• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Superronja

Hej jag följer denna tråd. Jag tog ut min spiral den 18/3 och väntar på mensen just nu. Med spiral hade jag mens i slutet av månaden så hoppas den kommer snart . Jag har lite mens symptom ibland som de känns vattnigt i muffen, svullen bröstkörtel och lite ömt i bröstvårtan ibland.

Men kanske för 10 dagar sen så tror jag att jag hade äl jag hade så mycket av genomskinligt klet och de ömmade under samlag. Men tog ett test för några dagar sen som var neg :( plus inga grav symptom ändå. Så tror kroppen bara luras efter uttaget. Men hoppas mensen kommer snart så man kan vara med i denna tråd. Bebislängtan är total . :)

• vegaveravegavera

Barnmorskor och läkare avråder från att försöka bli gravida nu på nyheter osv. Är kluven. Borde man pausa detta projekt eller inte?

• Supertrio
    vegaveravegavera skrev 2020-04-10 10:44:46 följande:

Barnmorskor och läkare avråder från att försöka bli gravida nu på nyheter osv. Är kluven. Borde man pausa detta projekt eller inte?

Är också kluven men samtidigt så vill vi inte vänta mer då sambon är äldre och min biologiska klocka oxå tickar.. Sen har vi redan två barn och vill helst inte att åldersskillnaden mellan dom och nr3 blir allt för stor:/ Men det är jobbigt att inte veta hur det skulle påverka fostret om man blir smittad..:(
  • Undrandee

BIM 6/5

beräknad ÄL 24/4

Försök nr 5 sedan MA med tvillingar i november.

För varje månad som går känner jag mer hopplöshet och mer "orkar inte bry mig om att ligga runt ÄL"

• Silverpilen
    Silverpilen skrev 2020-04-12 17:10:05 följande:

Bim 1.5. Försök nummer 1. Inga tidigare graviditeter.

Känns spännande ????

Förstår inte varifrån frågetecknen kom?! :D
  • 123fjäril

Bim 27/5

Tog ut spiralen i november och har efter det haft en mens i januari sedan dess har det inte hänt något, varken mens ägglossning eller något plus

Så nu igår tyckte jag att jag hade väldigt mycket flytningar så tog äl test som var negativt, tog ett till idag som var starkt positivt ????

Så nu får vi bara se om man kan få till det med mannen som är på jobbet just nu

Tror ni det är försent om man får till det imorgon?

• Majja92
    123fjäril skrev 2020-04-12 17:47:29 följande:

Bim 27/5

Tog ut spiralen i november och har efter det haft en mens i januari sedan dess har det inte hänt något, varken mens ägglossning eller något plus

Så nu igår tyckte jag att jag hade väldigt mycket flytningar så tog äl test som var negativt, tog ett till idag som var starkt positivt ????

Så nu får vi bara se om man kan få till det med mannen som är på jobbet just nu

Tror ni det är försent om man får till det imorgon?

Hej och välkommen!

Så jobbigt att mensen inte kommit tillbaka som den ska :/ Vad jag har förstått kan det ta ett litet tag innan kroppen blir återställd.

Absolut inte, ägget släpper 24-48 timmar efter positivt test så ikväll eller imorgon är optimalt :)
  • Trocazero

Hej, hoppar in här också.

Denna ägglossningen blir vårt femte försök, vi har ett barn sen tidigare som blev till på första, så tålamodet är redan i botten, haha.

Bim ska vara 3/5, men hade en konstig början på cykeln. Hade tre dagars mens, kortaste laget för mig men inte omöjligt. Tog tre dagar sen tänkte jag ta första ÄL-testet och då var det helt plötsligt starkt. Tänkte att det nog var nåt skumt, men sen tog det 24 h så igår kväll fick jag superont precis som jag brukar få vid ÄL, fast ännu mer. Fick även på vänster sida, får nästan alltid på höger? Vet inte om det hade med det att göra. Men isåfall innebär det ÄL på CD7, vilket ju är supertidigt och konstigt. Men jag har nyss börjat tempa så den får väl visa om det var ÄL eller inte, vi tar inga chanser oavsett och har massa sex, haha.

Bim

3/5 Majja92

3/5 Trocazero

Svar på tråden Bim Maj 2020