• Jojjo87

BIM mars 2020

ESemlan84 skrev 2020-03-04 17:36:15 följande:

Jag är på äl+6 idag och har haft tron och modet uppe att det ska ta sig den här månaden men idag var det som att allt hopp blåste iväg. Inget speciellt har hänt, antar att det bara är en sån dag. Usch för den här väntan.

Väntan är olidlig tycker jag och dagarna från äl till bim går för långsamt. Försöker alltid sysselsätta mig med så mkt som möjligt även om det handlar om att rensa/ städa garderoben och fixa med saker hemma.

Såhär på 9e försöker så kan jag konstatera att hemmet är otroligt organiserat haha
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-04 19:58:04 följande:

Ja jag kör bara med cb. Har funderat på att köra dubbelt. Tar det sig inte den här månaden får jag göra det tror jag.

Jag vet inte riktigt, men tror (om jag har samma cykel som innan) att jag har BIM 19 mars

Du då?

Då har vi bim samma dag :)

Håller tummarna för oss båda och alla andra också såklart:)
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-05 08:20:05 följande:

CD 15 idag och gubben på CB testet blinkar glatt vidare, 6:e dagen idag.

Någon fast gubbe verkar inte vilja dyka upp. Men jag fortsätter testa veckan ut.

Vi sexar på varannan dag så får vi se vad som händer.

Men liiite stirrig över att jag inte får fast gubbe är jag nog allt ;)

Tror inte vi har likadana CB test. Aldrig varit med om blinkande gubbe, jag har den rosa som ska visa dom två mest fertilitet dagarna så misstänker att du har den andra som är lila.

Hoppas du får fast gubbe idag :)
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-07 07:28:48 följande:

Fast gubbe idag på cd 17 av 28, äntligen dök den upp :)

Nu kör vi :D

Åh jag håller tummarna för er :)
  • Jojjo87

8 dagar kvar till bim.

Känner mig väldigt svullen men det brukar jag å andra sidan göra till och från innan mens så har väl ingen symptom alls!

Vi ska iväg på en weekend 19/3 samma dag som jag har bim så försöker att va inställd på att det inte kommer gå denna gång heller så jag slipper bli för besviken :/

• Jojjo87

Bim om 7 dagar, ska snart och handla lite och är såååå sugen på att kila in på apoteket och köpa ett sånt där tidigt test....

Men samtidigt kanske jag ska försöka ha is i magen och hålla mig....

Åhhh känner sån frustration och känns som att ingen av mina vänner förstår mig. ? försöka att inte tänka så mkt på barn så ska du se att du blir gravid?

För det är ju såååå extremt lätt när det är det enda som kretsar i huvudet och man har försökt så många ggr nu!

• Jojjo87

Tog ett tidigt test nu på morgonen. Va såååå blankt som det bara kan bli!!! :/

• Jojjo87

Okej ska försöka ha hoppet uppe tills på torsdag när det är bim :)

Men undrar vilka kosttillskott äter ni andra?

Har provat bisolvonmetoden denna månad, äter folsyra och d-vitamin. Vad mer bör man ta?

• Jojjo87
    Ajjj skrev 2020-03-14 19:32:37 följande:

Hej gruppen, jag hoppar in här mitt i månaden!

Hittade ej ÄL listan men har iallafall BIM 16/3.

Är de några fler som har BIM nu strax? Vilka symtomer har ni?

Hej!

Bim 19/3 känner mig mest VÄLDIGT pmsig. ( stackars sambon)

Sj då? :)
  • Jojjo87

Har haft svårt att sova i natt och vaknade med lite molande värk i magen och inte helt oväntat så dök mensen upp nu :/

Är så besviken, orkar inte ens gråta....

Funderar på att radera alla appar där man håller koll på äl och mens, sluta gå in här och lägga ner allt..

skapar en i undermedveten stress som kanske blockerar systemet?!??

GRATTIS till er som plussar <3

• Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-18 10:18:10 följande:

Jag förstår precis din känsla.

Ta några dagar i lugn och ro medan du har mens och känn sen efter.

Jag får exakt samma känsla när det inte kommer ett plus men sen när mensen väl slutar så är jag taggad igen

Helt förståligt att du känner besvikelse. Kanske hoppa över någon månad för att vila rent mentalt. Man behöver ju inte sluta ha sex för det.

Kram <3

Ja jag får göra så :)

Tack för peppen. Ibland känner jag mig sååå ensam i det här, alla mina vänner har barn så har ingen som sitter i samma båt förutom min sambo då.

Sex slutar vi inte med för det ;) vi har sagt att vi inte ska ha ?sex-press? för att vi vill skaffa barn.
  • Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-18 14:10:31 följande:

Man känner sig väldigt ensam för att man tänker så mycket på det men inte har så många eller ingen att prata med det om.

Jag sexpressar sambon varenda månad, men han gillar nog att bli beordrad så han går igång på det *asg*

Haha win win för båda då ;)
Svar på tråden BIM mars 2020