• Fnattilur

BIM mars 2020

Namaste84 skrev 2020-03-05 15:34:35 följande:

Vi får hålla tummarna för varandra! Ska du testa tidigt eller hålla dig? Jag tänkte ta tidigt test lördag som jag skrev men nu vet jag knappt om jag kan hålla mig från att testa imorgon bitti. Tror det är 5 dagar innan mens man kan testa tidigt så för mig imorgon.

Det får vi! Jag hade tänkt vänta till lördag, men nu när det känns så här blir det nog imorgonbitti.. .Har räknat lutealfas på 15 dagar så om jag istället räknar på 14 som testen gör blir det samma för mig som dig. Har tidiga test hemma. :)
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-03-05 17:26:10 följande:

Varför testar jag ens?!

Negativt idag igen... ÄL+9 eller 10 idag.

Fan vad less jag blir!!! :(

Testa med morgonurin, det ska jag göra imorrn. :)
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-05 16:31:51 följande:

Jag kanske också testar imorgon bitti då, om jag inte kan hålla mig får se hur det känns imorgon bitti :) Jag är osäker på när jag hade äglossning för jag har aldrig testat så har ingen koll på min lutealfas, men, jag känner av innan ägglossning när äggblåsorna växer, jag har nämligen överaktiva äggblåsor så jag HOPPAS att det gått vägen, hade sex förra torsdagen och hoppas innerligt att ägglossningen var torsdag eller fredag, har räknat som en galning och sannolikheten är större onsdag-fredag än måndag-tisdag. Hittade också en väldigt intressant studie som publicerades förra året, från Karolinska/Amerika/UK som säger att genomsnittliga lutealfasen inte är 14 dagar utan 12,4 och att alla mensappar etc bör göras om. Intressant! Jag hoppas att det stämmer i mitt fall, det skulle mest troligt vara till min fördel :)

Låt mig veta hur det går imorgon bitti!

Jag har testat ÄLmed stickor två ggr nu och hade ÄL på CD11 i januari och CD12 nu. Å andra sidan har jag läst nånstans att ÄL inträffar tidigare med ökad ålder.

Jag meddelar hur det går! :)
  • Fnattilur

Testade tidigt idag, ÄL+10. Tvärblankt! Testar om ett par dar igen. Men är bara 2:a försöket, dock så trist med negativa tester. Är lite bekymrad över den tydliga värken jag hade igår, att det ska vara något som är fel.

• Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-06 08:00:05 följande:

Vi ger oss inte! Jag tror jag ev väntar med att testa några dagar, söndag eller måndag. BIM kan lika väl vara torsdag eller fredag för mig.

Kram!

Nä, det är ju inte kört förrän mensen kommer. Men det är fasiken bättre att hålla sig lite och testa senare.. hur mycket man än tror att NU har det tagit sig! Då kanske symtomen också hunnit lagt sig lite och förväntningarna är nere på normal nivå. Kram!
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-06 09:12:53 följande:

Jag håller med, och idag nojar jag över att molvärk etc inte känns lika mycket, det var riktigt mycket i måndags/tisdags mest på kvällstid men nu känne rjag knapt något, blir tokig! Hur känner du dag?

Jag känner som ett konstant pirrande obehag. Jättekonstigt. Igår var det mer som värkliknande, som kom och gick. Har druckit mer vatten ifall det skulle vara något med urinvägarna, men blir ingen skillnad och känns inget när jag kissar. :/
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-06 15:28:52 följande:

Hej, jag har BIM 11 typ, måste berätta vad som hände precis. Gick hem tidigt från jobbet och ställde mig i duschen. Saken är att jag gjorde en abort för snart två år sedan, väldigt tidig, mitt högra bröst började producera mjölk. Läkarna kunde inte förklara att det sen inte helt försvann utan kommer då och då 1 droppe max två om jag klämmer till. Gjorde det nu och det RANN. Direkt efter jag gick ur duschen började det hugga i livmodern som jag inte känt innan, så intensivt. Vad tror ni? 

