Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM Februari 2020

Huuuuur gör man för att inte testa innan bim? Jag är alltså på försök 6 eller 7 och har nu testat varje månad från ca ÄL+8, alltså innan det knappt ens GÅR att få ett positivt. Denna månad vill jag verkligen invänta mensen och ta ett test om den inte kommer.. Blivit så sjukt besviken nu varje månad av alla dessa negativa. Men det är ju så svårt att låta bli!!

Jag har bim 11 februari.. Någon annan med bim där i dagarna som vill haka på så kanske vi kan peppa varann att INTE testa innan bim?

• Sofieelises
    Mikkans skrev 2020-01-31 18:27:24 följande:

Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...

Jag brukar ha "äggvite" - flytningar dagen innan äl men den här månaden hade jag faktiskt bara vattniga, dagen innan äl och på äl huur mycket som helst (ursäkta, to much information....). Men vad jag förstått så är båda typerna av flytningar lätta att simma igenom för spermierna så bara kör på skulle jag säga!! :)
  • Sofieelises
    Freya18 skrev 2020-02-01 11:34:20 följande:

Fullt utslag idag! På CD 21. Väldigt sent för mig. Förförde mannen inatt och ska försöka göra det ikväll också. Och kanske imorn. ;)

BIM framflyttad till alla hjärtans dag! Vi får se om det blir en kärleksfull dag eller rent ut sagt en skitdag.

Wihooo :) Håller tummarna för en positiv alla hjärtans dag!! Tänker själv att OM jag nu skulle bli gravid denna månad (har inga höga förhoppningar) så skulle jag vilja slå in ett test och ge min man på alla hjärtans dag..
  • Sofieelises
    Freya18 skrev 2020-02-02 10:39:50 följande:

Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.

Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!

Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?

Min man är av inställningen "det händer när det händer". Han tar det väldigt chill och jag är värsta kontrollfreaket. Vi har iofs tre barn så jag förstår att han inte har bråttom - det har jag, haha.

Han vet om att jag tar äl-test men jag avslöjar aldrig när jag faktiskt har äl, det känns så osexigt (well, det är väl inget som är särskilt sexigt och romantiskt med barnverkstad såhär på försök 7 men ni fattar). Vi ligger oftast varannan till var tredje dag oavsett så han märker ingen skillnad om jag förför honom "lite extra" där i ägglossningstider ;p
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-02 18:28:32 följande:

Blir tokig av att varje månad känna av samma tankemönster. Alltså att beroende på var jag är i cykeln så är jag olika optimistisk och hoppfull om att vara gravid. Bim -11 som jag är på idag är alltid värst av någon anledning. Trots att jag vet att det är nästan omöjligt att kunna känna symptom såhär tidigt så inbillar jag mig alla möjliga och låter mig övertygas. Är det någon annan som känner igen sig?

Joråsåatt.... Vaaaarje månad har jag varit övertygad om att jag varit gravid där mellan äl+1 till äl+10 ish. Men nej. Som sagt försök 6 eller 7 nu (tappat räkningen) och har typ tappat hoppet. Vet redan att jag inte är gravid denna månad. Vet inte varför jag blivit så neggo helt plötsligt.
  • Sofieelises

ÄL+4, hur är det möjligt för tiden att gå så sakta? :( Den här väntan till BIM är hemsk. Försöker att distrahera mig själv men det går ju inte att tänka på annat.

• Sofieelises

Nämen så där då, 8-pack rfsu beställda, ett predictor early, två av apotekets egna tester samt några cb på det. Sa jag att jag är testnarkoman? xD

Äl+5 idag. Vill inte testa innan bim (äl+11 för mig) men får se om jag klarar det denna gången.

• Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-05 09:43:25 följande:

Stort varmt grattis till er som plussat!

Jag är på BIM -8 idag och nu på förmiddagen så var det som om någon hällt en matsked vatten i mina trosor. Det är inte kiss utan en hejdlös mängd jättevattniga flytningar. Så märkligt, brukar aldrig vara så.. Nu är jag väldigt nyfiken men BIM känns lååångt bort.

Men alltså exakt samma sak hände mig igår?! Tänkte först att jag kissat på mig typ, haha. Äl+6 här, tiden har aldrig gått så långsamt.
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-05 12:01:58 följande:

Shit va konstigt! Ja, det trodde jag med.. Tänk om det är ett tecken..! Jag är trött och frusen och hungrig hela tiden annars. Men vem är inte det i februari? Jag ska verkligen låta bli att testa innan bim. Hur tänker du? Såg att du beställt tester.

Japp, har också planerat att hålla mig till bim, men lycka till med det känner jag nu xD Vet inte vad som är bäst, att testa innan och långsamt vaggas in i besvikelsen över att det inte blev något eller att få det som en "chock" när mensen kommer. Hur ser dina chanser ut denna månad? :)
  • Sofieelises

Vaknade upp med svagt illamående idag. Bara äl+7 så alldeles för tidigt för symptom ens, men när man vill så mycket så analyserar man ju allt.. Hade varit så himla mysigt med en oktoberbebis!! Hoppas så mycket denna månad samtidigt som jag inte vill hoppas alls.

Svar på tråden BIM Februari 2020