• Fnattilur

BIM mars 2020

Leah56 skrev 2020-02-26 08:22:13 följande:

Har alltid kännt av min ägglossning mer eller mindre, som en menssmärta. De kan skilja sig i grader bara ibland har jag mer ont ibland mindre, men som sagt alltid känningar.

Tack för svar! Vet att jag haft mensvärk mitt i månaden tidigare, men har då bara tagit en ipren och inte tänkt mer på det. Dock inte varje månad. Hoppas att det inte betyder att någit är fel, att jag inte känner lika.
  • Fnattilur
    Hundochkatt skrev 2020-02-26 16:39:54 följande:

Jag tycker att det har blivit värre med smärtan efter mina graviditeter. Satt på jobbet förra veckan och kände att det gjorde sjukt ont i bägge äggstockarna, det kom lite blodig flytning när jag var på toaletten sen. Och när jag kom hem och testade visade det en stegring.

Jag tror att vi alla har haft symptom av och till men eftersom man så gärna vill bli gravid så blir det att man känner det minsta lilla. Sen vissa har extrema smärtor smärtor vid ägglossning. 

Tack för svar! Ja så är det ju! Nu känner man efter och anayserar allt. :)
  • Fnattilur
    Staus skrev 2020-02-26 18:36:17 följande:

Ja nu börjar den tuffa tiden, känner av läget konstant. Men vid det här laget så vet man ju att det kan komma mens trots alla tecken man ser och får. Hur räknar ni får ÄL? Jag har appen Flo och jag räknar från den sista "blåa" dagen.

Jag har Flo. Du har ju en rund ring på ÄL-dagen, så dagen efter är då ÄL+1. :)
  • Fnattilur
    Mallis9090 skrev 2020-02-27 17:30:46 följande:

Herregud. Jag tror jag är gravid. Lovade mig själv att vänta till lördag med att testa, men hade ett billigt test kvar hemma. Har varit sugen på apelsinjuice hela dagen, precis som i början på förra graviditeten, så jag kunde inte hålla mig. Det är ett streck där. Svagt, men det ÄR där. Så sjukt. Äl+8 eller äl+9.

Har inte vågat säga något till sambon än. Vill vara helt säker först. Köper ett digitalt imorgon. Är helt skakig.

Men åh vad spännande! :) Hoppas!
  • Fnattilur
    Ringingrid skrev 2020-03-03 05:07:29 följande:

Hejhopp! Hoppar in här nu jag, BIM 11 mars. Har ett födelsedagsfirande i helgen, 7'e, borde man vara "sjuk" då kanske och skippa't? Fast om jag testar då med testa tidigt + morgonurin och får neg borde det väl vara rätt lugnt att ta något glas eller vad tror ni? Vill inte väcka misstankar hehe

Jag hade inte druckit, för OM det är något, vilket du inte vet säkert innan mensen kommer, är det så onödigt. Alkohol kan tydligen ge skador redan veckan före plusset/BIM. Jag hade inte tagit den risken. Jag har precis förklarat för min mamma att jag inte vill dricka nåt kommande vecka när vi ska till fjällen, har BIM 12:e. "Äru på smällen, höhö!" sa hon. Svårt med bortförklaringar utan att väcka misstankar. Men jag tror att jag lyckades. Jag ljög iaf inte helt, för jag har ju inte plussat (än). ;)
  • Fnattilur
    Freya18 skrev 2020-03-04 07:50:15 följande:

Det är helt sjukt vad snabbt man kan tappa hoppet. Ägglossade igår, men såklart så fick vi inte till det och idag är vi båda borta hela dagen.. Hade dock samlag 3 dagar innan och dagen innan äl som kan ju räcka gott och väl, men känns ändå som att man inte har gjort allt.

Måste antagligen hoppa över hela 3 månader efter detta för att få ordning på mina mellanblödningar. Ska gå på nå medicin då.

Det kan absolut räcka! Tror personligen inte att det spelar så stor roll att precis pricka ÄL på dagen, huvudsaken det finns simmare på plats när den sker. Så dagen innan är ju superbra! Är ju så mycket annat som ska klaffa också för att det ska bli något, menar jag. Håller tummarna för att det tar sig denna gång så att ni slipper vänta 3 månader till nästa försök!
  • Fnattilur

ÄL+8 idag. Tänkte testa med tidigt imorgon.. om jag vågar. Kommer inte tappa hoppet om det är blankt, men det naggas ju lite. Annars väntar jag till ÄL+11.

• Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-03-05 07:08:51 följande:

Ingen mens ännu här.

Igår fick jag rysligt mycket av dom där filmjölksaktiga flytningarna! Har aldrig haft sådär mycket av den sorten!

Ibland bränner det till i brösten och molvärken finns kvar. Inatt var det som om kroppen var stensäker på graviditet!

Håller hoppet uppe lite grann.

Vad spännande! Jag brukar vara torr när det är dags för mens. Vilken dag efter ÄL är du på? :)

Jag är på ÄL+9 men väntar med test till lördag. Har inga tydliga symtom.
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-03-05 09:11:03 följande:

Ska tillägga att koffein smakar inte lika gott längre. Brukar få avsmak när jsg varit gravid, spännande!

Det låter som ett bra tecken! :) När ska du testa?

Jag har faktiskt lite symtom/PMS idag ändå. Brukar inte ha PMS, men förra cykeln hade jag ont i brösten i två dar innan mensen kom, så är rätt troligt att det bara är PMS nu också, kroppen förändras väl. Har nämligen ont i ett (!) bröst idag, vänstra. Fått ta av mig BH'n, haha! Jobbar hemifrån som tur är. ;) Känner även av lätt molvärk. Hade lutealfas på 15 dar senast, så räknar med det nu också. Inte BIM förrän om en vecka.
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-05 12:26:25 följande:

Jag har BIM 11 mars. Har sedan i måndags känt av hugg mot äggstocken och molande och även i livmodern. La mig på mage i sängen inatt och då kändes det verkligen som en aktivitet i livmodern. Har varit gravid 2 ggr tidigare (abort) och sist fick jag väldigt ont i livmodern runt v 4 det högg så jag inte kunde resa mig ur sängen. Minns tyvärr inte när molandet började eftersom jag inte räknade med att vara gravid pga dagen efter piller. Men jag har aldrig mensvärk så detta känns annorlunda, vad tror ni? Tycker inte mitt morgonkaffe smakat lika gott sedan 2 dagar och igår kunde jag inte äta upp min spenatomelett till lunch tyckte den smakade så illa. Någon som känner igen sig i det jag nämner? Tänkte ta ett tidigt test på lördag.

Jag har fått molvärk idag. Känns lite annorlunda jämfört med vanlig mensvärk, inte lika "dov". Började lätt på morgonen men känns nu tydligt! Men har inte känt några hugg. Har BIM 12/3.
Svar på tråden BIM mars 2020