• Jojjo87

BIM mars 2020

Hej alla!

Hoppar in här från februari tråden då min mens kom som väntat :/

Så då blir det bim 19/3.

• Jojjo87

Enligt min app och beräkning så har jag äl om 3 dagar.

Ser ju ut att stämma enligt äl-stickorna!

Bonusdottern är hos sin mamma i veckan så vi kommer ha endel lugna kvällar framöver så förhoppningsvis kan vi tajma Äl. :)

• Jojjo87

Varför funkar det inte att ladda upp bilder :/ kan varken göra det eller se andras!

• Jojjo87

Tog ett äl-test nu på kvällen och det blev en glad gubbe :D

Förra månaden fick jag aldrig någon glad gubbe och på dom andra vart det inte fullt så starka streck. Så nu har jag fått upp hoppet lite!

Håller tummarna nu. Vart mys igår och ikväll också. :)

• Jojjo87
    Freya18 skrev 2020-03-02 12:53:24 följande:

Äntligen dags för ägglossning här! Positiv sticka idag på CD 20. Ska bli skönt och slippa Bisolvon för både jag och maken får huvudvärk av den.. Men har jag väl börjat med metoden så ska jag ta färdigt hela "kuren" också.

Om stickan är negativ imorgon så har jag BIM 13/3.

Slutade du med Bisolvon när du fick positivt på äl?

Har också provat den här månaden och jag vet inte om jag inbillar mig men känner skillnad på flytningarna nu innan äl så jag hoppas det funkar :)
  • Jojjo87

Hade tydliga streck och glad gubbe igår, kollade med CB imorse och då va det glad gubbe igen.

Hade mys sön och mån ska försöka få till ikväll också!

Finns det någon chans att man har lyckats?!

Har ÄL flyttningar så känner ju att jag verkligen har äl!

Läste i en annan tråd om att man skulle ha mest sex innan äl och inte under själv äl!? Blir förvirrad av allt man läser om. :/

• Jojjo87
    chipspåsen skrev 2020-03-03 19:18:42 följande:

Nån skrev om SMEP-metoden, kollade upp den och är typ så vi lagt upp det redan, fattar det som det är ett optimalt sätt att maximera chansen. Då är det varannan dag från typ CD8 fram till äl-test ger positivt utslag, då ligga tre dagar i rad (givet att ägget släpper direkt och att stegringen inte drar ut på fler dagar), sen vänta en dag, sen ligga igen.

Enligt det sker ju stor del av liggandet runt själva äl så du är nog på banan!

Tack för ett lugnande svar :) känner att jag håller på att bli knäpp av allt läsande om äl. Funkar det inte denna månad blir det en paus sen med allt gällande stickor osv
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-04 08:15:51 följande:

Det var jag som skrev om SMEP :)

Hade du fast glad gubbe både igår och idag? Intressant, det har jag aldrig haft :)

Jag tycker det låter som att ni har fått till det hur bra som helst. Kör varje dag i tre dagar när du har fått fast gubbe på äl test. Vänta en dag och sen kör ni en gång till. Då har ni gjort allt ni kan :)

Jag är på dag 14 och vi kör fortfarande varannan dag då jag bara får blinkande gubbe. Jag blev iof gravid den månaden som jag bara fick blinkande gubbar, så jag är inte nervös över att inte få en fast gubbe :)

Hej!

Fast glad gubbe både i måndags och tisdags :) hade sex båda dom dagarna så får vi köra idag också och sen på fredag då :)

Blir så himla osäker med alla metoder som finns och vi är inne på vårat 9e försök så alla tips mottages :)
  • Jojjo87
    Hundochkatt skrev 2020-03-04 14:00:30 följande:

Mitt tips är att ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Har själv alltid gått upp och kissat direkt efter sex men de gångerna hag har blivit gravid låg jag kvar i sängen över natten efter att vi hade haft sex på kvällen. 

Försöker alltid ligga kvar oftast hela natten :) har alltid kissat direkt efter sex i vanliga fall men nu ligger jag kvar och kniper så det inte ska åka ut haha
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-04 13:10:33 följande:

Jag börjar misstänka att något är skumt med CB. Jag fick ingen fast glad gubbe (Dvs ingen äl) men blev ändå gravid. Du får två fasta gubbar på rad...hm så mysko.

Jaja huvudsaken är att vi blir gravida :D

Ja precis, kör på så. Då har ni gjort ert bästa iaf :)

Det finns så sjukt många metoder så jag förstår osäkerheten och förvirringen :)

Kör du bara med CB? Har även stickor som jag kör med också bara för att va på den säkra sidan :)

När har du Bim? :)
Svar på tråden BIM mars 2020