• Emmo77

Någon mer som precis plussat

Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Pyret10

Idag ringde dom från Lyckans där vi gjort NIPT och allt såg bra ut, inga avvikelser på kromosom 13,18,21. 
    På onsdag har vi tid för KUB, det som erbjuds enligt rutin. Så det ska vi också gå på och njuta av att se lilla bebisen igen 😊 till veckan får vi hem brev med vilket kön så barnen vill att vi gör en gender reveal genom att lämna in brevet och få en ballong fylld med rosa eller blått. Sen ska yngsta sonen få sticka hål på ballongen (den äldsta tyckte inte det var viktigt att sticka hål utan kan tänka sig filma ist 😅). 

• impa07

Ni som gjort NIPT, vilken vecka gjorde ni det i? Är det lönt att göra för alla kromosomer eller "bara" de som ingår i standard?

• Pyret10
    impa07 skrev 2023-06-18 20:38:38 följande:

Ni som gjort NIPT, vilken vecka gjorde ni det i? Är det lönt att göra för alla kromosomer eller "bara" de som ingår i standard?

Man ska ha gått 10 fulla veckor. Jag gjorde det i början av v.12. Jag tyckte det var skönt att få veta om det fanns kromosomavvikelser för att isåfall kunna ställa in sig på det. Sen är det en liten rolig bonus att till 100% få veta kön tycker vi 😊 
  • impa07
    Pyret10 skrev 2023-06-18 21:57:11 följande:
    Man ska ha gått 10 fulla veckor. Jag gjorde det i början av v.12. Jag tyckte det var skönt att få veta om det fanns kromosomavvikelser för att isåfall kunna ställa in sig på det. Sen är det en liten rolig bonus att till 100% få veta kön tycker vi 😊 
    De flesta NIPT verkar kolla tre trisomier plus könskromosomer, om jag fattat rätt?

Det finns också ett utökat NIPT där alla kromosomer kollas, inte bara de tre. Men jag undrar om det är värt...?

Spännande, hur som helst! 😊 
  • Loreena1
    Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinanseirade försöket. 

När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.

Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.

Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.

De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.

Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse,  för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.

Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
    Jag fyller 40 i sommar. ☺️
  • Frusan

Pyret: har haft mage sedan v 6 typ 😝 så jäkla svullen tidigt. Men nu Börjar det vara mer bebismage där det är ganska tydligt när jag känner på magen vad som är livmoder och vad som är svullna tarmar.

• Pyret10

Loreen; åh håller tummarna ❤️ 🤗
    Frusan: åh samma här, blev tidigt svullen om magen. I v.10 la det sig lite men nu känns det redan som att mina tarmar liksom trycker ut och ligger högt upp. Kan dom redan ha börjat bli lite ihoptryckta fastän livmodern inte tar upp så mkt plats än? Jag har ff mina vanliga jeans men igår började dom kännas lite tighta om midjan, särskilt när jag satt ner (vilket jag gör största delen av mina arbetsdagar) 😅 
    på morgonen känns lilla ?pricken? tydligt och även när jag ligger ner på kvällen så är det en liten knöl som putar upp 🥰
    idag KUB för oss så ska bli mysigt att se den lille igen 😍❤️

• Frusan
    Pyret10 skrev 2023-06-21 05:46:15 följande:

Loreen; åh håller tummarna ❤️ 🤗
    Frusan: åh samma här, blev tidigt svullen om magen. I v.10 la det sig lite men nu känns det redan som att mina tarmar liksom trycker ut och ligger högt upp. Kan dom redan ha börjat bli lite ihoptryckta fastän livmodern inte tar upp så mkt plats än? Jag har ff mina vanliga jeans men igår började dom kännas lite tighta om midjan, särskilt när jag satt ner (vilket jag gör största delen av mina arbetsdagar) 😅 
    på morgonen känns lilla ?pricken? tydligt och även när jag ligger ner på kvällen så är det en liten knöl som putar upp 🥰
    idag KUB för oss så ska bli mysigt att se den lille igen 😍❤️

Hoppas allt gick bra på KUB, så mysigt att få se dom 🥰 här var det många veckor sedan jag kunde ha mina vanliga byxor om de satt minsta lilla tight, men det syntes tidigt förra gången med, har så kort överkropp så antar att det kanske kan spela in.

var hos BM idag, kassa blodvärden så nu blir det järntillskott. Får magknip bara av tanken 😅
  • Pyret10
    Frusan skrev 2023-06-22 18:25:55 följande:
    Hoppas allt gick bra på KUB, så mysigt att få se dom 🥰 här var det många veckor sedan jag kunde ha mina vanliga byxor om de satt minsta lilla tight, men det syntes tidigt förra gången med, har så kort överkropp så antar att det kanske kan spela in.

var hos BM idag, kassa blodvärden så nu blir det järntillskott. Får magknip bara av tanken 😅

Det gick jättebra och så mysigt att se den lille igen, försökte se om det var pojke eller flicka men var ju inte så lätt 😅 på måndag ska vi kolla det 😊 har fått hem brevet där det står men inte öppnat än. 
    Det viktigaste fick vi iaf svar på, att allt såg ut precis som det ska och bebisen mår bra där inne 🥰 
    Åh kassa järnvärden du med. Jag hade ju superlågt för några veckor sedan så det blev till att genast börja med tabletter. Jag blev så orolig för att magen alltid blir så stenhård. Men köpte movicol och tog dagligen vilket fungerade toppenbra! (Nästan för bra haha) så försöker hitta en balans och tror typ varannan dag movicol kan vara lagom för mig. Tips om du inte redan testat det! 😊

Svar på tråden Någon mer som precis plussat