Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Här är vi alla vänner.

Eurydike skrev 2025-02-25 09:42:00 följande:
    Det ska jag göra! Ja, ibland märker man inte att tiden går förrän vissa saker får en att vakna till. Det kan vara barn som har vuxit om en, djur som blivit gamla alldeles för fort eller kändisar som har åldrats på ett sätt som är mer eller mindre rimligt.

Oavsett om läraren finns idag så lever minnet av honom kvar och det var hans förtjänst att jag fick se Skåne. Jag vet fortfarande inte om jag befunnit mig närmare Eslöv än Halmstad, men på vår fritid åkte vi och tittade på äppelodlingar och alla häxors mötesplats Brösarps backar 🧙 Har du varit där?

Att spela in podd var väldigt enkelt när man slapp klippa, fixa med ljudet och göra musiken 😊
    Tid går ibland ohyggligt fort 🙈

Tror jag varit där på en klassresa när jag var ca 12.
    Då åkte vi en hel dag över hela landskapet.
    Spännande, kollade nyss och det ser fint ut 😃

Hehe, du behövde leverera i person och det gjorde du, det är det viktigaste annars är det bara tystnad 😉
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-25 10:21:55 följande:

Dj Torsten is playing: Luniz-I got 5 on it. 

Det jag skrev försvann så fattar mig kort.

Haft den som maxi-cd och älskade remixen men minns inte vad den hette, där var b.la Spice 1, E-40 och Richie Rich, tror det var Dru Down och Humpty Hump också...vill minnas att de var just fem gäster, Humoty minns jag för hans udda röst och de andra vill jag minnas nämns med namn...nåväl.

Jag lyssnade till över 90% på East coast rap men west kunde leverera...denna låten är en sån.
  • burleskburkläsk

Skall där vara en West Coast video så måste jag väga upp med en East Coast video.

Represent! 🤭

DJ Honda - On Da Mic

(För den som undrar: den finns på Spotify men är lite klurig att hitta, Cuban Link har den på sin Spotifysida...han är en av killarna i videon.

Ljudet i klippet är sådär.

Kvaliten på videon är skrämmande låg.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-25 11:21:52 följande:
    Jag gillar nog originalversionen bättre.
    Oftast blir det så, det är orginalet ju, folk har hört den, den har ett bättre flyt, videon är bättre.
    Man slänger in tunga namn för att öka försäljning och pouläritet.

DJ Honda låten här uppe är en remix.

Jag hade amwrikanska versionen av DJ Hondas album H2, där fanns den med, samma skiva vill jag minnas släpptes några månader tidigare i Japan då fanns där en låt som heter snarlikt, relativt lik denna men inte lika sprallig och minus alla rappare uton en tror jag.

Ofta gjordes det bra versioner av redan omtyckta låtar, slöngdes i i slutet på skivan också blev det nysläpp 😆
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-25 11:24:25 följande:
    Den var fet, yo!
    Hehe så kul du gillade den, jag försökte komma på en East coast låt som  höll iaf samma standard som Luniz.

Bra då lyckades man med nåt idag! 🙃
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-25 11:38:56 följande:

På tal om tunga grejer:

Oj, det var längesedan.

Kan tänka mig när Fultextad kommer online och ser klippet...sittandes och virrar på huvudet och tänker "korkade Svenskar" 🤣
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-25 12:18:57 följande:

Checka in denna då: 

Aldrig hört men väldigt uppåt och glad.

När han går på stan, känner igen mig där, alltid glad...kan jag hjälpa så gör jag.
    Tiggare har jag hjälpt med men det leder oftast bara till nån över dem.

Men det där med att vara glad fast saker går emot....man har rätt att vara ledsen osv men det är bra att lägga energi på att må bra, ha roligt och skratta.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.