• Maramba

Bim Maj 2020

fruitloop skrev 2020-05-11 14:37:37 följande:

Jaa! :D <3 

Hehe, men är ju typ nu det bör börja kännas egentligen. Jag har haft molvärk sedan ägglossning, så känns som jag är väldigt skengravid, hehe. Förra graviditeten var jag konstant kissnödig från ägglossning tills jag födde, haha. Där var jag definitivt skengravid innan jag plussa ;p Dock ingen kissnödighet just nu.

Sen känner jag en som inte fick veta att hon var gravid förrän v.18, och då kom mage och alla symptom direkt! :p Så hjärnan kan spela spratt åt båda håll verkar det som. 

Fick aldrig mina testa tidigt-test igår tyvärr. Hade ett vanligt gravtest kvar som jag tog nu på morgonen. Hoppet har dalat då jag tycker det ser blankt ut. Om jag verkligen vill kan jag se en svag antydan till streck men tror inte det ä något att lita på. Har du testat ngt mer?

• Maramba
    Nykär15 skrev 2020-05-12 08:25:32 följande:

Syns säkert inget men det bjuder jag på isf!

Ja något är det som syns där i alla fall! :)

Är det ett vanligt eller testa tidigt? :)
  • Maramba
    Nykär15 skrev 2020-05-12 08:41:29 följande:

Åhh jag hoppas så innerligt! Nej det mäter från 25....

Här är en annan bild.

Vill inte riskera att ge dig falska förhoppningar men det där ser verkligen positivt ut!! :) :)
  • Maramba

Please stå ut med min löjliga otålighet. :)

Men de förbannade gravtesten kom inte i posten idag heller! :(

In ren otålighetsdesperation dammade jag av en gammal ägglossningssticka som jag testade med istället och den är HELT BLANK.

Jag är absolut medveten om att det inte går att lita på äl-test som ett gravtest men visst måste man väl medge att det inte bådar gott?

Har ni någonsin hört talas om att nån som varit gravid fått blankt äl-test?

• Maramba
    Nykär15 skrev 2020-05-13 07:09:18 följande:

Dagens test! Tycker nog det är starkare?!

Jag tycker också det ser starkare ut. Wow vad kul för dig!
  • Maramba
    Nykär15 skrev 2020-05-13 12:40:38 följande:

Kunde inte hålla mig! Skakar fortfarande, heeeelt galet fantastiskt!! En januaribebis förhoppningsvis!

Wow! Stort grattis!!!
  • Maramba

Nu har äntligen mina test kommit!

Tror dock det svaga strecket jag hade för två dagar sedan var ett spökstreck för det verkar inte gå åt rätt håll.

Detta test är taget idag, äl+9 på eftermiddagsurin efter att hållit mig i två timmar. Tyckte först det såg helt blankt ut men ju mer jag stirrar desto mer inbillar jag mig ett svagt streck. Vore jättesnällt om några andra ögon vill hjälpa mig bedöma :)

Det är alltså samma test, fotat i två olika ljus.

• Maramba
    Mikkans skrev 2020-05-13 15:22:51 följande:

Åh herregud!!! Tre år har jag väntat! Helt skakis!!

Grattis!!! :)
  • Maramba

Mina bröst började helt plötsligt läcka mjölk nu ikväll? Har väl aldrig varit med om liknande???

Har ammat min dotter men det slutade jag med för över ett år sedan. Har ni någonsin hört talas om eller varit med om det själv?

Är det för man går och hoppas som kroppen blir så pass skengravid att den drar igång mjölkproduktion, haha?

Försökt googla men hittar inget vettigt. Känns lite bisarrt.

• Maramba
    mzl93 skrev 2020-05-13 22:14:36 följande:

Hoppas det inte är prolaktinnivåerna som spökar! Mina spökade förr men har stabiliserats, trots det har jag fortfarande lite mjölk. Haft det sedan 2013-2014... Stimulans (Knådande) kan starta upp produktionen men även stress. Hoppas inte att du har det då höga prolaktinvärden kan påverka fertiliteten tyvärr. Håll koll på detta och prata med läkare om det inte försvinner <3

Tack snälla för svar. Hoppas det är något tillfälligt! Jag ska absolut kontakta vården om det inte ger med sig.
  • Maramba
    ESemlan84 skrev 2020-05-14 05:46:15 följande:

Äl+13 och BIM -2. Jag kunde urskilja ett svagt streck men tror mer på spök. Får se om jag testar om 1-2 dagar igen. Skulle egentligen inte testat alls utan väntat till BIM men det är ju så svårt :)

Det är inget testa tidigt test.

