• Vemvetintejag

Bim Maj 2020

mzl93 skrev 2020-05-10 15:19:10 följande:

Det har avtagit helt for mig men vad jag förstår så kan det ta nio dagar innan ägget fäster sig och många känner det inte alls! Så det betyder inte att du inte kommer plussa. Jag har absolut inte ont alls idag så jag vet inte. Eftersom jag inte hade några ÄL-flytningar och väldigt sketchy resultat på ägglossningstesten så är jag fortfarande negativt inställd. Kanske en försvarsmekanism också, att ställa in sig på det värsta liksom så kan man ju bara bli positivt överraskad! Kommer du klara av att hålla dig till BIM?

Jaa men precis man vill ju skydda sig själv från att bli besviken. Men man hoppas ju så mycket!

Jaaa jag tror det blir lättare nu att hålla sig till bim när jag känner mig så nedslagen som jag gör just nu. Vill leva på hoppet så länge som möjligt, hehe!

För dig låter det ju ändå lovande? Med smärtan som du haft osv!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-10 15:33:51 följande:

Ojoj gör mig inte för hoppfull nu ;)

Haha nej skämt åsido så tror jag verkligen inte att det blev något, alltså verkligen inte! Men jag kan säga att det är skönt att följas åt med någon som har bim samtidigt!

Ja men verkligen. Håller tummarna för oss, även om jag tror att det är helt kört för nu kom min pms som ett brev på posten... vilket såklart gjorde mig svinledsen!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-10 21:12:05 följande:

Åh nej! Är du hundra på att det är pms?

Jaa men typ, är exakt som det brukar när jag får pms tyvärr :/
  • Vemvetintejag
    Anni89 skrev 2020-05-10 22:05:17 följande:

Jag plussade idag! Helt galet - vi är i chock här hemma! Första försöket med första barnet. Har inte haft några symtom. Tusen tankar i huvudet just nu, men det är en fantastisk känsla!

Grattis!!!!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-11 09:08:30 följande:

Kunde inte hålla mig :(

FAAAN! BIM -5 iofs. Kanske för ivrig...

Åh men det där behöver inte betyda nånting! <3
  • Vemvetintejag

Tog ett cb testa tidigt nu på morgonen, inte en tillstymmelse till streck. Har bim på lördag (tror jag). Räknar med att mensen kommer komma då jag har inte har några andra symtom heller!

• Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-12 08:53:08 följande:

Då följs vi åt, mitt icke-digitala test visar negativt. Inte en tillstymmelse till spökstreck ens. Vi kanske får februaribebisar istället :)

Med ditt digitala mäter på så högre mängd hcg så hoppet är inte ute! Håller tummarna för dig!!!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-12 13:20:05 följande:

Tog ett vanligt test imorse, och det var supernegativt! Så det är nog kört, börjar känna pms nu också 

Usch tycker synd om oss!!! Man kan ju inte låta bli att hoppas ändå trots att man vet att det är ganska kört denna månad.
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-12 20:00:58 följande:

Jag vet. Har varit jättetrött idag trots bra sömn inatt och inbillar mig direkt att det kan vara gravidsymptom samtidigt som jag vet att det inte är det. Jag är inte gravid, bara att fatta liksom :(

Ja men samma, mådde så sjukt illa imorse och nu börjar det avta. Man kan ju inte låta bli att tänka på symtom!
  • Vemvetintejag
    Nykär15 skrev 2020-05-13 08:51:14 följande:

Jag har mått sjukt illa sedan 6 dagar, har aldrig hänt innan BIM innan, till och med fått ta tablett! Och nu med tanke på positivt test så var det nog från att ägget fäste in.

Haha, ge mig inte hopp! Jag mår illa ibland på morgonen. Men idag var lite extra bara :)
  • Vemvetintejag
    Nykär15 skrev 2020-05-13 12:40:38 följande:

Kunde inte hålla mig! Skakar fortfarande, heeeelt galet fantastiskt!! En januaribebis förhoppningsvis!

