Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM Februari 2020

Undrandee skrev 2020-02-06 12:32:40 följande:

Ja alltså vi pratar inte mycket om det. Han har sagt han är nöjd med dom 3 vi har, han har inget emot ett 4e, men känner inte "behovet" som jag om man säger så. Han känner att det blir när det blir, och känner prestationsångest om jag nämner för honom att jag har ägglossning.

Känner mig typ "krävande". vill ju att han ska känna samma längtan som jag :(

Pratar du och din respektive? hur går hans tankar?

Här är en till som försöker med en fyra! Min man känner som din, att "det blir när det blir" och är inte stressad - till skillnad från mig som vill att det blir NU. Han vet att jag testar med äl-test, men jag berättar inte när jag har ägglossning. På så vis undviker jag den där prestationsångesten som skulle kunna uppstå.

Tror kanske generellt att mannen är den som oftast behöver mer tid och är lite mer chill till det hela.....? Bara en egen observeration utifrån min bekantskapskrets.

När har du äl/bim?
  • Sofieelises
    Malllin skrev 2020-02-06 17:49:44 följande:

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

En gång varannan till var tredje dag räcker för då finns det alltid spermier på plats för att möta ägget när det släpps, att ligga varje dag gör inte att chanserna ökar.

Vi hade sex cykeldag 10, 12 och 15 denna cykel (hade ägglossning dag 15) så jag tror mina chanser är ganska goda.

Har läst mycket olika rapporter om det där med vilken dag man har högst chans att bli gravid, olika studier varierar sig något på procentsatserna men bifogar en bild nedan som visar hur många procents chans man har att bli gravid av ett samlag på en viss dag i förhållande till ägglossning :) Dock minskar chansen något med åldern då såklart..

• Sofieelises
    Matildaa2020 skrev 2020-02-07 11:35:21 följande:

Hej!Jag är lite förvirrad ang. ägglossningen haha.. någon kanske kan hjälpa mig?Som jag förstår det ska man ha samlag inom 48h efter positivt äl-test. Men hur vet folk exakt vilken dag deras ägglossning sker? :)

Man kan egentligen aldrig veta exakt men man kan ha ett hum om man tempar också (tempen stiger efter äl). Vissa får ju också smärta vid ägglossning och går på "känningar" om vilken dag ägget släppte.
  • Sofieelises
    Lilor skrev 2020-02-07 14:54:17 följande:

Jag behöver vädra tankarna lite... Borde ha BIM den 13, vilket är ca 14 dagar efter ägglossning. Idag blödde jag lite (Kom bara på pappret), och inte alls som vid mens där jag alltid har väldigt mkt mensvärk dagen innan, och det hade jag inte igår. Kan det vara en nidblödning, eller är det kört den här månaden? Det sticker/drar lite på höger sida nere i magen, men tycker det är så jäkla svårt att veta :( när kan jag ta ett gravtest? Är idag på BIM-6

Är du alltså på runt ÄL+9 ungefär? Isåfall skulle jag ju inte säga att det är kört :)
  • Sofieelises
    sarakarolina skrev 2020-02-07 17:54:43 följande:

Hej! Jag har hållt mig lite i bakgrunden då jag inte vill få upp mitt hopp för mycket. Jag har två mf bakom mig. Jag har inga barn sedan tidigare. Senaste mf fick jag på BIM+3 den 14 januari. OM jag räknar den dagen som mens som skulle jag denna månaden har bim den 11/2. Men jag hade dock vattniga flytningar den 24/1.. det droppade som vatten (förlåt för info).

Idag testade jag med ett ägglossningstest (jag vet inte varför) därefter tog jag ett graviditetstest (vet inte heller varför). Vad tror ni om testen? Är det spökstreck eller ett riktigt plus på cb. Jag blir galen på dessa streck.

Solklart plus, ingen tvekan där inte!! Stort grattis :D
  • Sofieelises

Herreguuuuud - JAG ÄR GRAVID!!!!! Sjunde försöket, kan inte fatta det, helt overkligt!!

Tog en rfsu sticka igår på äl+8 som blev svaaagt positiv. Vågade inte ens hoppas. Idag syns det ett ljusrosa streck utan problem, och även cb är positivt!! Det känns heeeelt overkligt. ÄL+9 idag, aldrig plussat så tidigt innan.

Ska bekräfta med digitala imorgon men var bara tvungen att få ropa ut det någonstans!!

(Lägger ut bilderna fast att jag vet att det kommer synas SÅ dåligt här.. Men det är verkligen svaga plus!!)

• Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-08 09:32:59 följande:

Och dessutom galet sugen på att testa själv nu, speciellt med tanke på att vi haft samma symptom.. iiih!

Jaaaa det förstår jag, testa!! Så roligt om du vore gravid nu du också :D
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-08 10:35:19 följande:

Åh.. fick bara tag på RFSUs vanliga. Får vänta till på onsdag..

Det var det som visade först för mig, tog en sådan sticka igår som visade svaaaagt positivt - cb early i samma urin visade inget!
  • Sofieelises

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-08 13:26:48 följande:

Spekulerandet fortsätter..

Sorry hörni, jag förstår att det här mest är intressant för mig. Och är jag gravid så kommer jag få veta så småningom..

Spännande! Hoppas att det ökar, ser ngt svagt!
Svar på tråden BIM Februari 2020