Jag har panik
Hej.
Hoppas på att få lite kloka råd av lite kloka människor nu.
Det är så att jag är förälder för första gången. Min son är nu nästan 2 månader.
Min mamma har kommit och stannar hos oss nu ett tag för att få spendera lite tid med oss och sonen.
Nu till grejen:
På måndag kommer jag och min sambo behöva gå på ett möte tillsammans där vi inte har möjlighet att ta med oss lilkillen så det får bli så att mormor får vara barnvakt.
Men jag är livrädd. Har panik.. Vet inte hur jag ska klara av 1 timme utan honom - speciellt då jag inte ens är i närheten av honom.
sen så litar jag inte på att min mamma kan ta hand om honom. Känner att jag inte kan lita på någon annan än mig själv och sambon. Känns som att ingen kommer ha det tålamodet som vi har med honom när han skriker.
Tänk om hon blir trött på Hans skrik och skakar om honom? Tänk om hon lägger bröstmjölken i micron istället för att Värma i vattenbad? Tänk om och tänk om.
Jag får panik över allt fel som kan hända. Och det börjar kännas själviskt att gå på detta möte. Gråter hysteriskt bara jag tänker på måndag.
detta kan inte vara normalt. Hur ska man göra? Har ni några tips? Har ni haft det likadant?