• Undrandee

Bim Maj 2020

Nykär15 skrev 2020-04-24 11:25:10 följande:

Du kan ju alltid ringa och rådfråga :) eller köpa protesteronkräm och se om den blir längre av det? Den tar du efter äl och fram till mens. Den kan försena mensen, så sluta på äl+13 om du vill, men kolla först så du inte är gravid, då är det bra att fortsätta och stötta upp graviditeten. Vilken v var ditt MA i? Har med haft både mf och ma....

Kan man köpa progesteronkräm själv? Trodde inte det.

Jag upptäckte mitt MA på ett tidigt ultraljud just för att jag var orolig att något var fel, trodde jag var gravid i v.8, men tvillingarna hade avstannat i v.6+0 redan.
  • Undrandee

Denna månad fick jag kortare utslag på ÄL-testet. Har haft 3 dagar med glad gubbe annars, denna testade jag bara den dag jag brukar få positivt, vilket var den 22/4. Igår hade jag ägglossningssmärtor och idag känner jag ingenting. Tur vi fick till sex samma dag ÄL-testet var positivt!

• Undrandee

Vad svårt det ska vara att tänka positivt.. har varje månad såna problem att vara positiv inför varje BIM.

Hur svårt ska det vara att bara typ "glömma" man försöker bli gravid och sen bara komma på som i alla filmer att "oj min mens är sen, jag måste nog testa mig...)

Har slutat leta symtom nu. Tar det sig inte denna månad kommer jag lägga av. Känner mig låst nu och tänker bara på att bli gravid varje dag. Nästan besatt, och så orkar jag inte leva. Har näst intill förstört vårat sexliv pgr min besatthet kom jag på igår och min partner har börjat kolla mer på porr och runkar istället...:/

• Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-04-25 14:06:00 följande:

Tråkigt när det blir för styrt och planerat, hoppas ni kan hitta en nivå som ni mår bra ut och kanske sluta testa och köra varannan dag bara? Då missar man aldrig äl och så ev ta grav.test på BIM bara? Jag kör utan äl-tester och vi ligger ofta bara. Bättre ha spermier väntande på ägget än att köra exakt på äl eftersom det tar ett dygn för dem att simma och möta ägget :)

j

Just nu är problemet att jag vill ligga mer än vad han vill. Han tycker det blir bebis när det blir, medan jag inte vill missa ÄL som sagt. Skit jobbigt... önskar att han tog initiativet till barnverkstaden och inte bara jag :(

Funderar på att sluta ÄL testa, blivit helt styrd och besatt av det och så är det ju svindyrt att köpa nytt varje månad med!
  • Undrandee

En fråga, kan Clearblues ÄL-tester ge positivt innan mens? Fick precis positivt och har BIM den 3e tror jag om jag följer 29 dagars cykeln.

• Undrandee
    SailorMoonshine skrev 2020-04-28 11:50:32 följande:

Vilken Clearblue är det, rosa eller lila?

Den rosa använder jag
  • Undrandee
    SailorMoonshine skrev 2020-04-28 12:05:44 följande:

Jag vet att den lila känner av både LH och östrogen så den kan ge utslag när man har ökat östrogen i kroppen, men den rosa tror jag bara ska känna av LH.. klurigt, man kan ju ha 2 ägglossningar på en månad men vet inte hur vanligt det är.. har även hört att äl-tester kan visa positivt när man är gravid, finns det en chans att du är gravid tro?

Detta är 3e gången denna månad jag får positivt, haha. Första gången den 16, sen 22 och så nu idag! Blir knäpp, har verkligen ingen aning om vad jag ska tro! Kände dock jag hade väldigt hala flytningar igår kväll när vi hade sex, jag brukar inte vara sådär våt dagarna innan mens.

Dock så gravtestade jag nyss i samma urin som ÄL-testet, men det såg negativt ut
  • Undrandee
    SailorMoonshine skrev 2020-04-28 12:23:05 följande:

Ja verkligen svårt ibland att förstå sig på vad som händer i kroppen.. du får uppdatera oss! håller tummarna :)

Ja men visst?! Det är ju ändå 5 dagar kvar till mens.

Tack det ska jag :)

Någon mer som varit med om samma eller har några ideer??
  • Undrandee

ÄL+5 idag. Värk som påminner om mensvärk i höger sida vid äggstocken. Känns tidigt för mensvärk såhär 5 dagar innan BIM.

Fler som känner samma?

• Undrandee
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-28 16:19:10 följande:

Är på ÄL+6 och har lätt mensvärk. Samt sjukt ömma bröstvårtor, illamående ibland och trött! Fast det behöver ju inte betyda någonting ...

Nej men man vill ju så gärna tro. Kanske man känner efter lite för mycket, men hoppet fonns alltid där ändå på något konstigt sätt.

Vi får hoppas det är vår tur nu att plussa!
Svar på tråden Bim Maj 2020