• dudetten

BIM Februari 2020

94sandra skrev 2020-02-20 08:10:13 följande:

Inte direkt, men tror jag är lite för dålig på att göra det till en vana så blir sporadiskt eller i kortare perioder :p

Ja man behöver ju göra det regelbundet för att märka skillnad tror jag :) hur många dagar är det kvar till din BIM nu?
  • dudetten
    Nathiis skrev 2020-02-20 23:00:54 följande:

Alltså det är så märkligt .. Enligt äl-test ska ägglossning ha varit för 9 dagar sedan. Men nu verkar det som att jag ska ha mens ? Känns det inte väldigt tidigt i så fall ? Och det är väl ändå för sent för nidblödning ?

När jag blev gravid hade jag nidblödning på dag 10, så det är fullt möjligt!
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-21 06:08:16 följande:

Är ca 3-4 dagar från BIM och tog ett test precis som var negativt :( väntat, men när man väl ska ta testet byggs förväntningarna på ett plus upp...

Hur långt har du kvar till BIM?

Oh vad trist! Känner du att det är mensdags? Det kan ju visa negativt fram till BIM!

Jag har BIM den 29/2 eller 1/3. Nångång där :)
  • dudetten
    123Leia skrev 2020-02-24 16:34:53 följande:

Hej. Hade BIM i lördags (22/2), men den dök ej upp då, igår kom först en ljusrosa flytning följd av otroligt liten blödning, gårkvällen fortsatte utan blödning, samma under natten till idag, och idag har en liten röd/brun-blödning infunnit sig. Förra månaden kom mensen som vanligt och blödde rikligt mycket därav jag inte förstår min kropp just nu.. Tagit två test, ett BIM-1 & ett idag då BIM+2 men visar negativt... Så vet inte om jag kan räkna detta som att mensen har kommit eller vad jag ska göra.. Känns jobbigt med ovisshet..

Hur många dagar efter ÄL var detta? Tänkte om du har kort lutefas. Låter lite som en nidblödning och var det de så tar det ju ett par dagar till innan man plussar :)
  • dudetten

Har alla ni som plussat haft symptom innan BIM? Har känt av mina äggstockar lite efter ägglossningen och sen högg det till neråt mot underlivet en gång, men det var några dagar efter ägglossningen. Min förra graviditet som slutade i tidigt missfall, där hade jag ont i brösten innan BIM. Nu känner jag verkligen ingenting :(

• dudetten
    94sandra skrev 2020-02-27 15:35:48 följande:

Jag tror att jag precis plussade! Cykeldag 35 och gravtest nr 6 den cykeln! :D

Stort GRATTIS!!!
  • dudetten
    Fnattilur skrev 2020-02-28 14:38:42 följande:

Den körde vi förra helgen, att vi har vita veckor nu inför resan (min man har dragit ner på alkoholen i barngörarsyfte). Blir svårt att åberopa det igen, utan någon vidare förklaring. Då kommer de att räkna ut anledningen själva. Måste ha något som tar bort misstankarna.. möjligen skulle jag kunna säga att jag mår så bra nu med mindre socker OCH utan alkohol att jag vill fortsätta så. Men vete sjutton. :D

Att du går på diet? :) alla vet att alkohol är en osynligkaloribomb
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-28 21:13:14 följande:

Tack! :D hur har det gått för dig? Din BIM är väl nu?

Bim antingen den 29 eller 1. Fast fick mina ÄL känningar senare i min cykel än vanligt, men har noll symptom så tror inte det är min tur denna månaden :)
  • dudetten
    Planerarbarn19 skrev 2020-02-29 14:02:24 följande:

Hej, har följt tråden länge nu och i veckan va de äntligen dags för mig att plussa! Tog ett test tisdags som va svagt men ändå syntes, tog ett nytt igår (de på bilden) som är starkare! Men, igår började jag blöda lite :( inga jättemängder men är ändå orolig, hade även som mensvärk i ryggen.. vet att man inte kan göra nåt såhär tidigt men undrar om någon haft samma och det gått bra? Mitt enda symptom är att jag är väldigt lättirriterad...

Man kan blöda i början av en graviditet utan att det är någon fara. Är det klumpfritt blod? Sjukvården sa till mig att om blodet var utan en massa koagler var det oftast ingen fara <3
  • dudetten
    Planerarbarn19 skrev 2020-02-29 15:28:46 följande:

Åh tack för svar! Det är inga klumpar alls utan mest vattnigt, kommer lite i trosskydd och när jag torkar mig. Har du också blödit i början av graviditeten? Ska försöka inte oroa mig tills de är dags att kolla om det är nån där inne om 2v :)

Jag fick ett missfall i tidig graviditet i november, men jag blödde mycket och med koagler. Min mamma berättade när jag sa att jag blödde att hon blödde så som du i början av alla sina graviditeter och det gick bra för henne ???? men min blödning var ju annorlunda!
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-29 19:09:33 följande:

Håller tummarna för dig ändå :) jag hade inte några symptom förutom att jag varit ovanligt trött den här veckan, så trodde inte att det hade tagit men det hade det gjort trots allt :)

Det har visserligen jag också varit. Plussade du på BIM dagen? Ingen mens änsålänge, men å andra sidan inget positivt gravtest heller! Hoppet lever fortfarande!
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-29 20:11:03 följande:

Vet inte exakt när bim blev den här cykeln, tror ägglossningen blev 3-4 dagar senare än beräknat så plussade nog någonstans kring bim +/-1 dag :)

Tog en vanlig sticka i torsdags em som visade en hyfsat tydlig linje, testade på nytt på fredagsmorgonen med ett digitalt test som visar veckor och en till sticka. Negativt på stickan och 1-2 veckor på det digitala. Jag skulle därför inte ge upp hoppet än om jag var du :)

Så sjukt att en sticka visar negativt medan det digitala positivt, men ibland känns det som om att stickor inte riktigt är att lita på alltså! Jag får avvakta och se om mensen kommer i dagarna och annars ta ett nytt test :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-29 20:11:03 följande:

Vet inte exakt när bim blev den här cykeln, tror ägglossningen blev 3-4 dagar senare än beräknat så plussade nog någonstans kring bim +/-1 dag :)

Tog en vanlig sticka i torsdags em som visade en hyfsat tydlig linje, testade på nytt på fredagsmorgonen med ett digitalt test som visar veckor och en till sticka. Negativt på stickan och 1-2 veckor på det digitala. Jag skulle därför inte ge upp hoppet än om jag var du :)

Tog ett digitalt idag som visade negativt, så det blev inget denna månaden verkar det som :) får se om mensen dyker upp :)
Svar på tråden BIM Februari 2020