Jag tycker inte det där det ut som ett spökstreck! :)
  • Maramba

Jag har inte använt dessa test förr (köpt ett storpack på tradera) och det fanns inga instruktioner om inom vilken tid testet ska läsas av. Första bilden är efter fem minuter och andra bilden är samma test efter 20 minuter. Skulle tro att fem min är mer rätt att läsa av och i så fall får jag nog se det som blankt tyvärr :(.

• Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-14 11:45:37 följande:

Antingen ser jag i syne på alla mina test eller så är det nå fel på dessa? Tycker jag ana något varje dag, men blir ju aldrig starkare :(

Jag ser ngt svagt. Men det gör jag på mina också och de vill inte heller bli starkare.
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-15 07:44:01 följande:

Dagens test visa också en skugga. 20 min senare forsar blod. Bim-4. Min mens är ALDRIG tidig. Alltid mellan 32-38 dagar cycle... :( men men. Hoppar över till juni-tråden. Stort lycka till till er som ftf väntat!! Och stort Grattis till er som plussat! <3

Känns väldigt mycket med fyra dagar tidig mens om du inte brukar vara oregelbunden. Kan ju vara en nidblödning (eller liknande). Jag blödde en ordentlig blödning på Bim-1 en gång. Som bara varade några timmar. Dagen efter plussade jag :)

Hoppas det blir nåt liknade för dig.
  • Maramba
    Enwo skrev 2020-05-15 06:12:11 följande:

Jag vet jag har bim imorgon. Men när en känsla bara finns i kroppen.

Hade test hemma så jag tänkte varför inte.

Ser ni något?

Hoppas att bilden kommer med annars tar jag bort inlägget.

Jag ser! Ser mycket lovande ut! :)
  • Maramba

Ååh jag kan inte längre avgöra om jag stirrar på samma svaga spökstreck dag efter dag eller om det faktiskt blivit pyttelite tydligare. Snälla hjälp mig.

Samma test i två olika ljus. ÄL+11 och Bim-4.

• Maramba
    Tobice skrev 2020-05-15 10:07:47 följande:

Hej allihopa!

Sitter och skakar nu och gråtit massor. Jag har BIM 18 maj och har gått med molnande värk i magen sedan ÄL. Har verkligen plågat mig själv och väntat på att testa. Idag tog jag mitt test från clearblue och detta är resultatet.

Är så himla rädd att det ska vara spökstreck så jag vågar typ inte vara glad. Jag har berättat det för min sambo och han är överlycklig men avvaktade han med. Strecket är där men är inte så synligt.

Jag kissade imorse och sparade kisset i kylen (skulle ha möte så jag hann inte testa då) det stod där i cirka tre timmar..

Snälla hjälp! Vad tror ni?

Det är inget testa tidigt test utan ett vanligt graviditetstest.

Wow! Supertydligt ju - grattis!!
  • Maramba
    emmsenj skrev 2020-05-15 11:23:30 följande:

Hm jag har svårt att se något streck, men tittar på mobilen, kanske syns det bättre i datorn eller i verkligheten? Men BIM -4 är ju fortfarande tidigt. Jag är på BIM -2 men fick hålla mig nåt oerhört för att inte testa idag. Har bara tester hemma där det står att man tidigast ska testa på BIM.

Tack för att du tittade! Jag tycker att det syns på fotot i mobilen också men när jag lägger upp det här på FL så blir bildkvaliteten sämre, typiskt. Jag vet att det är tidigt. Men när man väl tycker att man anar ett streck så är tålamodet som bortblåst, haha. Mina test är testa tidigt.

Jag tycker det blev lite lättare att se strecket när jag lade dagens test bredvid gårdagens. Men det kanske inte syns nu heller? :)

• Maramba
    Enwo skrev 2020-05-16 07:50:40 följande:

Hade ett digitaltest hemma.

Känslan igår var rätt. Det här är helt otroligt. Efter så många år.

Nu hoppas jag av hela mitt väsen att det här går vägen!

Jag önskar er alla lycka till!

Stort grattis!!
  • Maramba
    Marienette skrev 2020-05-17 14:03:05 följande:

har likande test som dig och de är tagna med morogon urin fre lör och söndag bim om två dagar, vet ej vad man ska tro

Jag har tappat hoppet. Är på Bim-2 och testen har sett likadana ut sen Bim-5 så jag börjar bli ganska säker på att jag inte är gravid och att alla dessa test ger ett svagt spökstreck. Annars borde strecket blivit starkare vid det här laget. Jag har inte använt de här testen förr så jag har inget att jämföra med. Men jag är helt inställd på mens om två dagar. :(

Men hoppas det går bättre för dig! :)
Svar på tråden Bim Maj 2020