Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Att ändra sin personlighet vid vuxen ålder på grund av sorg - Möjligt?

Anonym (Inte genom depression eller psykiskt sjukdom - Utan SORG) skrev 2020-03-18 06:39:51 följande:

Hej!

Finns det en möjlighet att via enorm sorg så kan en person ändra sin personlighet till mer känslokall. Möjligt. NU pratar vi om en person vid vuxen ålder. Man kan tyvärr ändra sig genom att bli mer kyligare under tiden man är deprimerad. Men av endast genom sorg, kan ens psyke/ens inre bestämma sig för att sluta upp med att känna sympati för andra och bli mer kallare och ändra sin personlighet?

Om en person med tiden uttryckte sig att denne känner sig utanför och ledsen, samt att ni märker av att människan blivit kallare. Skulle ni tyckt synd om den personen?

Om nu denne vart ledsen på grund av utanförskap och annat, finns det en möjlighet att få människan att komma tillbaka till att bli den vänliga personen som den var innan?

Vad hade ni känt med en sådan människa? Hade ni känt dålig samvete, blivit orolig eller annat?

Utgå ifrån att personen är ca 25-26 år.

Tack för svar!

Jag har ändrat på min personlighet genom åren har blivit mer aktsam vem jag talar med ansikte mot ansikte. Jag tittar på beteende, kroppsspråk . Jag är social till gränser, är alltid glad , pratar om allmänna saker men på djupet få människor. 

jag blev vuxen sen barnsben och det har gynnat mig positivt genom åren man blir klokare och har tagit beslut i tidig ålder. Jag ska inte bli såhär som mina svenska föräldrar levde destruktivt , väldigt mkt, länge, jämnan, Bestämde mig för lyckas. Har jobbat sen tidig tonårstid. Och jag har fått tur med äktenskap och fina barn, 

Så det är nog på positivt och negativt att man ändrar sin personlighet. 
    Jag tar det som ett postivt just i detta fall.
Svar på tråden Att ändra sin personlighet vid vuxen ålder på grund av sorg - Möjligt?