• emmsenj

Bim Maj 2020

Hej!

Jag lägger till mig själv på BIM 20/5 ???? Har ett barn sen innan, en pojke på snart 2,5 månad och nu tänkte vi börja försöka för barn nummer två då jag fyllt 35 och det känns som en lagom tid för lilleman. Tänkte dessutom försöka (i början iaf) testa några metoder för att få en tjej, även om de är högst ovetenskapliga! Har problem med spottings mellan ÄL och mens och sist tog det sig när jag började använda egenköpt hormonsalva. Numera är den förbjuden för import tydligen, men har kvar en del hemma så kanske testar den igen.

Uppdaterad lista:

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90, MandisM, Evi82

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95, Weloty

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

17/5 Lillahjärtat2020

20/5 fruitloop, NiMi12, emmsenj

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h

• emmsenj

Frågetecken skulle vara smiley och min son är snart 2,5 år och inget annat :)

• emmsenj

Jag föll ur listan, lagt till mig igen på 20/5.

Funderade innan på att testa Shettles-metoden för att försöka få en flicka (har en liten kille), men nu när ÄL börjar närma sig (6/5 enligt NC) är det ju mer lockande att bara köra på :)

1/5 Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera, Jessyhs

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB, Viktoria104

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb

15/5 Vemvetintejag, mzl93, Nykär15

17/5 MsPinnipeds, Lillahjärtat2020

19/5 Emi1993, Grodan90

20/5 fruitloop, NiMi12, emmsenj

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril, lillagullefjun

28/5 marmow, Arneliis

29/5 JARB

30/5 Ann3h, Evi82, Silverpilen

GRAVIDA:

Supertrio, Jessyhs, Idorina

• emmsenj

Hjälp, var längesen jag höll på med ÄL-tester men visst ser detta positivt ut? Beräknad ÄL enligt NC-appen är nu på onsdag.

• emmsenj
    philliocus skrev 2020-05-05 12:17:23 följande:

Såklart att könet inte spelar roll - men man är allt bra sugen på en flicka nu alltså ;) 

Vi hade sex 4 dagar innan ÄL och på ÄL.. så hoppas att en flicka hann dit snabbast!

Här är en till som försöker få en tjej! BIM 20/5 och NC-appen säger ÄL imorrn (positivt test igår) så vet inte om vi ska strunta i att ligga mer nu, även om jag är sugen på ett köra på då jag så gärna vill bli gravid så snabbt som möjligt (har en pojke på 2,5 år). Vi fick till det senast igår kväll så är ju fortfarande i linje med ?tjej-metoden? men vi får väl se..
  • emmsenj

Hade beräknad ÄL igår enligt NC, men ingen temphöjning idag. Positivt ÄL-test i måndags. Det har varierat historiskt vilken dag jag haft ÄL (dag 15-18 och idag är dag 18) så bör man köra på med liggandet eller är det kört för denna månad? Så typiskt för har haft så tydliga höjningar alla månader i år när vi inte försökt :( Har haft ömma bröst sen igår men annars inga vidare symtom på ÄL.

• emmsenj
    Nykär15 skrev 2020-05-13 19:22:59 följande:

Mindre kaffe och så tar jag progesteronkräm utöver alla vitaminer!

Var får man tag på progesteronkräm nu? Jag tar också det men min kräm har ett par år på nacken så vet inte om den har full effekt.
  • emmsenj

Är det någon här som tempar och fått positivt? Höll er temperatur sig väldigt hög efter ÄL och fram tills ni testade? Tycker det är stressigt att se tempen på mornarna eftersom den ju vad jag förstått ska ligga högt ihållande efter ÄL för att man ska vara gravid. När jag blev gravid senast var det så (att tempen var högre än vanligt efter ÄL just den gången) så blir så deppig när jag ser temperaturen gå ner även om den kan hoppa tillbaka dagen efter.

• emmsenj
    Undrandee skrev 2020-05-14 10:28:31 följande:

Ååå, tack för tipset. Har letat ihjäl mig efter progesteronkräm och har nu beställt från dom! :)

Beställer ni den som heter 20 eller 100?
  • emmsenj
    Emmethhh skrev 2020-05-14 10:46:46 följande:

Varför ska man ta progesteronkräm?

Jag tar det för att jag dels haft/har kort lutealfas, och för att jag får spottings mellan ägglossning och mens. Har ingen konstaterad brist men vad jag har läst på så är det tecken på brist. Förra gången jag blev gravid blev jag det också först när jag började använda progesteronkräm så drar en koppling där även om jag inte kan veta säkert. Men för mig är det för att hjälpa mig bli gravid och sen behålla graviditeten. Man tar det fram till v12 isf.
Svar på tråden Bim Maj 2020