Vad intressant! Hoppas att det är ett tecken! :) Här är det mest troligt UVI jag känt, så dricker vatten och tranbärsjuice för fullt. Är mkt bättre idag, inte den där obehagliga känslan, bara lite lätt molande. Vet inte om jag kommer testa igen eller om jag väntar in BIM. Har inte tappat hoppet, men har inga symtom som jag kan koppla till ett plus så då är det inte lika motiverat att testa. ;) Har du känt något mer sedan du skrev det här?
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-07 09:54:09 följande:

Ja sedan det hände igår så känner jag mig som en stoppad korv???? Det känns som en tyngd vid livmodern, och det molar och spänner. Kissade på en sticka imorse men inget. Är nog för tidigt min BIM kan ju lika väl vara torsdag eller fredag. Tror jag känner igen känslan sen sist jag var gravid men är sjukt nervös att jag inbillar mig. Ska på yoga snart behöver slappna av lite. När har du BIM sa du?

Ja det är inte lätt! Var bergsäker på att jag var gravid i december, hade en massa symtom, men troligen hade jag ingen ÄL och hormonerna gick bananas. Min mens var 5 dagar sen också.

Jag har BIM på torsdag. :)
  • Fnattilur
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-09 16:48:50 följande:

Nån som kan bolla tankar lite med mig, annars kommer jag bli galen snart :(. Är på BIm+2 ,negativ test, kom lite rosa på pappret idag , vanligtvis brukar jag ha jättekraftiga mens. Mår illa då och då. Vet inte om jag inbildar mig nu eller är det ens möjligt och vara gravid men nuvarande grav tester? som är 99%, har provat RFSU sticken i morse, och clearblue (inte digital) igår imorse.

Om illamåendet beror på hcg så borde det visa sig på test nu. Annars finns det ju de som plussar sent.
  • Fnattilur

Är på ÄL+13, har BIM på torsdag. Testade negativt på ÄL+10 med tidigt test. Har inte testat nåt mer och har inga symtom. Fick UVI som visade sig som molvärk i torsdags,som ökade/minskade som mensvärk men kändes annorlunda, som sedan övergick i mer konstant värk och obehag. Andra dagen med antibiotika nu, ännu inge bättre. Någon här som har erfarenhet av UVI och när det brukar ge sig?

Är på semester med föräldrar och svärmor, perfekt tajming och en bra ursäkt för att inte dricka alkohol iaf. :D

• Fnattilur

BIM idag och negativt test. Också bara andra försöket. Hoppas den kommer idag som den "ska", bättre förutsättningar då för att tajma nästa ÄL med när min man är hemma. Lycka till ni som har chansen kvar att plussa denna månad! :)

• Fnattilur
    chariots skrev 2020-03-17 08:17:30 följande:

Alldeles för tidigt att testa egentligen, men tycker jag ser något...

Borde gå för er att se bilderna om ni kopierar länken i webbläsare om någon har tid och lust att kolla :)

cdn3.cdnme.se/2749460/8-3/img_20200316_210715_5e706fec2a6b2275e9ab0514.jpg

cdn3.cdnme.se/2749460/8-3/img_20200316_210714_5e706ff92a6b226467a974c1.jpg

cdn3.cdnme.se/2749460/8-3/img_20200316_210650_5e707005e087c373ccffc274.jpg

cdn1.cdnme.se/2749460/8-3/img_20200316_210636_5e7070192a6b22202df46fb3.jpg

Jag ser tyvärr inget streck, men hoppas såklart att det syns i verkligheten! Vilken dag efrer ÄL är du på? :)
  • Fnattilur
    NurseMom skrev 2020-03-23 14:34:56 följande:

Hjälp, hur gör man med bilder?

Går tyvärr inte att lägga upp bilder längre på FL.. :/
  • Fnattilur
    Anonym (Lång väntan) skrev 2020-03-23 14:46:35 följande:

Oj varför :O

Ingen aning. Har mailat och frågat, meddelar om jag får svar. :)
  • Fnattilur
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-24 12:50:01 följande:

kan någon förklara för mig enligt appen hade jag äl 21/3-22/3,hade testat med stickor då var det neg. Idag fick jag lite blödning , kan det vara ÄL idag? omöjligt att det är nidblödning eller?

