• Louiseo

BIM Februari 2020

Jag är på BIM -6 idag. Letar efter symtom. Jag har de senaste nätterna drömt jättemycket konstigt, någon som har erfarenhet av det i samband med graviditet :P Riktigt sjuka drömmar alltså. Har molvärk fram och tillbaka. Svullna bröst. Men det har jag alltid innan mens så det kan lika gärna vara det. Ibland är man så less på att vara i denna bubbla :( Hur mår ni andra?

• Louiseo

Åh, det måste vara tufft för er :( Jag håller alla tummar för att det ska vara er tur snart!! 

Bellsss skrev 2020-01-26 19:43:55 följande:
    Ja, det anser det typ omöjligt för mig att bli gravid på egen hand tyvärr, vi är på också försök 9 men jag har endometrios och rätt mkt.. Jag har en mirakel bebis sedan tidigare och innan jag blev gravid med honom så hade vi oskyddat sex i 10 år utan att ha koll på ägglossning och sex typ 4 ggr i veckan (varje dag när vi var typ 16-19..). Så ja, vi har inga förhoppningar men jag hoppas ju såklart ändå varje månad.
  • Louiseo

BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er?? 

Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart .. 

• Louiseo
    Gosmys skrev 2020-01-28 18:26:08 följande:
    Brukar också vänta ut mensen men funderar faktiskt på att testa imorgon för en gångs skull. Har ÄL +12 då. Känner inga symtom förutom var öm i ena (varför bara det ena???) bröstet i helgen. För flera år sedan då jag var gravid med mitt första och hittills enda barn var morgonillamående och känsligt luktsinne de första symtomen som kom men det var först 1-2 veckor efter BIM.
    Jag har oftast väntat ut men ibland är det skönt att bli av med hoppet på något vis. 

Många har ju inga symtom alls. Har en syster som försökte i två år. När hon väl blev gravid hade hon inga symtom alls. Sånt ger en tyvärr hopp också .. 
  • Louiseo
    Gosmys skrev 2020-01-28 18:26:08 följande:
    Brukar också vänta ut mensen men funderar faktiskt på att testa imorgon för en gångs skull. Har ÄL +12 då. Känner inga symtom förutom var öm i ena (varför bara det ena???) bröstet i helgen. För flera år sedan då jag var gravid med mitt första och hittills enda barn var morgonillamående och känsligt luktsinne de första symtomen som kom men det var först 1-2 veckor efter BIM.
    Jag har oftast väntat ut men ibland är det skönt att bli av med hoppet på något vis. 

Många har ju inga symtom alls. Har en syster som försökte i två år. När hon väl blev gravid hade hon inga symtom alls. Sånt ger en tyvärr hopp också .. 
  • Louiseo
    Loea skrev 2020-01-28 19:29:35 följande:
    Jag funderar på att testa imorgon, är på bim-3 då men vill egentligen vänta till bim-2 på torsdag. Vet att jag inte litar på något flera dagar innan bim så vet inte vad jag tror att det kommer ge mig. Dock har jag som alltid massa förhoppningar och tänker att ett negativt test kanske tar ner mig på jorden mjukare än att mensen plötsligt kommer..

Hur resonerar du?
    Ärligt talat fattar jag inte helt hur man räknar bim :P men jag ska ha mens på söndag iaf (hoppas inte mens alltså). så antar jag är bim-5 då. 

Håller med om att testen gör att besvikelsen när mensen väl kommer blir lite lindrigare. Typ "men jag visste ju redan att det inte var något". Fy, det är så tufft detta. Allt man önskar är bara att alla som vill får bli gravida! <3 
  • Louiseo
    milor skrev 2020-01-28 19:38:29 följande:

Funderar på att testa på torsdag (blir på BIM-2) pga sambon fyller år då och vore roligt att eventuellt ge honom det beskedet i present. Vet dock inte om det ens skulle gå att se nåt innan BIM då jag bara har vanliga graviditetstest hemma, nån som vet? :)

Har dock låga förhoppningar, har känt mig precis som dagarna innan mens och har en magkänsla som säger mig att det inte blev nåt. Det skulle dock inte göra så mycket, vi är bara på första försöket med första barnet och jag har ställt in mig på att det kommer ta tid.

