• Fnattilur

Bim Maj 2020

Undrandee skrev 2020-05-14 12:19:40 följande:

Typiskt. Nu har jag redan skickat efter den billigare och hsr lovat mig själv köp stopp resten av månaden nu då det skenat iväg rejält med bidrottninggele, ÄL-tester, ÄL-temp, vitaminer och grav.tester. Men vad gör man inte för att kunna bli gravid, hehe.

Om du ska ha den starka eller svaga beror på ditt syfte. Rekommenderar dig att läsa reviews på den starka krämen, där finns mkt info. (Jag läste de äldsta först.) Kort sagt, den svaga krämen kan man använda före ÄL, från dag 7-13 för att stimulera ÄL (kanske är aktuellt för dig som har problem med ÄL) men efter rek den starkare (dag 14-27).
  • Fnattilur
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 12:53:46 följande:

Om man inte ser något alls på vanligt rfsu-test på bim-2 på eftermiddagsturin är det helt kört då? Haha känner mig desperat nu!!

Du, inget är kört innan mensen har kommit. ;) Testa med morgonurin imorrn! Hade jag gjort. :)
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-14 13:07:03 följande:

Aha okej. Ja jag upplever jag har problem med att min ÄL är så sen och sen 9-11 dagar senare kommer mensen. Får iså fall beställa den dyrare nästa månad.

Jag tror att det är viktigast före ÄLför dig, så då har du ju beställt rätt kräm. Jag har mailat en fråga till moodmama och fick nyss svar. De skriver att på någon av dagarna 5-7 ska man börja med en pump av den svaga krämen. Man ska ta den i ca 7-14 dagar och sluta när man får tecken på ÄL, som mer flytningar. (Eller positivt ÄL-test tänker jag.) Då slutar man. Om allt känns bra behöver man inte mer kräm utan kan låta cykeln fortgå av sig själv.

De rekommenderade mig också en DHEA-kräm. Tror jag ska prova den eftersom jag har så lite mens.

Du kan maila deras kundtjänst med egna frågor, förklara ditt problem. Tog 9 dagar att få svar. :)
  • Fnattilur
    Enwo skrev 2020-05-15 06:12:11 följande:

Jag vet jag har bim imorgon. Men när en känsla bara finns i kroppen.

Hade test hemma så jag tänkte varför inte.

Ser ni något?

Hoppas att bilden kommer med annars tar jag bort inlägget.

Ja, jag ser något! :D
  • Fnattilur
    Cykelstöld skrev 2020-05-16 09:11:59 följande:

BIM -2. Hade gett upp helt men testade med ett vanligt ändå nu på morgonen. Jag vet inte ens hur jag vågar tolka det här?! Är ett RFSU testa ofta. Kan det vara negativt, ser jag i synen?

Det är inte negativt, grattis!! :)
    Enwo skrev 2020-05-16 07:50:40 följande:

Hade ett digitaltest hemma.

Känslan igår var rätt. Det här är helt otroligt. Efter så många år.

Nu hoppas jag av hela mitt väsen att det här går vägen!

Jag önskar er alla lycka till!

Åh, stort grattis!! :)
  • Fnattilur
    mzl93 skrev 2020-05-17 16:43:20 följande:

Fortfarande ingen mens (bim +1) men jag tror att den när på g ändå tyvärr. Man märker att det är så mycket färre personer i tråden nu när många har plussat och de andra gått vidare till juni-tråden. Ska prova rosenrot så fort jag får mens fram till ÄL. Ska bli intressant och se om vi då får till en februaribebis istället! Kul att höra om en som lyckats med hjälp av rosenrot TVÅ gånger! Då blir man genast lite pepp på nästa cykel <3

Ja det har varit riktigt ös i den här tråden. Kul att läsa. :) Har inte skrivit så mycket själv på ett tag, har BIM 28/5 och är i första veckan efter ÄL när det inte händer så mycket. Har provat rosenrot för första gången den här cykeln (5:e försöket), så ska bli spännande att se om det har haft någon effekt.
  • Fnattilur
    Bebis2021 skrev 2020-05-18 09:50:41 följande:

Så här fick jag i morse på bim-2, måste väl räknas som lagom starkt när det är två dagar kvar till bim?..

Oja! Grattis!! :)
  • Fnattilur
    Steeph skrev 2020-05-19 11:43:33 följande:

Bara jag som ger upp hoppet redan vid typ ÄL+8?... 2:a försöket nu efter ma och allt känns hopplöst. Har en stark känsla att vi inte kommer plussa denna månad heller..

Jag är på ÄL+6/7 och känner mig helt säker på att det inte blir något. 5:e försöket..
  • Fnattilur
    Evi82 skrev 2020-05-25 07:22:04 följande:

Testade negativt idag igen på bim -5 och äl-+ 12. Testade med vanliga cb och erly testa tidigt:( antar att det är kört den här månaden med.

Tråkigt! Negativt här också, ÄL+12. Vanligt test från testlagret.
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-27 16:09:23 följande:

Ni som beställt progesteron från Moodmama, hur lång tid tog leveransen?

Det stod datum de skulle skicka när jag beställde. Den svaga krämen skickade de igår så det ligger nog i min låda nu, inte kollat. Den starka krämen ska skickas 8 juni.
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-28 11:45:07 följande:

Jag skickade efter den svagare för 2 veckor sedan men inte fått något ännu :/

Jag tror vi beställde ungefär samtidigt. Har du postnords app? I min står att de fått elektronisk förhandsinformation den 25/5, men att de inte mottagit varan än. Så det verkar tyvärr dröja..
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-28 22:09:23 följande:

Börja ca 2 dgr efter äl så ägget säkert släppt, sen fram till BIM, sluta vid negativt test så mensen får komma.

Jag har haft den starkare varianten och tagit 6 pump morgon och 6 på kvällen, variera plats och ta på tunn hud som tar upp bättre.

Hur mycket innehåller din kräm per pump? På den jag beställt motsvarar en pump 50 mg, så det skulle då bli 300 mg morgon och kväll, dvs 600 mg totalt. När jag läser på moodmama rekommenderar de oftast 200 mg per dag totalt och i vissa fall det dubbla.
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-29 06:42:20 följande:

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv

Tack, bra, blev lite fundersam. :)
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-29 07:25:06 följande:

Haha ja det kan jag förstå! :)

Nu tar jag ju vagitorier istället efter att jag plussade, och då 300 mg/dygn. Men det är kladdigt som tusan, man får attackflytningar som svämmar över, trosskydd stoppar det inte :/ men vad gör man inte <3

Oj, det låter opraktiskt. Men lätt värt det!
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-29 21:24:17 följande:

Får min progesteronkräm på måndag, äntligen! Men jag förväntas ha ägglossning nästa söndag, kan jag börja smörja på måndag ändå tro??

Har de svarat på ditt mail? Vilken cd är du på?
Svar på tråden Bim Maj 2020