Jag gissar att blödningen är från ÄL som kommit senare, vilket verkar troligt om stickorna var neg.. Om det är nid så lär du ha haft ÄL före appens datum, vilket inte heller är omöjligt. Tidigaste nidblödning jag läst om är 4 dagar efter ÄL.
  • Fnattilur
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-24 16:29:24 följande:

Det är så rörigt tycker jag, mina mens var sena 5 dagar  nu i mars, så sista mensdagen var 15e mars, då borde väl Äl vara nu, därav blödningen är Äl blödning.

Ja det låter rimligt.
  • Fnattilur
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-25 09:36:38 följande:

Som jag sa blödde jag igår lite, tror det var Äl, men gjorde test runt kl 18 och det var neg, hur kan det bli så? Bim om 11 dagar enligt appen

Om blödningen var från ÄL så har ju ÄL redan varit och då ska ju testet vara negativt. Inget konstigt.
  • Fnattilur
    Anni K skrev 2020-03-26 16:14:37 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Fick missfall i v 10 den 17 feb. Var ju såklart jobbigt men vi ville försöka direkt igen. Jag fick ÄL ungefär som planerat, ca 2-3 dagar senare än om det hade varit en vanlig mens. Fick utslag på ÄL-test och jag hade ÄL-symtom, så jag känner mig rätt säker på att jag verkligen hade ÄL då. I lördags var BIM och jag tog ett test som var negativt. Tog ett till i måndags, dvs BIM+2 som också visade negativt. Nu är det BIM+5 och jag tänkte vänta till i helgen med att testa igen (har slut på tester...).

Jag har förstått att det är vanligt att cykeln rubbas vid missfall. Men tänker att det brukar vara ÄL som spökar då. Om man har fått ÄL borde väl inte mensen bli sen pga någon slags rubbning? Eller missar jag något? Hoppas ju såklart att mensen är sen pga graviditet, men jag har ju inga symtom. Möjligen att jag varit väldigt trött om kvällarna. Känner mig frustrerad då jag ju egentligen inte tror att jag är gravid men samtidigt inte får ihop varför mensen är sen. Har ni några tankar?

Om ägget inte släppte kan mensen förskjutas några dagar. Om det är något sådant.. Men jag hoppas såklart att du får ett plus. :)
  • Fnattilur
    Fantasifulltnamn skrev 2020-03-27 10:10:28 följande:

Hej allesammans! Har en fråga kring morgonurin och graviditetstest.

Blir det någon skillnad på koncentrationen utav hcg i urinet om man vaknar, dricker ett "stort Ikea glas" kaffe och väntar 15-30minuter? För det är min morgonrutin.

Vakna, dricka minst ett stort glas kaffe och SEN tar jag ett test. Jag tänkte göra annorlunda imorgon och ta testet först, men vill veta om ni ens tror att det blir någon skillnad.

Kaffe är vätskedrivande, så då späs ju natturinen i blåsan ut. Så ja, någon skillnad på koncentrationen blir det, men om det är tillräckligt mycket för att påverka.. kanske/kanske inte.
  • Fnattilur
    Anonym (Majs) skrev 2020-03-28 22:22:43 följande:

Är på bim+2 idag och inga symtom över huvudtaget, dvs inte ens att mens är på gång. Brukar alltid (utan undertag) få ont i brösten 1-2 dagar innan mens, men inte ens det. Min cykel är alltid väldigt regelbunden. Börjar såklart hoppas lite smått samtidigt som jag försöker glömma bort det för att inte bli besviken när den väl dyker upp. Fråga: några som plussat utan några symtom alls? Mer än att mensen är sen dvs.

Oja, är många som inte får symtom före de plussat! Jag hade inga vid mina två graviditeter. Det kom efter. Håller tummarna för dig! :)
Svar på tråden BIM mars 2020