydligt och rosa. Mycket starkare än morgontestet som bara gav en antydan till streck. Jag tror jag är gravid!

Blåbär03 skrev 2020-02-20 09:29:29 följande:

Jag har precis gjort ett test.. ett test som man kan ta fyra dagar tidigare jag tror jag ska ha min mens i morgon eller på lördag

Jag fick ett streck men det är super svagt oroar mig för att det är ett spök streck så vågar inte hoppas på för mycket men tycker att det är lite ljusrosa. Det gick inte o ta så bra bild det syns mycket mer live men lägger upp en bild.

Ser definitivt på båda era! Tror också ni är gravida! Tänker syns det här så syns det ännu bättre i verkligheten samt att strecken kan fångas på bild. De ser även lätt rosa ut! :D
  • Mammaresan
    eifos89 skrev 2020-02-20 07:49:43 följande:

Förstår att det är jobbigt, men det finns fortfarande chans! Jag håller tummarna för dig på fredag :)

Jag känner mig också gravid och hade faktiskt rätt så svårt att acceptera mitt negativa test igår.. trots att jag VET att det är för tidigt att se något. Vi får hålla hoppet uppe!

Jo det finns ju en chans fortfarande som du säger. Håller tummarna för dig med!
    NiMi12 skrev 2020-02-20 07:53:36 följande:

Jag är också på äl +12 imorgon. Funderar på att testa då eller vänta till söndag. Jag orkar inte med att få negativa tester, så då är det ju lika bra att bara vänta och se. Samtidigt är man ju nyfiken som tusan :D

Ja söndag var mitt mål innan jag började testa överhuvudtaget. Haha! ;) Det är bättre att vänta egentligen men kommer nog testa imorgon ändå. Jag tycker verkligen det borde synas på ÄL+12 om min känsla nu är rätt! Men jag förstår dig. Det är sååå tungt att få negativa tester. Ända anledningen jag bara kände att nää idag vill jag faktiskt inte testa..! Orkar inte med något negativt test. Det är ju nyfikenheten som tar över och gör att en testar för tidigt egentligen. Haha!
    Majja92 skrev 2020-02-20 08:19:32 följande:

Bestämde mig för att testa imorse igen då jag har vissa symptom som jag känner igen ifrån tidigare graviditeter samt att jag bara har en känsla. ÄL 7-8 nånting idag så egentligen på tok för tidigt för att testa. Men svårt att låta bli när man tycker att man känner något i kroppen. Jag tycker mig se ett svagt streck som kom upp på en gång. Vet dock inte om det ens går att se här på FL då det är väldigt svagt, men vi testar :) Tolkar inte in någonting i detta test men ska bli spännande att se om det utvecklas till något!

Hur går det för er andra som skulle testa idag?

Åh det är så svårt att se här. Jag har svårt att se något men som du säger är det jättetidigt fortfarande. Är det ett testa tidigt och känsligt? Eller hur mycket HCG mäter testet? Om du redan ser en antydan till något så kanske du ser något mer tydligt om 2 dagar! :D
  • Mammaresan
    Nathiis skrev 2020-02-20 23:00:54 följande:

Alltså det är så märkligt .. Enligt äl-test ska ägglossning ha varit för 9 dagar sedan. Men nu verkar det som att jag ska ha mens ? Känns det inte väldigt tidigt i så fall ? Och det är väl ändå för sent för nidblödning ?

Absolut inte försent för en nidblödning. Hoppas det är det!
  • Mammaresan

Åh.. var totalt negativt idag med. :'( Hur kan det ens vara möjligt? Men ja ja vad kan jag göra.. Vill bara gömma mig under täcket och gråta. Det är ändå ÄL+12 idag så tror att det är kört.

Däremot vet jag vad ni pratar om att plussa senare på dagen. Jag plussade under senaste graviditeten (för ett par år sedan) starkare på kvällen än på morgonen. Så det stämmer även för mig.

Jag vet inte om jag bara borde ge upp för egen del... Det känns som jag har misstolkat känslan helt. :( Åååh vad jobbigt det känns verkligen. Förra månaden trodde jag inte på att jag var gravid men denna så är det en känsla så ja... Det gör minusen såå mycket värre..

Det är långt kvar till mens också som även är lite opålitlig så vem vet hur länge jag får vänta tills nästa cykel. :(

• Mammaresan

Jag har inte yberlånga cykler. Mina cykler kan vara allt mellan 27-37 dagar men det gör att jag aldrig kan veta om det är 3 dagar till mens eller 13... Så det kan vara ganska frusterande med negativa test, där det egentligen inte finns något "gå över tiden" förrän den 37:nde dagen.

