• Gnusmas

BIM Februari 2020

Idag är min ägglossningvärk/symptom borta så räknar med att ägglossningen skedde igår. Denna cykel blir bara 22 dagar, känns inte alls optimalt för en graviditet. Men nu går väntan mot BIM 21 feb!

• Gnusmas
    Freya18 skrev 2020-02-12 09:52:01 följande:

Så ofantligt tegativt test imorse, så nu blickar jag mot nästa månad istället. Har redan fått spottings och BIM är om 2 dagar. Lycka till ni andra! <3

Vad tråkigt :(
  • Gnusmas
    Tinala skrev 2020-02-12 10:46:47 följande:

Jag trodde att mensen skulle komma runt den 4/2. Jag har helt ärligt inte haft stenkoll men det borde varit dagarna däromkring. Efter någon dag gjorde jag gravtest som var negativt och ytterligare några dagar senare ännu ett negativt test. När du mensen varit en vecka sen gjorde jag tredje testet idag. Jag tror att det är positivt och jag tror därför att jag haft en senare ägglossning än vanligt.

Detta var inte alls planerat, vi har redan två barn sedan tidigare och ville vänta med det tredje om vi ens skulle skaffa ett till. Vi är glada men jag var inte alls inställd på detta. Jag plockade ut kopparspiralen i höstas för att jag plötsligt fick mycket migränanfall så jag ville se om det verkade hänga ihop. Har alltså inte haft preventivmedel sedan dess. Kommer ta ett nytt test om några dagar för att få ett lite tydligare svar...

Grattis! Håller med, ingen tvekan om att det är positivt!
  • Gnusmas
    Solros2 skrev 2020-02-12 00:22:57 följande:

BIM 22/2 har haft ägglosning den 8/2

Menar du att du tog det nu? Eller från när du hade ÄL? Tog du det nu tror jag det är för tidigt att påvisa graviditet, troligare isf att ägglossningen dröjer sig kvar.
  • Gnusmas

Fler som upplevar att sidan krånglar? Får felmeddelande när jag skickar inlägg, så skriver nytt sen, men ibland har det från tidigare kommit in ändå, om ni undrar varför det kommer dubbelt från mig till samma person..

• Gnusmas
    Magda11 skrev 2020-02-12 09:06:26 följande:

Åååh, blir snart tokig. Tror jag hade ÄL i början av förra veckan och fick i måndags vad jag tror är nisblödning (utspätt ljusrosabrun blödning) som jag fortfarande har. (Långt ifrån hur min mens ser ut samt alldeles för tidigt för mens). Vet inte när jag ska våga ta första gravtestet... BIM borde vara på söndag eller måndag. Vill ju testa NU, men samtidigt känns det så dumt att börja tidigt och kanske få negativt svar och därför fortsätta testa hela tiden...

Hur länge borde jag vänta? Vilka test är bäst? Har CB early och RFSUs vanliga hemma.

Köp billoga test på nätet så känns det inte lika dumt hehe. Om du ska testa är tror jag det är störst chans med CB early av de du har. Jag har upplevt tidigare att rfsu visar sent.
  • Gnusmas
    Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:

[/quote]

Det ser positivt ut!

[quote=80221694][quote-nick]Bäbävitalamm skrev 2020-02-12 12:11:23 följande:[/quote-nick]Vi har bim samtidigt! :) Spännande!

Kul!

Har en tendens att inte kunna foka på annat under tiden mellan äl och mens. Önskar man bara kunde vänta ut tiden i godan ro och ta det som det kommer hehe.. brukar du testa ngt innan BIM?
  • Gnusmas

[quote=80221831][quote-nick]Scel skrev 2020-02-12 13:40:11 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis ser positivt ut!! Mitt förra inlägg var inte till dig haha. Blor tokig på denna sidan!

• Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-12 12:11:23 följande:

Vi har bim samtidigt! :) Spännande!

Kul!

Har en tendens att inte kunna foka på annat under tiden mellan äl och mens. Önskar man bara kunde vänta ut tiden i godan ro och ta det som det kommer hehe.. brukar du testa ngt innan BIM?
  • Gnusmas

Vitae: grattis!!! Otroligt starkt resultat när det va negativt igår! Va kul!!

Bäbävitalamm: jag brukar börja testa 7-8 dagar efter ägglossning. Får ju mens 10 dagar efter så har inte så många dagar att testa på hehe..

Svar på tråden BIM Februari 2020