• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Tyra myra

En tråd jag av och till följt har plötsligt försvunnit. kanske inte så konstigt eftersom den utvecklades mer och mer till något annat än vad den var i början.

Har en fråga till er som vet. Om jag skapar en tråd och blir missnöjd med hur den utvecklas. Kan jag då anmäla att den bör tas bort`?

• molly50
    Tyra myra skrev 2025-03-17 10:53:10 följande:

En tråd jag av och till följt har plötsligt försvunnit. kanske inte så konstigt eftersom den utvecklades mer och mer till något annat än vad den var i början.

Har en fråga till er som vet. Om jag skapar en tråd och blir missnöjd med hur den utvecklas. Kan jag då anmäla att den bör tas bort`?

Jag antar att det är tråden som startades av en kvinna som kom på sin man med att vara otrogen?
    Jag har också märkt att den försvann. Precis när jag hade skrivit ett svar i den och skulle skicka så försvann den.
    Och ja,man får själv anmäla om man vill att den ska tas bort då man inte kan ta bort den själv.
    Men jag förstår om TS ville ha bort den då den började spåra ur.
  • Tyra myra

Det måste vara den tråden. Jag fick förresten ett meddelande om att ett inlägg blivit borttaget idag, 

Meddelandet är som följer "Ditt meddelande har raderats av en moderator (Ts verkar vara en yngre person som lever ut sin fantasi här i tråden. 

Ni som upprörs av vad som skrivs göder bara på fantasin."

Nu tycker jag väl att detta är förhållandevis hårt men tydligen uppfattade moderatorn detta som kränkande.  Kanske är det det men min kommentar i tråden var långt ifrån den hårdaste.  Dessutom skrev jag aldrig att det var gällde Ts utan nick: et som kapade Ts tråd.    Hur som helst så kan man tydligen klaga på det mesta och få inläggen borttagna  

• Mayjel

Snälla moderatorer - gör det möjligt med mellanslag i PM-texter? Känns dumt att skicka iväg en wall of text som blir svår att läsa. Och att skriva många korta notiser på en gång är inte nåt bättre alternativ.

• Nandez
    molly50 skrev 2025-03-16 14:18:24 följande:
    Ja,det var samma här.
    Händer så gott som dagligen nu för tiden
  • molly50
    Tyra myra skrev 2025-03-18 21:57:00 följande:

Det måste vara den tråden. Jag fick förresten ett meddelande om att ett inlägg blivit borttaget idag, 

Meddelandet är som följer "Ditt meddelande har raderats av en moderator (Ts verkar vara en yngre person som lever ut sin fantasi här i tråden. 

Ni som upprörs av vad som skrivs göder bara på fantasin."

Nu tycker jag väl att detta är förhållandevis hårt men tydligen uppfattade moderatorn detta som kränkande.  Kanske är det det men min kommentar i tråden var långt ifrån den hårdaste.  Dessutom skrev jag aldrig att det var gällde Ts utan nick: et som kapade Ts tråd.    Hur som helst så kan man tydligen klaga på det mesta och få inläggen borttagna  

Ja,jag fick också nå´t inlägg borttaget som jag tyckte var ganska hårt.
    Men som du säger så verkar det ju som att man kan anmäla det mesta och få det bortplockat.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-03-18 22:04:50 följande:

Snälla moderatorer - gör det möjligt med mellanslag i PM-texter? Känns dumt att skicka iväg en wall of text som blir svår att läsa. Och att skriva många korta notiser på en gång är inte nåt bättre alternativ.

Jag skulle också önska att svarsrutan blev större så man lättare kan se vad man skriver.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-03-18 22:27:30 följande:
    Händer så gott som dagligen nu för tiden
    Ja,precis.
  • Mayjel
    molly50 skrev 2025-03-19 12:41:05 följande:
    Jag skulle också önska att svarsrutan blev större så man lättare kan se vad man skriver.
    Ja, åtminstone så att man kunde ha lite mellanrum för de textrader som skrivs. Svårare att läsa när allt blir så ihopklumpat. 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?