• Maramba

Bim Maj 2020

Bebis2021 skrev 2020-05-07 13:12:59 följande:

Oj jag var nog lite otydlig, menar vänta med att testa tills jag passerat iaf 20/4, har alltid tidigare graviditet reagerat på att mensen ej kommit å svårt för att dricka kaffe samt molvärk så tänker att får jag så å mensen ej dykt upp så testar jag????

Hur går de för alla andra här inne någon om är på ungefär äl+4?

Jag är på ÄL+3 (enligt appen) och jag har samma symptom med ilande, stickande, slitande, krampkänsla i livmodern och haft det till och från sen kvällen äl+1 fram till nu. Klurar på om det är min ägglossning som är senare än vanligt och pågår nu eller vad sjutton det kan bero på? Har svårt att tro att en eventuell graviditet skulle kunna kännas av redan nu.
  • Maramba
    Viktoria104 skrev 2020-05-08 07:12:49 följande:

Har någon av er andra haft en nidblödning? Ska ha min mens på söndag och har fått en ljusljusrosa blödning idag. 

Första gången jag var gravid (slutade tyvärr i MA) började jag blöda på Bim-1. Var helt övertygad om att det var tidig mens. Efter ett tampongbyte kom dock inget mer. Kvällen efter (alltså på Bim) så tog jag ett test som visade svagt (men ändå tydligt) positivt.

Sen om man ska kalla det nidblödning eller ej vet jag inte :)
  • Maramba

Är bara på ÄL+7 men kunde inte hålla mig så tog ett test från testlagret imorse. Tycker mig ana ett suuupersvagt streck, så nu kan man verkligen inte tänka på nåt annat. Vill bara spola fram tiden så det går att få ett klart besked.

Det är säkert bara ett spökstreck...eller önsketänkande så man ser i syne. Har Bim om 8 dagar, 19 maj.

• Maramba
    Tinkerthink skrev 2020-05-11 11:44:08 följande:

Hej allihopa! Jag har inte skrivit innan, bara följt er andra som liksom vi hoppas på att plussa den här månaden. Jag vill veta NU om jag har blivit gravid eller inte. Min mens beräknas enligt appen till den 18e och jag bör väl då kunna testa den 13e med ett testa tidigt? Jag inbillar mig säkert grejer men kaffe har successivt slutat smaka gott de senaste dagarna och idag drack jag bara en klunk. Jag inbillar mig att jag är lite illamående och har varit uppblåst, hehe. Har dock inga ömma bröst, vilken väl kanske är det tydligaste tecknet? Hur är det för er som pussat - har ni haft ömma bröst?

Jag skulle testa den 13 om jag var du :)

De två ggr jag varit gravid började mina bröst ömma först långt efter Bim så det var inte ett av mina tidigaste graviditetstecken :)
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-11 12:05:52 följande:

Är också på ÄL+7! Har du några symptom? Jag har sån mensvärk och ont i brösten just nu. Kunde inte heller hålla mig och tog ett test imorse, men visade blankt. Sist plussa jag på ÄL+9, så borde inte ens ha tagit. Men jaa, tiden går sååå himla sakta just nu! 

Har du nån bild att visa på ditt streck? Är det färg i det? Jag kan ibland skymta där strecket "ska" vara, men ingen färg i. Är det färg i (alltså typ lila/rosa) så ska det inte vara spökstreck! 

Jag hade massa känningar i livmodern 1-4 dagar direkt efter ÄL och sen har jag inte haft några känningar alls efter det. Men just det oroar inte mig egentligen för de enda två gångerna jag faktiskt varit gravid innan så hade jag inga symptom strax innan Bim förutom trötthet och lätt illamående Som kom och gick. Dvs inga känningar i livmodern och inga ömma bröst. Det kom först efter Bim. Jag har en bild, lägger upp strax.
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-11 12:05:52 följande:

Är också på ÄL+7! Har du några symptom? Jag har sån mensvärk och ont i brösten just nu. Kunde inte heller hålla mig och tog ett test imorse, men visade blankt. Sist plussa jag på ÄL+9, så borde inte ens ha tagit. Men jaa, tiden går sååå himla sakta just nu! 

Har du nån bild att visa på ditt streck? Är det färg i det? Jag kan ibland skymta där strecket "ska" vara, men ingen färg i. Är det färg i (alltså typ lila/rosa) så ska det inte vara spökstreck! 

alltså strecket är så himla svagt att jag kunde inte avgöra om det är grått eller rosa. Och sen syns det ju ännu sämre på bild mot i verkligheten så vette sjutton om du ens kan se det alls? :)
  • Maramba
    Tinkerthink skrev 2020-05-11 13:35:50 följande:

Jag har varit gravid en gång förut vilket tyvärr slutade i missfall. Då var mitt enda tecken innan bim ömmande bröst och jag tror att kaffet slutade smaka gott så tidigt också. Jag håller tummarna och ska försöka hålla mig till den 13e!

Ooh spännande! :) håller tummarna för dig
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-11 13:37:15 följande:

Kollade mitt test igen och tycker mig ana något!! Jag veet att man inte ska kolla när tiden gått ut, men kan inte hjälpa att bli lite hoppfull ändå! Speciellt med alla symptom jag har just nu =)

Jag ser också! Tycker det syns tydligare än på mitt. Men så är det utanför tiden och man vet inte hur pålitligt det är. Färgen är också svår att avgöra.

Jag beställde några tidiga tester förra veckan. Hoppas de kommer i posten i eftermiddag så jag kan testa igen imorgon. Ska du testa imorgon igen?
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-11 13:53:04 följande:

Jag tycker ditt syns tydligare! Ne precis.

Det blir definitivt ett test imorgon igen! Om jag ens kan hålla mig tills dess. Man blir ju helknäpp här. 

Sambon fyller på onsdag, så egentligen vill jag vänta tills dess :p och då testa med digitalt så man kan ge en riktigt fin present på morgonen. Men jag kanske kan hålla tyst tills dess, även om jag får positivt imorgon.

Håller tummar och tår att vi får starkare test imorgon!! 

Åh det hade ju varit en helt underbar födelsedagspresent <3

Hoppas hoppas!

Nu under eftermiddagen har jag börjat få molvärk i magen. Haha är nog bara inbillningssjuk.

Vi försökte i flera år innan vi fick vår dotter jag så har erfarenhet av att kroppen verkligen kan spela en spratt när man går och längtar så jag litar egentligen inte på några symptom alls. Extra lustigt att dessa ?symptom? dyker upp strax efter jag tyckt mig ana nåt på ett (alldeles för tidigt egentligen) test - när jag inte känt ett dyft innan :P
  • Maramba
    Mallannn skrev 2020-05-12 06:58:49 följande:

Jag är i chock! Men det blev plus.. Inga direkta symptom, lite lite värk i äggstockarna typ, fick en nid-blödning för någon vecka sedan, inser jag nu att det måste varit. Annars inte känt något alls!

Grattis!
Svar på tråden Bim Maj 2020