BIM Februari 2020
Idag är min ägglossningvärk/symptom borta så räknar med att ägglossningen skedde igår. Denna cykel blir bara 22 dagar, känns inte alls optimalt för en graviditet. Men nu går väntan mot BIM 21 feb!
Idag är min ägglossningvärk/symptom borta så räknar med att ägglossningen skedde igår. Denna cykel blir bara 22 dagar, känns inte alls optimalt för en graviditet. Men nu går väntan mot BIM 21 feb!
Så ofantligt tegativt test imorse, så nu blickar jag mot nästa månad istället. Har redan fått spottings och BIM är om 2 dagar. Lycka till ni andra! <3
Jag trodde att mensen skulle komma runt den 4/2. Jag har helt ärligt inte haft stenkoll men det borde varit dagarna däromkring. Efter någon dag gjorde jag gravtest som var negativt och ytterligare några dagar senare ännu ett negativt test. När du mensen varit en vecka sen gjorde jag tredje testet idag. Jag tror att det är positivt och jag tror därför att jag haft en senare ägglossning än vanligt.
Detta var inte alls planerat, vi har redan två barn sedan tidigare och ville vänta med det tredje om vi ens skulle skaffa ett till. Vi är glada men jag var inte alls inställd på detta. Jag plockade ut kopparspiralen i höstas för att jag plötsligt fick mycket migränanfall så jag ville se om det verkade hänga ihop. Har alltså inte haft preventivmedel sedan dess. Kommer ta ett nytt test om några dagar för att få ett lite tydligare svar...
BIM 22/2 har haft ägglosning den 8/2
Fler som upplevar att sidan krånglar? Får felmeddelande när jag skickar inlägg, så skriver nytt sen, men ibland har det från tidigare kommit in ändå, om ni undrar varför det kommer dubbelt från mig till samma person..
Åååh, blir snart tokig. Tror jag hade ÄL i början av förra veckan och fick i måndags vad jag tror är nisblödning (utspätt ljusrosabrun blödning) som jag fortfarande har. (Långt ifrån hur min mens ser ut samt alldeles för tidigt för mens). Vet inte när jag ska våga ta första gravtestet... BIM borde vara på söndag eller måndag. Vill ju testa NU, men samtidigt känns det så dumt att börja tidigt och kanske få negativt svar och därför fortsätta testa hela tiden...
Hur länge borde jag vänta? Vilka test är bäst? Har CB early och RFSUs vanliga hemma.
[/quote]
Det ser positivt ut!
[quote=80221694][quote-nick]Bäbävitalamm skrev 2020-02-12 12:11:23 följande:[/quote-nick]Vi har bim samtidigt! :) Spännande!
[quote=80221831][quote-nick]Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:[/quote-nick][/quote]
Grattis ser positivt ut!! Mitt förra inlägg var inte till dig haha. Blor tokig på denna sidan!
Vi har bim samtidigt! :) Spännande!
Vitae: grattis!!! Otroligt starkt resultat när det va negativt igår! Va kul!!
Bäbävitalamm: jag brukar börja testa 7-8 dagar efter ägglossning. Får ju mens 10 dagar efter så har inte så många dagar att testa på hehe..