• Nykär15

Bim Maj 2020

Bebis2021 skrev 2020-05-07 13:12:59 följande:

Oj jag var nog lite otydlig, menar vänta med att testa tills jag passerat iaf 20/4, har alltid tidigare graviditet reagerat på att mensen ej kommit å svårt för att dricka kaffe samt molvärk så tänker att får jag så å mensen ej dykt upp så testar jag????

Hur går de för alla andra här inne någon om är på ungefär äl+4?

Jag är på ÄL+6, såååå segt vänta...
  • Nykär15
    ESemlan84 skrev 2020-05-07 14:09:33 följande:

Jag är också på äl+6 :)

Åhhh kul! Jag kanske börjar testa på söndag äl+9...plussade den dagen sist men vet det kan vara tidigt! Med de andra plussade jag äl+10. När testar du?
  • Nykär15
    ESemlan84 skrev 2020-05-07 15:28:33 följande:

Den här gången ska jag försöka vänta ut mensen, så testa efter BIM förhoppningsvis. Annars brukar jag testa runt äl+12 så jag slipper tolka så mycket.

Jag tar progesteron som jag vill sluta med så mensen kommer om det är negativt på äl+12-13, sen ska jag ta Trombyl direkt vid plus, så då vill man veta tidigt :)
  • Nykär15
    Supertrio skrev 2020-05-07 18:30:03 följande:

Nu känns allt mycket mer verkligt efter x antal tester med tydlig stegring:) BF 12 januari på min sambos födelsedag.

Håller alla tummar för er andra! Stort lycka till!

Åh vad härligt!! Grattis!
  • Nykär15
    Izzul skrev 2020-05-07 22:17:50 följande:

Okej det är väl bara inte jag?

Redigerade bilder är luriga..man vill gärna se så strecket ser rosa ut och inte är en skugga där strecket skulle vara..lägg gärna ut oredigerad bild :)
  • Nykär15
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-07 22:56:54 följande:

Jag är ÄL+4 och idag under eftermiddagen började det ila i ena sidan av magen? Ungefär samma smärta som vid ägglossning. Förstår att det troligtvis är alldeles för tidigt för att ens kunna vara en graviditet men man börjar undra. Så spännande! Har bim 17/5, men funderar på att ta något test innan eller kanske vänta. Allt beror på hur den här smärtan fortsätter eller ej haha

Kan vara att ägget fäster in, det kan sticka o göra ont. Hade själv ett par hugg igår när jag skulle somna men kan såklart vara vad som helst, men hoppas hör man! Igår var äl+6 för mig.
  • Nykär15
    Viktoria104 skrev 2020-05-08 07:12:49 följande:

Har någon av er andra haft en nidblödning? Ska ha min mens på söndag och har fått en ljusljusrosa blödning idag. 

Jag har haft alla ggr jag vart gravid! Kan absolut vara det :) det ser du på test på söndag om det var eller om det bara var spotting...det som är det tråkiga, att man inte vet ändå hahaha jag däremot ger ju upp hoppet om jag inte får nån blödning även om jag vet att man ju inte måste få det varje gång...men när det vart så för mig så börjar ju hoppet sina för varje dag som går utan lite blodblandad flytning...
  • Nykär15
    Viktoria104 skrev 2020-05-08 07:54:51 följande:

Då kanske jag kan andas ut lite. Har inte fått positivt test ännu men har flera symptom som att det stramar i magen, ökad matlust osv.  

Håller tummarna! OM det var nidblödning så tar det ca 3-4 dgr få mätbar mängd hcg i urinen.
  • Nykär15
    Matildaa2020 skrev 2020-05-08 08:11:49 följande:

Jag tror att det är lite sent att ha nidblödning två dagar innan beräknad mens tyvärr. Nidblödningen brukar dyka upp en vecka efter ägglossningen och därmed för de allra flesta ca en vecka före mens. Jag har haft nidblödning själv, den kom på dagen en vecka efter ägglossningen:)

Så var det för mig med, men beror på när ägget fäster, kan ju variera 6-10 dagar och ägget släppte kanske senare än man trott vid äl, så omöjligt är det ju absolut inte. Men, kan som sagt vara spotting med vilket jag kan ha närmare mens jag med, så tiden får utvisa för henne :) men tycker inte man ska ge upp hoppet innan BIM iaf eftersom det kan ha skett senare än vad man tror.
  • Nykär15
    Izzul skrev 2020-05-08 08:22:09 följande:

Morgonens test bim -3

Vad tror ni?

Ser lovande ut! Om du har många stickor så hade jag testar em/kväll med. Jag får alltid starkare om jag först kissar ut morgonurinet och sen testar ex 2 timmar senare. Jag dricker för mycket kvällstid och även på natten så tror mitt är för utspätt...kan vara värt testa!
Svar på tråden Bim Maj 2020