Inlägg från: Kattmammanuk |Visa alla inlägg
  • Kattmammanuk

Första besöket hos barnmorskan

Hej allihopa !

Tog ett graviditetstest i Lördags (28.02.20) som kom tillbaka positivt efter 8 månaders försök. Jag och min man är såklart jätte glada men vågar inte riktigt tro att det är sant, förens det är bekräftat av barnmorska. Så i Måndags ringde till mödravårdscentralen och fick reda på att här i England så får man inte komma in för ett första besök förens vecka 8-10 (och dom ger en tid för första besöket). Hur fungerar det i Sverige? Behöver man vänta så länge där med? Jag är antagligen i vecka 5 nu och att gå och vänta några extra veckor gör att jag inte vågar gjädjas av graviditeten än.

Har tagit fler test efter som har kommit tillbaka positivt.

Tacksam för svar ????

• Svar på tråden Första besöket hos barnmorskan
  • Kattmammanuk

Tusen tack allihopa för snabba svar Glad Då får jag helt enkelt vara tålmodig och vänta. Har fortfarande inte fått tid för inskriving, eftersom hon som har hand om bokningssystemet har varit sjuk. Vill bara veta vilket datum det är så jag kan börja räkna ner Tungan ute. Är väldigt sugen på att göra ett tidigt ultaljud, men väntar nog efter vecka 8 som ni säger i så fall. Här i England måste man bestämma redan nu vart man vill föda och beroende på vart det är så kan man bara gå till vissa mödravårdscentraler. Har hittat ett ställe jag är intresserad av som ser jätte bra ut, så ser fram emot mitt första besök. Men det krävs att man är lågrisk patient och uppnå massa andra kriterier för att få föda där.

• Kattmammanuk
    Linn29 skrev 2020-03-04 19:55:42 följande:
    Tack så mycket för svar:) Så då känner man att det inte är så mycket att oroa sig för om allt känns bra.

Jag va bara mest nyfiken på om det gjorde typ vaginalt ultraljud bara för att kolla om det verkligen fanns något där, men så är inte fallet?

Bara då att vänta ut till vecka 12 och hoppas på det bästa:)

Tack så mycket, känner mig helt chockad och har inte riktigt smält att jag har plussat då det är första gången någonsin.
    Hej Linn! Grattis till graviditeten. Hur gick det på inskrivingen? Glad Hur känns allt? 
Svar på tråden Första besöket hos barnmorskan