BIM Februari 2020
Hur långt innan ägglossningen börjar ni märka av ägglossningflytningar, känner ni något mer?
Hur långt innan ägglossningen börjar ni märka av ägglossningflytningar, känner ni något mer?
Det är nog väldigt olika men denna gången fick jag det typ en vecka innan det väl gav utslag på stickor :)
Happ! Ägglossning här nu! Värk som bara den! Då hade jag tolkat flytningarna rätt! 11 dagar efter mensens första dag! Med en lutealfas på 10 dagar blir det en otroligt kort cykel denna månad! Aldrig hänt tidigare. Brukar ha ägglossning på dag 16-18 för att få mens på dag 26-28. Någon som vet om hinnan i livmodern verkligen hinner byggas upp på så kort tid? Var ju bara tre dagar sedan mensen tog slut!
BIM 20/2, samma dag som jag har tid till gyn för att kolla upp varför min cykel gått bananas...
Hur går det för er andra?
Kör du helt utav ÄL-test? Jag brukar ha värk både innan och efter ÄL, inte bara under en dag nämligen.
Hoppas det går vägen! :)
Igår fick jag nån liten blödning och idag lite mer. Skulle gissa att mensen kommer ändå. Ska prova ÄL-test nästa gång.
Ja bim+3 idag. Men det är första försöket efter att jag tog ut spiralen, så är inte så förvånad. Min mens verkar inte helt återställd heller. Har inte haft mens på fyra år, så kroppen har väl inte riktigt kommit igång än.
Men fick små blödningar förra månaden också då mensen skulle komma (5 dagar). Och nu igen. Vet inte om de är mensen eller inte? Kan de vara så lite efter att man tagit ut spiral? Förr hade jag massor flera dagar.
Asså.... jag testade neg bim+2 och är nu på bim +7 och ingen mens... borde man testa igen eller..
? Känns mest bara onödigt, chansen att vara gravid trots neg efter bim är ju typ 1% men nlir så irriterad på att mensen krånglar :(
Ja men det skadar säkert inte! Om värken fortsätter har du ju chans att fånga det på test :)
Vi började försöka i höstas, slutade med preventivmedel och fick min första riktiga mens i september tror jag. Sen tog det fram tills i januari innan jag hittade min ÄL men då gick tog det sig direkt. Har väldigt långa cykler och kroppen hade inte hittat någon rytm än så ÄL-test vart ju vår räddning. Så nu är jag i vecka 6 och hoppas att det håller i sig.
Ja det är nog så. Blev cykeln som vanligt för dig sen?
Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.
Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..
Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.
Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..
BIM 22/2 har haft ägglosning den 8/2