BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Tiden mellan ÄL och BIM känns sååå lång! Vill inte testa innan BIM för känns värre att få ett negativt test än att mensen ba dyker upp
Tack! Ska använda apotekets egna, de är lite billigare än clearblue så det inte känns som att man kastar pengar ifall det är negativt.
Okej, apotekets tidiga? :)
Hallå, bim 28 februari. Tredje försöket med andra barnet:) Dag ett nu, vanligtvis en cykel på 35 långa dagar!! Dock denna gång 48 dagar (missfall som månaden innan som spökande till det) . Kör med både ältest och temp.
Nu börjar den värsta: tiden efter äl innan bim.. Försöker slappna av men är så svårt när man så gärna vill få ett plus! Är på typ äl+4 och känner ikväll att det drar i magen och värker i ländryggen, molande värk som liknar mensvärk.. Men vet att det är omöjligt att känna något såhär tidigt, varför ska kroppen göra såhär :(
Alla som försöker få till syskon: hur resonerar/önskar/drömmer ni? Jag är själv så kluven, längtan bara river i mig, samtidigt så känner jag mig så egoistisk när jag överväger att skjuta på försöken för att liksom spara på det; att ännu ha lite kvar framför mig av bebistid, och att ge syskonen mer uppmärksamhet lite till så länge de är små och kräver den på ett annat sätt. Men i det så tänker jag också hur värdefullt det skulle kunna vara för dem att ha ett syskon på skolan/förskolan, vilket får mig att tänka att jag gärna önskar dem tätt.
Alla som försöker få till syskon: hur resonerar/önskar/drömmer ni? Jag är själv så kluven, längtan bara river i mig, samtidigt så känner jag mig så egoistisk när jag överväger att skjuta på försöken för att liksom spara på det; att ännu ha lite kvar framför mig av bebistid, och att ge syskonen mer uppmärksamhet lite till så länge de är små och kräver den på ett annat sätt. Men i det så tänker jag också hur värdefullt det skulle kunna vara för dem att ha ett syskon på skolan/förskolan, vilket får mig att tänka att jag gärna önskar dem tätt.
Nu börjar den värsta: tiden efter äl innan bim.. Försöker slappna av men är så svårt när man så gärna vill få ett plus! Är på typ äl+4 och känner ikväll att det drar i magen och värker i ländryggen, molande värk som liknar mensvärk.. Men vet att det är omöjligt att känna något såhär tidigt, varför ska kroppen göra såhär :(
Samma här! ÄL+6 nu och det känns som en evighet tills man kan få ett vettigt svar. Har alltid väldigt mycket symptom och krämpor runt ÄL. Nu känner jag dock inget speciellt så hoppas nästan att det är ett tecken i sig.
Hur länge är det ni försökt?
Trodde jag skulle ha ägglossning på dag 17 men den kom visst dag 14? Eller? Tror ni jag hade ägglossning då även om sträcken inte är lika starkt/starkare än kontrollsträcket?