• Gnusmas

BIM Februari 2020

Kände mig så sänkt av det negativa testet.. googlade lite på det då det inte är ngt "känt" märke/test och hittade bara ett negativt omdöme, inget positivt..

Va en som testade negativt med det ÄL+8, ÄL+9 hade hon testade ultrasvagt med det och med samma urin testat ganska starkt med rfsu, såg bilder på hennes test. Och rfsu mäter ju inte så låga nivåer. Så verkar vara bullshit att det mäter så tidigt som 5 hcg... känns lite bättre nu haha..

• Gnusmas
    Majja92 skrev 2020-02-18 13:00:46 följande:

Den är en gen mutation som gör att man har lite förhöjd risk för blodpropp. En vanlig åkomma som ungefär 10% av Sveriges befolkning har :)

Aha, hade ingen aning. Tack.
  • Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-18 13:42:18 följande:

Synd att ha slösat pengar och energi på något sånt! Men bra att det förhoppningsvis var fel testresultat. Får jag fråga vad det heter? Så jag inte också köper det. Nästa månad funderar jag på att köpa hem predictor early och testa!

Abblo pharmas tidiga graviditetstest heter det. Jag kör på med testlagrets istället, hehe.. där vet man ju att det inte är ngt konstigt om de ger negativt när man bara är lite över en vecka efter ÄL, man kan va/bli gravid ändå.
  • Gnusmas
    Izzy123 skrev 2020-02-18 14:49:01 följande:

Jag är också heterozygot APC-resistent! Den förhöjda risken för blodpropp gjorde att jag fick blodproppar i lungan för några år sen av att äta p-piller. Nu är jag gravid och tar sprutor med Fragmin i förebyggande syfte. Fick tyvärr MA i vecka 11 i november men nu är jag gravid igen och hur nervös som helst!

Grattis till din graviditet, hoppas det går vägen.
  • Gnusmas
    Langdskidor skrev 2020-02-18 17:04:50 följande:

Jag har hoppat in i mars-tråden nu, tror mensen kommer snart, typiskt :P.! Hoppas Mars är mer lyckosam,

STORT Grattis alla ni fina som blivit gravida <3 :)

Vad tråkigt. Hoppas du har fel och att i annat fall att mars är din månad!

Jag har nu i em haft mensvärk i ryggen, har aldrig det annars. Nu nyss började det stråla/ila i tjejmagen. Hoppas ju på att det betyder något samtidigt som jag vet att det absolut inte behöver göra det...
  • Gnusmas
    Langdskidor skrev 2020-02-18 19:07:26 följande:

Tack <3 jaa, man hoppas ju att det man känner betyder gravid, jag känner små stickningar i livmodern men vet inte om det är för mens snart..

Hoppet är det sista som lämnar människar enligt Churchill, hoppas att vi båda är elöer blir gravida snart :D

Ska vi följas åt? Kram

Gärna!

Nej precis, kan ju lika gärna va att kroppen börjar förbereda för mens. Blev ju rätt besviken idag när jag testade, men kommer ändå testa imorgon hehe hopplös man e!
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-18 21:33:05 följande:

Men herregud så långsamt det går.. blir gaaaaalen!

Samma känsla här.. jag har testat flera gånger idag.. tyckte mig ana ett streck på testlagret, men inte tillräckligt starkt för att kunna fastna på bild tex. Vet ju att det kan bli så ibland, att linjen som ska färgas lyser igenom liksom.. men fick upp hoppet rejält, skulle ju kunna ha varit ett tidigt plus, testade negativt efter det sen, blev nere igen haha

Är extremt svullen om magen, vilket jag brukar vara innan mens. Har mensvärk i ländryggen vilket jag inte brukar ha inför mens.. spännande och olidligt samtidigt!

Känner du av ngt?
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-18 22:48:25 följande:

Åh vad jag håller tummarna för att det bara är lite tidigt och att du får plus i dagarna!

Man tycker ju ändå att man känner sin kropp vid det här laget, så är det någonting som är ?avvikande? känns det ju faktiskt hoppfullt!

Jag har molvärk och en konstig känsla som jag inte heller brukar ha. Skulle vilja påstå till hundra procent att jag visst har blivit gravid denna månad, men det kan ju också bara vara att jag känner så för att jag vill det sååååå mycket och att huvudet spelar ett spratt med en..

Imorgon kommer mina tidiga tester. Dum som jag är kommer jag säkert att slösa ett redan imorgon helt i onödan, haha!

Haha men det måste man ju göra när de kommer ju! Jag tycker inte det är så jobbigt att testa negativt när man testar riktigt tidigt, då vet man ju att chansen ändå är stor.. värre när det närmar sig bim..

Håller med dig, samtidigt känns det som att man alltid hittar nya symtom man inte känt tidigare hehe..

Vad har du beställt för test?
  • Gnusmas
    Langdskidor skrev 2020-02-19 09:01:21 följande:

Ser nåt.. svagt herreegud :ooii

Åh ja! Det ser det absolut ut som ju! Jag testade negativt nyss och va så besviken men ditt test gjorde mig gladare!! Vilken dag plussade du på och när testade du negativt innan?
  • Gnusmas

Testade imorse- negativt, lunch- negativt, nu- världens starkaste spökstreck. Jag har fått spökstreck tidigare och blivit lurad så kommer inte tolka ngt i detta nu. Men jag SER det! Men hade jag tex visat min man så hade han inte sett det och sagt att det sitter i mitt huvud haha! Men detta fick upp hoppet iaf! Blir ett nytt test om 4 h!

Svar på tråden BIM Februari 2020