• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-26 08:30:40 följande:
    Han var lite sen imorse. Annars brukar han köra igång vid 05:00. :-P.
    Han var tvungen att planera klart sin spelning! 😉
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-02-26 08:37:50 följande:
    Hahaha, tunna som äggskal så man ser och hör 😅
    Haha, ja, verkligen. :-P.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-02-26 08:38:53 följande:
    Han var tvungen att planera klart sin spelning! 😉
    Ja, han var nog det, det lilla livet. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-02-24 21:35:31 följande:

Fultextad, jag hoppas att det är bra.

Jag tänkte på det där med ambient som vi skrev om sist.

Jag har lyssnat en hel del på det men det har mest varit samlinsskivor med koppling till psychedelisk trance, oftast på albumen från förr så brukade sista spåret vara ambient...det var mer vanligt än att där inte var nåt ambient spår alls.

Sen har jag lyssnat mycket på Krautrock och en del på Kosmische, även en del ambienta 70tals skivor.

Förr provade jag avslappningsmusik och allt såbt var skräp, regn och vågor var väl mysigt...har även provat att lyssna på inspelad båtmotor, lät jävligt illa vill jag lova men finns väl nån där ute som sover gott till det.
    Liquid Mind, vars skivor från 90 talet, bland annat en med en bebis på omslaget och en med ett nautilus skal eller vad det nu heter de var mina favoriter, mjuka sköna skivor, hajli rekåmmend 😁

Hej, jag är inte så hemma på de typerna av musik. Mina kunskapsluckor är många, men här och där finns även lite kunskapslyckor. Det finns mycket att välja på, vissa stilar kan också överlappa och gränserna därmed bli flytande. Har för mig att inspelat regn ska gå att imitera genom ljudet av stekt mat och ett bra redigeringsprogram. Regn avnjuts annars ute. Även inom den klassiska världen finns en hel del att såväl förundras över som avnjuta. 
    burleskburkläsk skrev 2025-02-25 11:50:54 följande:
    Oj, det var längesedan.

Kan tänka mig när Fultextad kommer online och ser klippet...sittandes och virrar på huvudet och tänker "korkade Svenskar" 🤣
    Nä då, svenskar har jag generellt trevliga erfarenheter av. Att ni badar bastu i strax över rumstemperatur, inlindade i badlakan och läser tidningen, kan förstås te sig lite märkligt. Att ni äter surströmming och snusar är också en lite märklig vana. Är det därför en del, förmodade stockholmska resenärer kan se lite utsjasade ibland, efter surströmmingskalas på Sverigefärjan? Fördomar, jag? Förstår inte vad ni menar! Allt det där ska tas med ett par skopor salt och desto mer humor. Skulle någon ta illa upp har den personen självfallet min ursäkt. Människor är vi alla, oavsett nationalitet eller etnicitet.
    Angående ordet mustalainen, betyder det zigenare om man översätter det rakt av.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-02-26 16:28:53 följande:
    Nä då, svenskar har jag generellt trevliga erfarenheter av. Att ni badar bastu i strax över rumstemperatur, inlindade i badlakan och läser tidningen, kan förstås te sig lite märkligt. Att ni äter surströmming och snusar är också en lite märklig vana. Är det därför en del, förmodade stockholmska resenärer kan se lite utsjasade ibland, efter surströmmingskalas på Sverigefärjan? Fördomar, jag? Förstår inte vad ni menar! Allt det där ska tas med ett par skopor salt och desto mer humor. Skulle någon ta illa upp har den personen självfallet min ursäkt. Människor är vi alla, oavsett nationalitet eller etnicitet.
    Angående ordet mustalainen, betyder det zigenare om man översätter det rakt av.
    När Freddie skrev mustalainen så tyckte jag att jag sett ordet tidigare, hade ingen aning att det betydde det.

Det där med bastun var bra humor!:😆
    burleskburkläsk skrev 2025-02-26 16:36:30 följande:
    När Freddie skrev mustalainen så tyckte jag att jag sett ordet tidigare, hade ingen aning att det betydde det.

Det där med bastun var bra humor!:😆
    Nej, det har väl inte funnits någon anledning att ha koll på det kan jag tänka mig. Badlakan och baddräkt passar väl bra vid bad i hav eller sjö, men inte i bastun. Annars är det såklart fritt fram att skämta tillbaka på liknande vis, inget jag är känslig för.Solig Sköt om dig i kvällen!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-02-26 19:32:19 följande:
    Nej, det har väl inte funnits någon anledning att ha koll på det kan jag tänka mig. Badlakan och baddräkt passar väl bra vid bad i hav eller sjö, men inte i bastun. Annars är det såklart fritt fram att skämta tillbaka på liknande vis, inget jag är känslig för.Solig Sköt om dig i kvällen!
    Jag håller med till 100% bastu är bastu och många saker hör inte hemma där inne.

Så bra då vet jag 😁👍

Sköt om dig du med Fultextad!

Natti natti
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-02-26 23:55:04 följande:

I come to suck your beer.

Hehe, nu skall denna gubben hoppa i bingen!

Vi hörs Freddie, hälsa DJ Torsten!

Go'natt
Svar på tråden Här är vi alla vänner.