• emmsenj

Bim Maj 2020

Frågar igen :)

Är det någon här som tempar och fått positivt? Höll er temperatur sig väldigt hög efter ÄL och fram tills ni testade? Tycker det är stressigt att se tempen på mornarna eftersom den ju vad jag förstått ska ligga högt ihållande efter ÄL för att man ska vara gravid. När jag blev gravid senast var det så (att tempen var högre än vanligt efter ÄL just den gången) så blir så deppig när jag ser temperaturen gå ner även om den kan hoppa tillbaka dagen efter.

• emmsenj
    Anni89 skrev 2020-05-14 13:56:18 följande:

Min temp gick upp efter ägglossningen och höll sig sedan kvar på den högre nivån tills jag plussade (slutade då att tempa så vet inte hur den legat efter plusset). Hur mycket går din temp ner? Är det litegrann eller går den tillbaka helt till nivån innan ägglossning?

Inte helt tillbaka, förutom en dip på ÄL +6 (om ÄL nu stämmer). Jämfört med kurvan jag hade när jag var gravid sist tycker jag ändå det är stor skillnad.. BIM nu på söndag så får väl se vad som händer med temperaturen och mensen.

• emmsenj
    Maramba skrev 2020-05-15 08:31:17 följande:

Ååh jag kan inte längre avgöra om jag stirrar på samma svaga spökstreck dag efter dag eller om det faktiskt blivit pyttelite tydligare. Snälla hjälp mig.

Samma test i två olika ljus. ÄL+11 och Bim-4.

Hm jag har svårt att se något streck, men tittar på mobilen, kanske syns det bättre i datorn eller i verkligheten? Men BIM -4 är ju fortfarande tidigt. Jag är på BIM -2 men fick hålla mig nåt oerhört för att inte testa idag. Har bara tester hemma där det står att man tidigast ska testa på BIM.
  • emmsenj
    Maramba skrev 2020-05-15 13:19:53 följande:

Tack för att du tittade! Jag tycker att det syns på fotot i mobilen också men när jag lägger upp det här på FL så blir bildkvaliteten sämre, typiskt. Jag vet att det är tidigt. Men när man väl tycker att man anar ett streck så är tålamodet som bortblåst, haha. Mina test är testa tidigt.

Jag tycker det blev lite lättare att se strecket när jag lade dagens test bredvid gårdagens. Men det kanske inte syns nu heller? :)

Jo nu ser jag på den till höger! Spännande!
  • emmsenj

BIM -1 idag. Vågar man testa trots det? Har bara vanliga test hemma, inga testa-tidigt.

• emmsenj
    emmsenj skrev 2020-05-16 07:05:41 följande:

BIM -1 idag. Vågar man testa trots det? Har bara vanliga test hemma, inga testa-tidigt.

Totalt blankt på testet :/ och får bara mer och mer spottings så det lutar åt att mensen kommer imorrn. Vad äter ni andra som har problem med spottings? Eller använder ni bara extra progesteron/inget alls?
  • emmsenj

Så kom mensen idag på BIM, så ingen tur denna gång!

Äter ni något tillskott för att förbättra ÄL osv? Förutom folsyra som kanske är givet när man försöker bli gravid. Rosenrot, bidrottninggele etc?

Ni som har spottings, tar ni nåt mer än ev progesteron? Vill satsa så mycket som möjligt nästa månad men samtidigt inte störa min cykel. Jag får utslag på ÄL och konstaterade ÄL enl NC men har dock spottings mellan ÄL och mens så tar progesteronkräm.

• emmsenj
    NiMi12 skrev 2020-05-17 10:54:11 följande:

Äl +13 idag och orkade inte vänta längre med att testa. Har varit så säker på att jag är gravid.

Så jag tog ett CB digital och jag hade rätt, gravid 1-2 veckor kom upp :)

Andra gången jag testar rosenrot, har blivit gravid båda gångerna :)

Andra försöket för oss och jag är över 40 år. Tack kroppen :) Nu håller jag tummarna för att det lilla livet stannar.

Åh grattis! Får jag fråga, varför rosenrot? Och när i cykeln har du tagit det? Funderar på att prova men vet inte riktigt hur det ska användas.
  • emmsenj
    amandakollb skrev 2020-05-17 10:31:39 följande:

Jag har problem med spottings vilket jag får några dagar innan mens, jag har fått lutinus utskrivet som jag ska testa denna cykel. Hur ofta/tidigt får du spottings? Direkt efter äl eller närmare mens? Vet inte om de gör det svårare att bli gravid om man får spottings?:/

Ah ok, har du behövt få remiss till gyn för att få det utskrivet? Jag får alltid spottings och de kommer några dagar innan mens så inte direkt efter ÄL. Har läst att det kan försvåra graviditet då ägget för svårare att fästa, men vet inte hur mycket det stämmer.
  • emmsenj
    amandakollb skrev 2020-05-17 11:32:40 följande:

Ah jag fick det utskrivet av en läkare, har precis gjort en fertilitetsutredning så ska börja med lutinus denna cykel för första gången, hoppas de hjälper! Jag får också annars spottings några dagar innan mens, skönt att höra att jag inte är själv.. hinner oftast inte ens ta några tidiga gravtest då spottingen kommer så tidigt så då känns de inte som nån idé att börja testa ens :/

Ok, håller tummarna för att det hjälper! Till din tröst kan jag dock säga att jag hade spottings den gång jag blev gravid med min son också, och det gick ju bra trots det, så spottings behöver inte betyda att det inte blev något :)
  • emmsenj
    NiMi12 skrev 2020-05-17 11:18:27 följande:

Tack :)

Rosenrot för att jag läste så många som provade det. Får äl tidigare i cykeln och därmed längre lutealfas vilket är bra. Upplever också mer flytningar kring äl vilket är bra om ägget ska fästa.

Jag har tagit rosenrot från första mensdagen till fast gubbe (alltså 12-36 timmar innan äl).

Jag rekommenderar det starkt, såklart. Två graviditeter tack vare rosenrot skulle jag vilja säga :)

Ok, då är det beställt! :)
  • emmsenj
    Fnattilur skrev 2020-05-17 17:02:47 följande:

Ja det har varit riktigt ös i den här tråden. Kul att läsa. :) Har inte skrivit så mycket själv på ett tag, har BIM 28/5 och är i första veckan efter ÄL när det inte händer så mycket. Har provat rosenrot för första gången den här cykeln (5:e försöket), så ska bli spännande att se om det har haft någon effekt.

Hänger också kvar här, trodde mensen hade kommit (BIM idag) men det är fortfarande spottings. Negativt på grav-test igår morse dock så tror inte det är graviditet på gång tyvärr.. har beställt rosenrot så ska också testa det nu :)
  • emmsenj

Imorgon kommer jag vara på BIM +2 och har fortfarande inte fått min mens. Har dock haft spottings i varierande styrka (men verkligen inte som mens). Testade negativt igen på gravtest imorse, det var totalt blank (tog det dock vid 4 inatt).

Kruxet är att jag tar progesteronkräm och vet inte om jag ska fortsätta ta det eller ej? ?Blockar? jag mensen från att komma? Eller kan jag vara gravid ändå? Har ingen känsla av det sistnämnda.

Svar på tråden Bim Maj 2020