Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Kålpudding kan säkert vara gott :) Men det finns väl veganska alternativ till kött om man vill göra sådana rätter också? Jag har inte så bra koll på skillnad mellan veganism, vegetarianism osv. Vegansk Janssons finns ju flera recept på annars. www.landleyskok.se/recept/vegansk-janssons-frestelse
Vilken jäkla dröm jag hade. Jag drömde att jag satt och spelade ett spel, typ Candy Crash och när man sen förlorade kom det människor och tog med en till en sekt och borrade sen i huvudet och satte in ett plantat och sen satt man fast och spelade det j*vla spelet. Det var det enda man gjorde och man lydde deras order.
Jag vaknade med världens huvudvärk. Kan bero på att jag drömde att dem borrade i mitt huvud.
Ja ett julbord kan verkligen innehålla massor med läckerheter, som sig bör :D Kul att du försöker få med rätter från hela Norden iaf. Jag har aldrig ätit anka på det sättet, bara som filé hittills, men det påminner lite om hur man tillreder kalkon då :)
Ah, mest allmänbildning. Jag är oerhört vetgirig om många saker och en hel del plockar man bara upp längs vägen ändå :)
Ingen fara :D
Tack ska kolla det receptet. Det finns bra formbar vegansk färs som man kan göra köttbullar av. Sillen är lite svår att efterlikna. Vi gjorde någon slags inlagd aubergine till midsommar, men det blev ju inte samma sak. En vegan äter inget från djur alls, alltså inte mjölk, ägg, grädde, ost, smör etc. Osten är den svåraste att ersätta tycker jag. Den veganska osten funkar inte alls i matlagning tyvärr.
Ja, varför inte? .
Kan man lägga in tofu kanske? Har liknande kosistens som sill och smaken får man av ättikslagen och kryddorna - fast det kanske inte blir gott alls.
Ja bra ide?. Tofu har ju ingen egen smak, jag ska kolla upp det.