• dudetten

BIM Februari 2020

94sandra skrev 2020-02-17 21:34:04 följande:

Hej! Vad kul att se att det är flera som plussat den här månaden! :)

Jag är 25 år och har försökt bli gravid med min sambo sedan jag slutade med p-piller i början av juli. Vi har inga barn sedan tidigare och jag väntar ivrigt och otåligt på att plussa! Jag känner mig dock lite ensam i hela den här "processen" och försöker koppla minsta lilla känsla eller symptom till en potentiell graviditet.... Min sambo vill gärna ha barn men känner inte samma "stress" över det som jag, enligt honom har vi inte försökt så länge... Jag vill inte prata om det med mina vänner då jag inte vill få frågor från dem om hur det går eller så.

Just nu är jag på BIM-7 (24/2) enligt appen period tracker men mina cykler är inte helt jämna. Ska försöka hålla ut till lördag innan jag tar ett tidigt test...!

Förstår hur du känner! Vi har har oskyddat sen i somras men försökt På allvar sen i oktober! Inte så länge men ändå känner man den där stressen. Alla andra blir gravida direkt, varför inte vi? Ändå är det normalt att det tar upp till ett år utan att det är något konstigt.

Har heller ingen att prata med om det. Pratade med min bästa vän i början men hon sa bara saker som gjorde mig ledsen så har slutat att prata om det med henne.

Jag har BIM på skottdagen :) 29/2
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-18 18:04:02 följande:
    Känner precis likadant, "varför kan det inte gå lätt för oss?". Håller tummarna för att det blir ett plus för oss båda den här månaden, har dock ingen positiv känsla för min egen del just nu men får se till helgen :)

Hör av dig ifall du vill följas åt och stötta varandra!
    ja, vi får verkligen hålla både tummar och tår. haha. vill gärna följas åt :) Hur gammal är du? :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-18 18:04:02 följande:
    Känner precis likadant, "varför kan det inte gå lätt för oss?". Håller tummarna för att det blir ett plus för oss båda den här månaden, har dock ingen positiv känsla för min egen del just nu men får se till helgen :)

Hör av dig ifall du vill följas åt och stötta varandra!
    ja, vi får verkligen hålla både tummar och tår. haha. vill gärna följas åt :) Hur gammal är du? :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-18 21:01:38 följande:

Jag är 25, född 94. Hur gammal är du? :)

Jag är född 84, så 10 år äldre än dig, 35 :) min sambo är lika gammal. Är du och din sambo lika gamla? :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-19 06:38:23 följande:

Okej :) min sambo är året äldre än mig bara :)

Har du några symptom?

Igår fick jag rätt ont i min vänstra äggstock. Vet inte om jag hade lite senare ÄL än vanligt eller något annat! Har inte testat med ältest denna månaden!
  • dudetten

Jag ser absolut två streck utan att anstränga mig. STORT GRATTIS till ditt plus!! :D

Langdskidor skrev 2020-02-19 09:01:21 följande:

Ser nåt.. svagt herreegud :ooii
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-19 17:27:14 följande:
    Nja, hade ömma bröstvårtor söndag-måndag men det gick över. I övrigt inga symptom :(

Ont i äggstocken har jag nog aldrig känt av, hoppas det är ett bra tecken :) har inte heller kört äl-test den här månaden men tror jag ska ge mig på det nästa månad om mensen kommer...
    Men det låter ändå lovande :D

jag har kört äl-test dem andra månaderna men ändå inte blivit gravid, så tänkte att jag provar utan för att minska stressen mellan ÄL och mens. :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-19 21:35:00 följande:

Hoppas det, men förhoppningarna är låga den här månaden :( brukar få ömma bröstvårtor vissa cykler, men får se till helgen! Tror det blir ett test redan på fredag morgon :p

Jaha, ja det låter klokt :) kan nog vara bra att variera lite... Äter du några tillskott för att öka chanserna? :)

Så spännande det ska bli på fredag!

Jag äter alltid vitaminer, även när jag inte försökte bli gravid för jag blir piggare och mår bättre. Multivitaminer, c-vitamin, omega 3, nattljusolja och sen nu sen vi började försöka bli gravida la jag till folsyra! Själv? :)
  • dudetten
    TroOchTvivel skrev 2020-02-19 19:33:22 följande:

Jag har följt tråden utan att skriva själv, men nu måste jag dela med mig. Jag tog ett test i lördags på äl+7 som såklart visade negativt, det är ju för tidigt men jag hoppades få veta inför en fest jag skulle på. Eftersom min lutealfas är 10-11 dagar så hade jag BIM idag. Redan igår eftermiddag började jag känna mensvärk, vilket för mig bara brukar komma när jag redan fått mens eller precis innan. Hela dagen igår och idag gick jag och väntade på mensen, och var nervös inför varje toabesök. Inget spår av mensen syntes. På väg hem från jobbet idag kände jag att jag inte orkar gå runt på helspänn och grubbla mer, så jag tog ett test efter att ha hållit mig i fyra timmar. Efter bara ett par minuter syntes ett svagt men ändå tydligt streck. Jag är gravid! Det känns pirrigt och overkligt på samma gång. Jag har en son sedan tidigare men har även fått två missfall så jag vet att allt kan hända, men jag ska verkligen försöka att glädjas och vara hoppfull så gott det går. Önskar er alla lycka till!

Stort grattis!!! :D
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-20 07:26:06 följande:

Okej :) jag började äta folsyra lite sporadiskt under hösten och äter det mer regelbundet nu tillsammans med C, D och järn :)

Känner du någon skillnad på när du äter vitaminer och när du inte gör det? :)
Svar på tråden BIM Februari 2020