Vi har ju inte haft ybermycket sex runt ÄL men vi fick till det på ÄL-dagen (eller möjligtvis dagen innan då jag inte vet exakt när ägget släppte). Vilket borde räcka egentligen.

Inte har vi försökt superlänge heller (detta är vårt tredje försök) men det är svårt att hinna med sex eller att ha lusten alltid så vi tar det ganska "ladeback" på den fronten. Men den här månaden prickade vi verkligen mitt på, där ÄL skedde, så det känns extra tungt att det inte blev något. Kan ju inte hjälpa att undra om något blivit fel i kroppen med åren. Det är ju alltid skönare att bara veta om det är bara att det tar lite tid eller det är något knas. Ovetskap är bland det värsta som finns helt klart!

Jag har i alla fall inte fått någon tillstymmelse till streck här. Testade innan jag gick och la mig (höll mig 4 timmar) så var på kvällen denna gång men det hjälpte verkligen inte alls. Börjar tro att det bara är en misstolkning från min sida helt enkelt... På lördag är det ÄL+13 och jag har inga planer på att testa något så längre.. känner mig väldigt överbevisad vid det här laget. Det är mest troligt BIM på tisdsag men ja det kan lika gärna bli i mars i slutändan. Så vi får väl se hur det går! Det finns ju en gräns hur långt fram det går att plussa också med tanke på att det är en begränsning på hur länge sedan jag kan ha blivit befruktad överhuvudtaget!

Jag hoppas för er andra att det blir fler plus och får hänga på er så länge, tills den där mensen får för sig att dyka upp. Inte brukar jag stressa eller vilja ha mens annars. Haha!

• Mammaresan
    eifos89 skrev 2020-02-22 17:11:00 följande:

Här är dagens. Varför sluta när man väl börjat? Den enda det är synd om är min plånbok.

Syns det något, eller har jag bara en teststrimma ingjuten i min hornhinna? (Ska tilläggas att strecket faktiskt syns i verkligheten. Osäker på färg dock men det finns där och kom upp inom testtiden) Vad säger ni?

Jag ser en skugga men ser ingen färg i den. Så svårt att säga om det blir något av den. Men håller tummarna!
  • Mammaresan
    Merymo skrev 2020-02-23 12:23:23 följande:

Hoppar in här!! Jag gjort IVF och "ägglossning" (äggplock) var den 12/2 . Så nu på onsdag-torsdag är då BIM. Tog test idag och det blev ett svagt streck!! Jag har varit i en hormonstimuleringsprocess i 1.5 år så har i princip så länge testat blankt. Första gången det blir såhär. Det måste väl betyda att jag är gravid!? Eller ska jag inte fira i förväg om det inte håller sig tills bim? Lägger upp bild.

Det där ser definitivt positivt ut. Men det har inte sätt ut såhär under de andra IVF runderna eller är detta den första? Jag har ju inte koll om det är samma hormoner du tar under IVF och hormonstimuleringen. Men om du är 100% att de inte kan påverka gravtesten säger jag definitivt gravid!
  • Mammaresan
    Merymo skrev 2020-02-23 14:45:06 följande:

Tack för svar!

Det är den första och var inte planerad IVF. Jag har gått hormonstinulering för att möjliggöra ägglossning och spontan graviditet. Men denna gång blev olik de tidigare försöken. Så istället för 1 ägg blev det 12. Vi valde att betala för IVF då för att inte slösa bort det som mognat:) den enda hormon som hade kunnat ge utslag är ovitrelle. Och den gick ut ur kroppen för 4-5 dagar sen. Så den kan inte ge utslag alls nu.

Jag blir bara osäker på att man plussar ÄL+11. Känns så tidigt! Och vill inte att det blir negativt på BIM, men det är mitt fel att jag är så ivrig.. har läst på flera forum nu så kommer ändå testa varje dag för att se om det blir starkare.

Åh men låter ju superlovande! Går att plussa redan ÄL+11 och du har dessutom fått ett riktigt starkt andrq streck för att vara på den tiden. Tänk på att det kan ta 2-3 dagar innan det tydligt syns starkare streck då HCG är lite segt att öka i början. :) Ägget fäste nog relativt tidigt, runt dag 6 efter ägglossning så då går det att få ett så fint streck redan på ÄL+11. :D
  • Mammaresan

Åh ja tyvärr är jag färdig i den här tråden nu tjejer. 15 dagar nu sedan det oskyddade samlaget och trolig ÄL. Lika negativt test även idag. :( Det är bara att vänta in mensen som kan komma lite när som i veckan. Förhoppningsvis kommer den under denna vecka så den inte blir allt för sen.

Lycka till tjejer! <3

Svar på tråden BIM Februari 2020