• ESemlan84

BIM mars 2020

Kattattack skrev 2020-03-02 18:26:45 följande:

Är lite paff. Tog ett testa tidigt och det är 2 streck. Vet inte hur jag ska reagera ????

Grattis vad roligt!
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-03-03 11:02:07 följande:

Känns som om mensen är påväg. BIM imorgon. :/

Ställer in mig på det värsta, men kommer bli så besviken ändå när den dyker upp.

*suck*

Vad tråkigt, deppa ett tag och sedan blir det nya tag nästa omgång.

Har du tagit något test?
  • ESemlan84
    Hae90 skrev 2020-03-03 12:03:51 följande:

Tog ett digitalt idag, ?inte gravid? , kan vara för tidigt men tror tyvärr inte det blivit något denna månaden..

Usch vad trist! Vilken dag efter äl är du på? Var det ett testa tidigt eller vanligt?
  • ESemlan84
    Hae90 skrev 2020-03-03 12:35:20 följande:

Bim - 2 är jag. Fick ett svagt plus igår på clearblue tidigt och fick negativt idag på det digitala :/

Men om du fick ett svagt streck igår så skulle jag inte säga att det är kört. Antingen testar du igen med ett tidigt test, eller väntar helt enkelt. Om det digitala mäter från 25 hcg så kan det vara för tidigt, ett testa tidigt brukar ju mäta från 10 hcg.
  • ESemlan84

Bim - 2 är jag. Fick ett svagt plus igår på clearblue tidigt och fick negativt idag på det digitala :/

Men om du fick ett svagt streck igår så skulle jag inte säga att det är kört. Antingen testar du igen med ett tidigt test, eller väntar helt enkelt. Om det digitala mäter från 25 hcg så kan det vara för tidigt, ett testa tidigt brukar ju mäta från 10 hcg.
    Undrandee skrev 2020-03-03 12:23:42 följande:

Tog precis ett. Negativt. Dock blir jag förrvirrad av det här med dagarna som är mellan ÄL och mens. Har lite kortare dagar, ligger på 11 dagar. Så är bara mellan 7-9 dagar efter ÄL. Kanske är för tidigt för plus än? jag vet inte. men jag är skeptisk till att jag blev gravid denna månad heller

Mycket möjligt att det är för tidigt. Det trista är väl att helt enkelt ha lite is i magen och avvakta. Om inte mensen kommer så testa igen.
  • ESemlan84

Undrandee skrev 2020-03-03 12:23:42 följande:

Tog precis ett. Negativt. Dock blir jag förrvirrad av det här med dagarna som är mellan ÄL och mens. Har lite kortare dagar, ligger på 11 dagar. Så är bara mellan 7-9 dagar efter ÄL. Kanske är för tidigt för plus än? jag vet inte. men jag är skeptisk till att jag blev gravid denna månad heller

Mycket möjligt att det är för tidigt. Det trista är väl att helt enkelt ha lite is i magen och avvakta. Om inte mensen kommer så testa igen.
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-03-04 11:52:07 följande:

BIM idag, inga menssymtom dock. Lite molvärk men det kommer och går. Innan mens får jag alltid sådan värk ovh ömhet i brösten, blir alltid väldigt dålig i magen natten innan plus jag blir väldigt torr i underlivet.

Nu har jag mer lotionaktiga flytningar, ont i huvet, trött.

Hur har ni känt ni som fått barn förut, innan plusset på stickan dök upp alltså?

Men det känns väl lite positivt? Ska du testa igen eller vänta?
  • ESemlan84
    Staus skrev 2020-03-04 17:16:46 följande:

temp på 37,4 men antar att den kommer sjunka drastiskt till normaltemp strax.

Bruna flytningar och BIM imorgon. Så kört för mig och nysatsning i BIM 3/4 istället.

Vad trist, det är alltid en sån besvikelse.
  • ESemlan84

Jag är på äl+6 idag och har haft tron och modet uppe att det ska ta sig den här månaden men idag var det som att allt hopp blåste iväg. Inget speciellt har hänt, antar att det bara är en sån dag. Usch för den här väntan.

• ESemlan84
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-05 16:03:05 följande:

Heej!

Har BIM 18/3.

Fick missfall i februari så vill bara att det ska ta sig direkt igen. Inte haft mens mellan men tror jag luskat fram att ägglossning har varit typ nyss.

Har någon av er barn redan eller är det första?

Jag har en 8årig son sen tidigare förhållande. Jag och min sambo har aktivt försökt sedan december 2018. Vilket har resulterat i två missfall under 2019. Men vi försöker nån månad till innan vi ger oss tänker vi.
  • ESemlan84
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-05 17:50:51 följande:

Åh jag hoppas verkligen det tar sig. När har du BIM?

Lite osäker på Bim då cyklerna varierar lite men jag är på äl+7 idag och tänkte testa på tisdag (äl+12).

Har du barn sedan tidigare eller är det första ni laddar inför?
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-03-05 17:26:10 följande:

Varför testar jag ens?!

Negativt idag igen... ÄL+9 eller 10 idag.

Fan vad less jag blir!!! :(

Suck, vad trist! Men om jag var du skulle jag testa imorgon bitti, brukar det inte stå så på testerna?
  • ESemlan84
    Tigu skrev 2020-03-06 16:44:37 följande:

Hej! Jag är på ÄL+7 enligt NC och ÄL+9 enligt mig själv. Bör få mens på måndag eller tisdag (NC säger måndag och flo tisdag) och kände typ ett nyp vid livmodern i onsdags och de fick mig att tänka ?vad händer nu?!? Och har egentligen inga symptom på att jag skulle vara gravid förutom att mina humörsvängningar är sjuka från och till (men de kan lika gärna va PMS) och att när jag tog på mig träningskläderna förut och ?hoppade? ner från trappan (jag hade lite mycket energi, så sprang hoppade ner typ, haha jag är lite dum????) så gjorde mina bröst ont?? De gjorde dem inte när jag gjorde likadant i förrgår.. åh ikväll undrade min kompis om jag skulle med ut men känns dumt OM det skulle vara en liten minimänniska i magen... har sånt testa tidigt grav test hemma men brukar inte vilja testa förens bim men tvekar idag, tror ni att det ens skulle kunna ge utslag om jag testar nu?

Om du är på äl+7 tror jag det är liten chans att plusat redan om du däremot är på äl+9 är chansen större men jag skulle vänta nån dag till ändå.
Svar på tråden BIM mars 2020