Någon mer som precis plussat
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Idag ringde dom från Lyckans där vi gjort NIPT och allt såg bra ut, inga avvikelser på kromosom 13,18,21.
På onsdag har vi tid för KUB, det som erbjuds enligt rutin. Så det ska vi också gå på och njuta av att se lilla bebisen igen 😊 till veckan får vi hem brev med vilket kön så barnen vill att vi gör en gender reveal genom att lämna in brevet och få en ballong fylld med rosa eller blått. Sen ska yngsta sonen få sticka hål på ballongen (den äldsta tyckte inte det var viktigt att sticka hål utan kan tänka sig filma ist 😅).
Ni som gjort NIPT, vilken vecka gjorde ni det i? Är det lönt att göra för alla kromosomer eller "bara" de som ingår i standard?
Ni som gjort NIPT, vilken vecka gjorde ni det i? Är det lönt att göra för alla kromosomer eller "bara" de som ingår i standard?
Pyret: har haft mage sedan v 6 typ 😝 så jäkla svullen tidigt. Men nu Börjar det vara mer bebismage där det är ganska tydligt när jag känner på magen vad som är livmoder och vad som är svullna tarmar.
Loreen: Håller tummar och tår för er ♥️
Loreen; åh håller tummarna ❤️ 🤗
Frusan: åh samma här, blev tidigt svullen om magen. I v.10 la det sig lite men nu känns det redan som att mina tarmar liksom trycker ut och ligger högt upp. Kan dom redan ha börjat bli lite ihoptryckta fastän livmodern inte tar upp så mkt plats än? Jag har ff mina vanliga jeans men igår började dom kännas lite tighta om midjan, särskilt när jag satt ner (vilket jag gör största delen av mina arbetsdagar) 😅
på morgonen känns lilla ?pricken? tydligt och även när jag ligger ner på kvällen så är det en liten knöl som putar upp 🥰
idag KUB för oss så ska bli mysigt att se den lille igen 😍❤️
Loreen; åh håller tummarna ❤️ 🤗
Frusan: åh samma här, blev tidigt svullen om magen. I v.10 la det sig lite men nu känns det redan som att mina tarmar liksom trycker ut och ligger högt upp. Kan dom redan ha börjat bli lite ihoptryckta fastän livmodern inte tar upp så mkt plats än? Jag har ff mina vanliga jeans men igår började dom kännas lite tighta om midjan, särskilt när jag satt ner (vilket jag gör största delen av mina arbetsdagar) 😅
på morgonen känns lilla ?pricken? tydligt och även när jag ligger ner på kvällen så är det en liten knöl som putar upp 🥰
idag KUB för oss så ska bli mysigt att se den lille igen 😍❤️
Det gick jättebra och så mysigt att se den lille igen, försökte se om det var pojke eller flicka men var ju inte så lätt 😅 på måndag ska vi kolla det 😊 har fått hem brevet där det står men inte öppnat än.
Det viktigaste fick vi iaf svar på, att allt såg ut precis som det ska och bebisen mår bra där inne 🥰
Åh kassa järnvärden du med. Jag hade ju superlågt för några veckor sedan så det blev till att genast börja med tabletter. Jag blev så orolig för att magen alltid blir så stenhård. Men köpte movicol och tog dagligen vilket fungerade toppenbra! (Nästan för bra haha) så försöker hitta en balans och tror typ varannan dag movicol kan vara lagom för mig. Tips om du inte redan testat det! 😊