• eifos89

BIM Februari 2020

Gnusmas skrev 2020-02-21 11:40:14 följande:

Meen.. tyckte ju man såg ngt på ditt test igår.. känns ju ändå som du borde va gravid då!

Ja.. tiden får väl utvisa helt enkelt. Jag känner mig gravid, men sen kan det ju vara hjärnspöken också.
  • eifos89

Tog ett cb early igår, och där finns ett ganska synligt streck. Lästes dock av efter ca en halvtimme så det gäller ju inte. Testade även med ett rfsu imorse, toknegativt. Tog hårdare än jag trodde.. :(

• eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-22 10:32:03 följande:

Vad konstigt.. var det ingenting på clear blue innan testtiden va ute då? Hur långt efter ÄL?

Vet inte.. Inom en till två minuter syntes ingenting så jag la bort det. Sen tittade jag igen efter ca 20-30 minuter och då syntes ett svagt men fullt synligt streck som gick i blå ton.

Äl+9 eller 10 idag.
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-22 11:03:09 följande:

Ok.. måste säga att det låter rätt hoppfullt ändå.. mitt clearblue + som jag tog syntes det inte på direkt. Och du ÄR tidigt ute.

Ja jag vet att chansen finns fortfarande. Det som slog ner mig var det nu uppenbara spökstrecket jag hade på rfsu. Då vågade man hoppas lite liksom. Nu gör man inte det tyvärr, haha.
  • eifos89
    Maxima009 skrev 2020-02-22 11:57:08 följande:

Har du några symptom idag? Vi är nog på samma äl+9/10

Jag tycker att jag har molvärk och typ stickningar i brösten, men nu vet jag knappt inte längre. Har du? Hoppas så att kroppen inte bara jäklas..
  • eifos89

Här är dagens. Varför sluta när man väl börjat? Den enda det är synd om är min plånbok.

Syns det något, eller har jag bara en teststrimma ingjuten i min hornhinna? (Ska tilläggas att strecket faktiskt syns i verkligheten. Osäker på färg dock men det finns där och kom upp inom testtiden) Vad säger ni?

• eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-22 17:29:49 följande:

Ser också en skugga men tycker de testen är luriga.. kanske syns det mer IRL? Jag hoppas såå mycket att du är gravid!!!

Ja det syns absolut mer i verkligheten. Vet dock inte om där är någon färg i strecket eller inte.

Tack, jag hoppas så sjukt mycket jag också!

Hur är det med dig idag? Har det sjunkit in? :)
  • eifos89
    Maxima009 skrev 2020-02-22 17:14:21 följande:

Då håller jag tummarna för att du får ett plus :)

Jag har små saker, men brukar ha små saker varje månad. Däremot är detta första månaden som jag har ömma bröstvårtor, brukar ha ömma bröst några dagar innan mens. Bröstvårtorna har ömmat till och från sedan äl.

Har molvärk då och då, har haft några ggr huvudvärk men jag har huvudvärk relativt ofta ändå och migrän till och från. Mådde illa onsdag och torsdag morgon men egentligen inget sen dess. Sover i soffan varje em/kväll men det kan bero på jobbet som tar energi. Men framförallt irriterad för små saker, brukar vara relativt lugn i vanliga fall :/

Gjorde däremot ett test nyss, då mannen är iväg en stund. Dumt dumt , äl+9 och eftermiddag så jag borde låtit bli, helt blankt.

Okej, dina symtom låter ju hoppfulla iallafall.

Huvudvärk har jag också haft ett par dagar nu, men det har jag då och då i vanliga fall också så det behöver inte betyda något.

Håller tummarna hårt för oss!!

Tänker du testa något mer innan BIM?
  • eifos89

Spökstreck igen? Blir galen.. dök upp efter kanske 5 minuter. Så efter giltighetstiden igen.. blä.

• eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-23 11:00:12 följande:

Men giltighetstiden för det testet är väl 10 minuter?

Jag tror absolut du är gravid!!!!

Jag vet inte? Jag läste bara att man skulle läsa av det efter 3 minuter. Inom dessa 3 syntes typ inget. Nu är det svagt men blått!
  • eifos89
    Majja92 skrev 2020-02-23 11:11:01 följande:

Positivt :D

Åh hoppas!

Jag tror på ditt också! :)
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-23 11:17:48 följande:

Jag kollade bruksanvisningen på nätet nu, där står det att det inte ska läsas av efter 10 minuter.. grattis!!!

Och bara för det blir jag nu osäker på efter hur länge jag läste av det.. vågar inte ropa hej än! Hopplös, haha.
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-23 11:27:43 följande:

Haha men alltså sådär har inget test någonsin sett ut för mig hur länge jag än väntat om jag inte varit gravid! Tror inte du har något att vara osäker över!!

Hoppas så innerligt att det är sant! Man blir bara skeptisk när det först inte syns ett enda skit.
  • eifos89
    Loea skrev 2020-02-23 12:09:26 följande:

Om det är ett plus måste du vara väldigt tidig? Lite för tidigt för att testa? Jag gjorde alltid så för att vara på den säkra sidan att jag bestämde mig för att är det en tolkningsfråga, ja då är det inte positivt. När det är positivt så är det ingen fråga om det. Jag hade inte vågat dra några slutsatser om det testet utan det bästa är att ha is i magen och vänta någon dag för att testa igen sen. Håller tummarna! :)

Ja, jag utgår ifrån att det inte är positivt. Är på BIM-5.

Tålamod och is i magen är dessvärre inte min starka sida, men tiden lär ju oavsett utvisa!
Svar på tråden BIM Februari 2020