Inlägg från: Snarttrettiochtrevar89 |Visa alla inlägg
  • Snarttrettiochtrevar89

BIM Februari 2020

Lilor skrev 2020-02-07 14:54:17 följande:

Jag behöver vädra tankarna lite... Borde ha BIM den 13, vilket är ca 14 dagar efter ägglossning. Idag blödde jag lite (Kom bara på pappret), och inte alls som vid mens där jag alltid har väldigt mkt mensvärk dagen innan, och det hade jag inte igår. Kan det vara en nidblödning, eller är det kört den här månaden? Det sticker/drar lite på höger sida nere i magen, men tycker det är så jäkla svårt att veta :( när kan jag ta ett gravtest? Är idag på BIM-6

Låter ju absolut som en möjlig nidblödning! Vi är på prick samma dag insåg jag. Borde också ha bim den 13e. Jag har inte märkt av något blod däremot en hejdlös mängd flytningar och en tillstymmelse till mer ådror på brösten. Jag är dock expert på att inbilla mig symptom..

En nidis infaller väl runt tio dagar efter ägglossning så det verkar ju rimligt tidsmässigt dessutom. Håller tummarna!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 08:00:26 följande:

Herreguuuuud - JAG ÄR GRAVID!!!!! Sjunde försöket, kan inte fatta det, helt overkligt!!

Tog en rfsu sticka igår på äl+8 som blev svaaagt positiv. Vågade inte ens hoppas. Idag syns det ett ljusrosa streck utan problem, och även cb är positivt!! Det känns heeeelt overkligt. ÄL+9 idag, aldrig plussat så tidigt innan.

Ska bekräfta med digitala imorgon men var bara tvungen att få ropa ut det någonstans!!

(Lägger ut bilderna fast att jag vet att det kommer synas SÅ dåligt här.. Men det är verkligen svaga plus!!)

HURRA! Så glad för din skull!!
  • Snarttrettiochtrevar89
    sarakarolina skrev 2020-02-08 08:54:58 följande:

Ska man kanske våga tro på detta nu?! Fick precis detta fina tydliga plus nu på morgonen. :D

Enda symtom jag märkt av är ömma bröst sedan en vecka tillbaka och trötthet. Jag har lagt mig i sängen efter jobbet de senaste dagarna och vilat och sedan nästan somnat vid 18-tiden i soffan.

Ska för säkerhets skull köpa ett digitalt idag.

Grattis!!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 08:00:26 följande:

Herreguuuuud - JAG ÄR GRAVID!!!!! Sjunde försöket, kan inte fatta det, helt overkligt!!

Tog en rfsu sticka igår på äl+8 som blev svaaagt positiv. Vågade inte ens hoppas. Idag syns det ett ljusrosa streck utan problem, och även cb är positivt!! Det känns heeeelt overkligt. ÄL+9 idag, aldrig plussat så tidigt innan.

Ska bekräfta med digitala imorgon men var bara tvungen att få ropa ut det någonstans!!

(Lägger ut bilderna fast att jag vet att det kommer synas SÅ dåligt här.. Men det är verkligen svaga plus!!)

Och dessutom galet sugen på att testa själv nu, speciellt med tanke på att vi haft samma symptom.. iiih!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 09:43:08 följande:

Jaaaa det förstår jag, testa!! Så roligt om du vore gravid nu du också :D

Ja, jag måste det! Sticker iväg och köper ett test nu och ska försöka hålla mig i fyra timmar. Det vore det lättare att backa med vissa åtaganden på jobbet den här veckan om jag vet säkert. Fast det är ju ännu tidigt.. Aja.. Vi får se vad ett test säger.
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 09:43:08 följande:

Jaaaa det förstår jag, testa!! Så roligt om du vore gravid nu du också :D

Åh.. fick bara tag på RFSUs vanliga. Får vänta till på onsdag..
  • Snarttrettiochtrevar89

Spekulerandet fortsätter..

Sorry hörni, jag förstår att det här mest är intressant för mig. Och är jag gravid så kommer jag få veta så småningom..

• Snarttrettiochtrevar89
    MissJibs skrev 2020-02-08 14:27:58 följande:

Tycker d ser hoppfullt ut :)

Sofieelises skrev 2020-02-08 16:31:02 följande:

Spännande! Hoppas att det ökar, ser ngt svagt!

Alltså pirret när ni säger det..! Vet inga gränser. Jag tycker de två första bilderna hör ser tokblanka ut men det gjorde de inte i verkligheten. Kommer testa imorgon igen, inte ens chans att jag bara kan vänta nu!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 13:18:11 följande:

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?

Hur mår du? Har du berättat för din partner?

Jag kan knappt vänta på att få ta ett nytt test imorgonbitti!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-09 08:25:19 följande:

Nu ska jag sluta spamma, om allt går bra blir det en liten oktoberbebis <3

Åh grattis igen! Vad skönt att få utslag på det digitala. Ska du överraska mannen på alla hjärtans dag?

Här var testet tokblankt, blir så besviken..
  • Snarttrettiochtrevar89

[quote=80214821][quote-nick]Bellsss skrev 2020-02-09 09:31:46 följande:[/quote-nick]Jag testar alltid starkare på em/kväll. Mitt digital på äl+9 var på kvällen. Tror att jag hade äl på natten så vet inte om det kan påverka :)[/

quote]

Vad intressant. Tja, bim är ju först på torsdag så jag borde ju egentligen bara avvakta. Min frossiga och frusna känsla som jag haft sen några dagar efter äl känns fortfarande. Men det kan också vara något virus som kroppen jobbar med.

• Snarttrettiochtrevar89

Bim idag men ännu ingen mens. Däremot har jag haft mellan 37,5-37,8 i temp de senaste två veckorna. Jag brukar liggs lågt i vanliga fall så känner mig febrig. Jag har gjort tre test varav det tidigaste gav något slags streck. Men de tig jag för typ en vecka sen. Har mensen inte kommit imorgon och tempen fortfarande är hög så tar jag ett nytt test.

• Snarttrettiochtrevar89
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 16:04:39 följande:

Låter väldigt lovande för dig! Har du lyckats hålla dig från att testa i en vecka nu då? Bra jobbat!

Får jag fråga vad som menas med tempen? Jag testade mog precis och hade 37,9 i temp på äl+7. Är det ett gott tecken? Vet att jag brukar ligga på 35-36 i "vanliga" fall.

Haha tack! Det hela beror på att jag helt enkelt gett upp.. Men det är konstigt med tempen. Brukar bli lite frusen någon dag innan bim och sen sjunker tempen och jag får min mens. Jag tempar aldrig annars och har ingen termometer som kan mäta två decimaler utan har bara märkt av det här denna månaden. Har försökt läsa på lite och det kan visst vara ett tecken.
  • Snarttrettiochtrevar89
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-13 16:40:55 följande:

Jag läste också lite nu och det verkar som att om tempen är fortsatt höjd efter bim så kan det vara graviditet :) även om man blöder lite tydligen!

Ja, jag kan tänka mig att det blir mer exakt vetenskap om man tempar som metod. Men från mina tre tidigare graviditeter så känner jag igen den här frusenheten. Håller tummarna för oss!
  • Snarttrettiochtrevar89

Har haft en ljust ljust rosa flytning på pappret vid två tillfällen. Bim +1 och väntar bara på att den sabla mensen ska komma så jag kan tänka på något annat..

Svar på tråden BIM Februari 2020