• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • boshab

1/2 Supertrio

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid

5/2 - Barbrastreisand

7/2 - Arneliis

• boshab

Äntligen är mensen över och jag känner mig taggad inför en ny fertil period med ÄL kring nästa helg!

Ska göra ett kontrastultraljud veckan som kommer där de ska kolla på min livmoder, äggstockar m.m. Hoppas att inget är fel. Lite struligt att det är så nära ÄL dock (men bäst för dem att bedöma allt då såklart haha) då vi inte får ha sex innan, ifall de skulle spola bort en eventuell graviditet, och jag vet inte hur kroppen påverkas efteråt då det finns risk för infektion m.m.

Men hur som är cykeln äntligen igång och känner mig ganska positiv :)

• Arneliis
    boshab skrev 2020-01-11 06:59:24 följande:

1/2 Supertrio

5/2 - Barbrastreisand

8/2 - Arneliis

• ETA92

Här vill jag vara med! Jag är med i BIM januari men mensen kom tyvärr idag. Trodde och hoppades på en graviditet men så var inte fallet.

Tips till mig som inte fått något positivt på ÄL test? Kanske ska man testa fler dagar? Hur tänker ni andra som hoppas på BIM i februari?!:D

• ETA92
    boshab skrev 2020-01-11 07:04:20 följande:

Äntligen är mensen över och jag känner mig taggad inför en ny fertil period med ÄL kring nästa helg!

Ska göra ett kontrastultraljud veckan som kommer där de ska kolla på min livmoder, äggstockar m.m. Hoppas att inget är fel. Lite struligt att det är så nära ÄL dock (men bäst för dem att bedöma allt då såklart haha) då vi inte får ha sex innan, ifall de skulle spola bort en eventuell graviditet, och jag vet inte hur kroppen påverkas efteråt då det finns risk för infektion m.m.

Men hur som är cykeln äntligen igång och känner mig ganska positiv :)

Jag håller tår och tummar! :D
  • Bellsss

Gör ni något för att öka chanserna? Jag greppar halmstrån här men har börjat äta antiinflammatoriskt. Äter även vitaminer som bidrottninggel, nattljus på kapsel, d-vitamin, folsyra, rosenrot, mineraltillskott kvinna och omega 3..

Utöver kör vi mer ägglossningstest då :)

• boshab
    ETA92 skrev 2020-01-11 19:53:26 följande:

Här vill jag vara med! Jag är med i BIM januari men mensen kom tyvärr idag. Trodde och hoppades på en graviditet men så var inte fallet.

Tips till mig som inte fått något positivt på ÄL test? Kanske ska man testa fler dagar? Hur tänker ni andra som hoppas på BIM i februari?!:D

Alltid tråkigt när mensen dyker upp. Men det kommer fler chanser så bara att tagga till! :)

Hade också problem att få ett positivt test. Provade att testa två ggr/dag (typ 11 och 18/19) från dag 10-11 i cykeln. När började du testa och har du ungefärlig koll när du har äl? :)
    ETA92 skrev 2020-01-11 19:53:26 följande:

Alltid tråkigt när mensen dyker upp. Men det kommer fler chanser så bara att tagga till! :)

Hade också problem att få ett positivt test. Provade att testa två ggr/dag (typ 11 och 18/19) från dag 10-11 i cykeln. När började du testa och har du ungefärlig koll när du har äl? :)
  • boshab
    ETA92 skrev 2020-01-11 19:54:17 följande:

Jag håller tår och tummar! :D

Tack! :) Hade tänkt prova ha sex varannan/var tredje dag denna cykel men med undersökningen går det inte. Så får köra på efter helt enkelt :)
  • Scrootie

Hoppar in här jag också

5/2 - Barbrastreisand

7/2 - Arneliis[/quote]

13/2 Scrootie

Har också långa cykler med äl runt cd 22 så har beställt hem munkpeppar och bidrottninggele denna månaden med förhoppning om att cyklarna ska bli kortare!

Svar på tråden BIM Februari 2020