Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Jo, det är väl sant. Jag skriver ofta om egna betraktelser. Jag har ganska livlig fantasi vad gäller skrivandet, men jag gillar att skriva om det vardagliga. Ibland kommer jag på berättelser som inte handlar om det vardagliga, men ändå finns det något familjärt där ändå.
Disken är mitt Mount Everest. För varje ögonkast jag ger den, verkar den växa sig allt större. I mitt huvud har jag redan diskat, men vekligheten säger något annat. Hur ska jag ta mig an denna nästan övermäktiga uppgiften? Jag sätter på mig handskarna av gummi och börjar diska. När jag är klar känner jag en känsla av lättnad. Jag har bestigit Mount Everest.
Det var poetiskt sagt. .
Duktigt! .
Jo, jag har också hört att man ska ha med mycket adjektiv för att få en så målande bild som möjligt, men ibland som du säger så är det bättre att använda sig av färre adjektiv. Så att det blir lite mystiskt, så att säga.
Nej, den har jag inte läst. Jag läser aldrig böcker.
Den var fin!
Jo, men det blir lite vemodigt då och det gillar jag.
Varsegodis och tack själv. .
Ja, gärna. .