• Gnusmas

BIM Februari 2020

Fialotta8 skrev 2020-02-16 09:18:39 följande:

Idag var det min tur :D

Grattis!!!
  • Gnusmas
    larssonc skrev 2020-02-16 10:21:24 följande:

Mitt svaga från igår var ett plus!!! <3

Vad kul! Grattis!! Älskar att gå in här på morgonen och se positiva test haha
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-16 10:38:46 följande:

Jag vill verkligen inte testa för tidigt och riskera en besvikelse. Så jag väntar till BIM har jag bestämt mig för idag.

Idag har jag ingen molvärk och känner mig som vanligt så känslan är att jag bara ska invänta mensen. Vill ha igång mensen innan jag på allvar känner att vi försöker :)

Förstår dig, jag tycker det tär mkt på en att testa tidigt.. men samtidigt tycker jag det hela är väldigt intressant, OM jag blir gravid, hur tidigt testen började visa positivt osv..

Men det mest hälsosamma för psyket är nog att vänta till BIM
  • Gnusmas
    Magda11 skrev 2020-02-16 10:45:12 följande:

Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt. 

Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv). 

Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän...  

Vad tufft för er.. hoppas jättemycket för er skull!
  • Gnusmas
    amandakollb skrev 2020-02-16 12:19:09 följande:

En fråga till alla som testar tidigt och många gånger innan bim, testar ni alltid tillsammans med er partner eller berättar ni bara att ni testar, eller berättar ni inte alls för att istället överaska om det skulle vara positivt? :) 

Nä jag brukar inte berätta, bara ibland. Han är inte lika ivrig som jag och "tror" inte på tidiga tester. Så testar jag på typ BIM berättar jag, annars inte.
  • Gnusmas
    Emilix skrev 2020-02-16 13:47:05 följande:

Positivt äl test idag på dag 25 i cykeln, med cb digitalt, sånt som blir en glad smilet när det är pos :)

Det står att då har man 48 timmar på sig att ligga för att öka chanserna att bli gravid.

I dag kommer det inte hinnas med, har nyss vaknat efter natt jobb och snart ska vi ha kalas. Och sen är det dags för jobb i natt igen.

Men i morron kommer det hinnas och på Tisdag, för hoppas på att det räcker.

Sist det tog sig så låg vi samma dag som pos test och sen dom två följande dagarna.

Är så glad nu, trodde vi missat ÄL, men den kom bara lite senare än jag trodde den skulle komma.

När i cykeln brukar du ha ÄL? 24-48 timmar efter positivt ÄLtest brukar man ha ÄL, vanligen närmare 24 h än 48h vad jag hört här.. sen kan ju ägget leva i ca 24 ca.. så i minst 2 dygn efter positivt ÄLtest borde det vara goda chanser.
  • Gnusmas
    Magda11 skrev 2020-02-16 16:14:13 följande:

Han har redan frusit in spermier eftersom det är testikelcancer han har = han var tvungen att operera bort en testikel och ?bara? det ska inte påverka möjligheten till att få barn på naturlig väg.

Går just nu bara och väntar på att han ska få göra en CT-scanning och se om det kommit någon spridning efter operationen (han opererade bort testikeln 14 januari). Påvisas det spridning så måste han ta cellgifter :( Har det inte spridit sig så blir det bara regelbundna kontroller för att kolla efter spridning, så det är det vi hoppas på. Då kan vi fortsätta bebisverkstaden. Alla prover efter operationen har sett så bra ut som de kan, så egentligen borde man väl ha mer hopp om att de inte kommer hitta något, men jag oroar ändå ihjäl mig... :(

Förstår det, det hade jag också gjort.
  • Gnusmas

Äl+6 och en påtaglig mensvärk, BIM om 4 dagar. Betyder väl ingenting men kan inte låta bli att spekulera ändå.. har extremt sparsam mensvärk vid mens eller oftast ingen alls.. så detta var ju mer än jag brukar ha vid mens. Test imorgon men vet ju att det med största sannolikhet inte ger ngt utslag..

• Gnusmas
    milor skrev 2020-02-16 18:42:30 följande:

På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?

Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).

Jag har ägglossning på dag 15-19, mensen kommer 10 dagar senare. Så min cykel varierar mellan 25-29 dagar. Dock har min cykel löpt amok senaste månadetna och cykeln har blivit längre och längre till denna månaden då ägglossningen kom 4 dagar efter mensen tog slut! På dag 12 i cykeln, så min cykel kommer bara bli 22 dagar denna gången.

Min cykel brukar funka så att får jag en ägglossning tidigt så kommer nästa ägglossning sent. Vet inte om det brukar va så gör de flesta men min kropp btuksr följa det mönstret iaf.
  • Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-16 19:37:41 följande:

Spännande! Det låter absolut som något :D jag har också betydligt mer mensvärk denna månad. Försöker dock sluta analysera symptom... känner mig gravid varje månad men så kommer mensen ändå!

Haha ja jag med! Nu börjar jag dock tro att det är mensen som tänker komma tidigare istället. Mensvärken håller i och fick värsta PMS-humöret mot mannen nyss, känns som dagen innan mens typ.. hoppas jag har fel..
Svar på tråden BIM Februari 2020