Åh, jag förstår :) Var försiktig bara så ni inte förstör hans födelsedag istället. Jag tänkte sådär i julas. Att det hade varit kul att ge min sambo det i julklapp. Mensen kom PÅ JULAFTON, och jag var så jävla arg/sur/ledsen hela julen istället :( 

Hm, det är så olika det där. Vissa får ju utslag innan. Men kanske att man borde ta ett "testa tidigt" då :) 

Minns hur glad jag var första försökek. Nu 9 försök senare är känslan lite annan :P
  • Louiseo
    milor skrev 2020-01-28 20:05:34 följande:
    Okej, ja jag testar väl på torsdag och så får jag se helt enkelt! Om det blir negativt så kommer jag inte testa igen (förutom om min mens är sen såklart).

Till er som kommenterat att det är jobbigt efter några försök så kan jag verkligen tänka mig det! Det tog 2,5 år för min syster och jag såg hur nedbrutna de blev av allt så jag/vi bestämde oss för att gå in med inställningen om att det kommer ta lång tid.

Håller tummarna för er här inne! :)
    Det låter som en sund inställning :) Har också en syster det tog 2 år för. Usch vad tufft det var. Jag hade också den inställningen pga av det. Trots det blir det tufft, fast man var "förberedd". 

Lycka till <3 
  • Louiseo
    Loea skrev 2020-01-29 06:32:04 följande:

Har hängt i både januari och februari trådarna nu det senaste då mina långa cykler gjorde att bim helt hoppade över januari och fick bim 1/2. Men vill dela de glada nyheterna på båda ställena så ni får ursäkta spammandet.

Jag plussade idag!! Har fällt några tårar och skakar, känns helt overkligt. Som man kämpat med det här, varje jäkla dag har detta upptagit enormt mycket tankekraft. Man har känt efter och analyserar, tittat på andra med magar eller barn och längtat. Men nu när det är här känns det helt sjukt. Vad gör man nu liksom. Nu börjar väl en ny lång väntan och nya saker att oroa sig för.

Grattis :D Hur länge har ni försökt? <3 Vilken dag plussade du? :)
  • Louiseo

Bim -3 imorgon .. Tycker mig kunna se att mina flytningar börjar bli rosa. Alltså att eventuellt mens smyger sig på. Förra månaden fick jag missfall men då hade jag vanlig mens innan så vet inte vad jag ska tro riktigt. Jag beställde test som kom idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Hur hade ni gjort? hade ni testat imorrn bitti??

• Louiseo

Idag verkar det som att min mens smugit igång. Det är bruna flytningar, så som min mens alltid börjar. Om jag inte är en av de som blöder men ändå är gravida .. men vem har den turen. 

Antar att jag får fortsätta vidare i BIM mars 2020 :( 

• Louiseo
    milor skrev 2020-01-30 19:43:27 följande:

Idag kom mensen precis som jag trodde! Det blev alltså ingen födelsedagspresent till sambon, haha.
    Då går vi vidare mot försök nr 2 helt enkelt.

Åh, vad sjukt att vi skrev nästan samtidigt. Det blev samma för mig :( Jag får ta nya tag till försök 10 .. :( <3
  • Louiseo

Jag håller med!! Kommentarer som: Njut av tiden utan barn, sen kommer din sorg bytas ut mot oro för om sllt kommer gå bra, försök att fokusera på annat, släpp det ett tag, försök att inte stressa osv osv.

Senast igår fick jag sånna kommentarer av familjemedlemmar. Ändå tog det två år för min syster .. men de säger väl sånna dumma saker för att det inte finns så mycket bra att säga.

Har precis fått mens och ska sikta in oss på försök 10 nu .. för varje månad blir det jobbigare och jobbigare. Valde att inte träffa en vän som är nybliven mamma i helgen. Jag tycker man har rätt att avstå sånt just när man får mensen ..

Jag håller alla tummar för er alla som kämpar <3

Svar på tråden BIM Februari 2020