GRATTIS!!
  • Vemvetintejag

Om man inte ser något alls på vanligt rfsu-test på bim-2 på eftermiddagsturin är det helt kört då? Haha känner mig desperat nu!!

• Vemvetintejag
    Fnattilur skrev 2020-05-14 13:34:00 följande:

Du, inget är kört innan mensen har kommit. ;) Testa med morgonurin imorrn! Hade jag gjort. :)

Okej ska göra det! Hade tänkt vara helt cool och lugn men är ju verkligen helt besatt nu...
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-14 15:56:07 följande:

Börjar tro att vi är typ samma människa haha! Jag har testat flera gånger nu men jag har gett upp. BIM imorgon eller övermorgon. Tänk om mensen bara kunde komma så man kan börja med rosenrot......

Haha, jag med!!

Vad gör rosenrot? Har dålig koll. Är lite rädd för att mixtra med min cykel också då den har gått som en klocka sen jag fick mens typ... enda är äggviteflytningar som jag inte kan hitta.
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-15 02:36:55 följande:

Precis samma här! Har läst ETT inlägg av en tjej som fick sin cykel rubbad. Andra pratar om att äggvitesekretet kommit på en gång när de börjat med rosenrot! Däremot ska man sluta äta dem vid ägglossning fram till efterföljande mens! Hur känner du nu då? Mensen på g? Jag känner inga tecken på mens än men däremot är alla test negativa :(

Nej känner inget direkt, men brukar inte känna nån mensvärk förrns mensen kommit igång. Men tog ett test nu på morgonen, visade tvärblankt igen och nu är det ändå äl+12 så ger helt upp nu!
  • Vemvetintejag
    Enwo skrev 2020-05-15 06:12:11 följande:

Jag vet jag har bim imorgon. Men när en känsla bara finns i kroppen.

Hade test hemma så jag tänkte varför inte.

Ser ni något?

Hoppas att bilden kommer med annars tar jag bort inlägget.

Jag ser nåt! :)
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-15 20:34:23 följande:

Mina är också helt blanka! Inte ens ett litet spökstreck kan man bli bjuden på hahaha! Fortfarande ingen mens... Inga spottings, ingenting. Sambon tror dock inte heller att det blev något denna gång. Väntans tider... (:

Även nyfiken på hur du har det nu, hur du mår och så vidare... Har du fått mens?

Asså jag mår verkligen ingenting... Har småsaker som gör att jag fortfarande hoppas; ingen mens, ingen viktuppgång som jag alltid har innan mens, lite smått illamående idag och sjukt trött. Men det är nog mest önsketänkande!

Men mina tester är precis som dina, inte en antydan till ens spökstreck haha. Har googlat sönder om folk som testat innan bim och det varit blankt för att sedan på bim få positivt, men inte hittat nåt! Haha.

Hur mår du?
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-17 16:43:20 följande:

Fortfarande ingen mens (bim +1) men jag tror att den när på g ändå tyvärr. Man märker att det är så mycket färre personer i tråden nu när många har plussat och de andra gått vidare till juni-tråden. Ska prova rosenrot så fort jag får mens fram till ÄL. Ska bli intressant och se om vi då får till en februaribebis istället! Kul att höra om en som lyckats med hjälp av rosenrot TVÅ gånger! Då blir man genast lite pepp på nästa cykel <3

Jag blir också sugen på att prova rosenrot nu haha. Är så deppig att det inte gick denna månad!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-18 00:09:45 följande:

Same! Men nu börjar klassiska spottings dagen innan mens... Testade dessutom imorse, igen och det va negativt... Har du fått mens?

Ja eller jag fick spottings igår, har aldrig haft det innan? Kan ens menscykel ändra sig enbart för att man försöker skaffa barn? Haha.
Svar på tråden Bim Maj 2020