• Emmo77

Någon mer som precis plussat

Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Pyret10
    Frusan skrev 2023-06-12 20:55:04 följande:

Här har jag fått lite brunaktiga flygningar och genast börjar man oroa sig även fast det står på de flesta ställen att det oftast inte är någon fara. 

har stökat på med saker som skulle till återvinningen idag och sen burit massa vattenkannor till trädgården så misstänker att jag fått någon liten blödning i någon slemhinna. Men ändå, oron vill inte alls lyssna på det örat. Får kolla med Bm om det inte ger sig, även om jag antar att dom inte gör så mkt mer än ev ett UL när det är så här tidigt.

Jag förstår din oro även om jag också tänker att det inte är någon fara och att det inte är helt ovanligt att man kan få det som jag förstått det. Ring BM så du får hjälp att stilla oron och rådfråga dom (kan kännas bättre att få lugnande ord från någon som är expert på området) och ev få UL (och då se lilla bebben igen 😍🥰 
  • Frusan
    Pyret10 skrev 2023-06-13 13:59:43 följande:
    Jag förstår din oro även om jag också tänker att det inte är någon fara och att det inte är helt ovanligt att man kan få det som jag förstått det. Ring BM så du får hjälp att stilla oron och rådfråga dom (kan kännas bättre att få lugnande ord från någon som är expert på området) och ev få UL (och då se lilla bebben igen 😍🥰 
    Ringde Gyn och har fått tid för UL i morgon, dom sa också att det är ganska vanligt men för att slippa vara orolig så kan det vara skönt att göra UL. Skönt 🥰 det har inte blivit värre idag och ingen eg smärta Utan mer en svullenkänsla som är ganska lik den jag kan ha vid ägglossning. Men inte alls som mensvärk så det hoppas jag är positivt.
  • Pyret10
    Frusan skrev 2023-06-13 14:25:35 följande:
    Ringde Gyn och har fått tid för UL i morgon, dom sa också att det är ganska vanligt men för att slippa vara orolig så kan det vara skönt att göra UL. Skönt 🥰 det har inte blivit värre idag och ingen eg smärta Utan mer en svullenkänsla som är ganska lik den jag kan ha vid ägglossning. Men inte alls som mensvärk så det hoppas jag är positivt.
    Skönt! Hur gick det idag? ❤️
  • Frusan
    Pyret10 skrev 2023-06-14 16:24:38 följande:
    Skönt! Hur gick det idag? ❤️
    Det gick bra ♥️ den lilla sprattlade och hjärtat pickade på. Läkaren kunde dock se att min moderkaka sitter ganska långt ned så det kunde orsaka små blödningar tills den drogs längre upp när livmodern växer. Så jag hoppas verkligen moderkakan har det som plan också 😝 men tar det lite lugnare med trädgårdsjox och att lyfta massa saker nu ett tag 😅 vilken skillnad det är att få göra mysiga vanliga UL med nedsläckt i rummet, BM som tar det lugnt och förklarar. Man får ligga och titta på bebis. Mot nu, med vaginalt UL med full belysning i rummet och fokus på att undersöka om något är fel. Hann se bebis typ 3 sekunder innan läkaren svepte vidare 😅
  • Pyret10
    Frusan skrev 2023-06-14 16:51:23 följande:
    Det gick bra ♥️ den lilla sprattlade och hjärtat pickade på. Läkaren kunde dock se att min moderkaka sitter ganska långt ned så det kunde orsaka små blödningar tills den drogs längre upp när livmodern växer. Så jag hoppas verkligen moderkakan har det som plan också 😝 men tar det lite lugnare med trädgårdsjox och att lyfta massa saker nu ett tag 😅 vilken skillnad det är att få göra mysiga vanliga UL med nedsläckt i rummet, BM som tar det lugnt och förklarar. Man får ligga och titta på bebis. Mot nu, med vaginalt UL med full belysning i rummet och fokus på att undersöka om något är fel. Hann se bebis typ 3 sekunder innan läkaren svepte vidare 😅
    Åh vad skönt! haha ja det låter som natt och dag mot det il man annars är van 😁
  • Orkidé8181

Kan man hoppa in här?
    42 och precis plussat med 3: e barnet :D

har Inte jätte många bekanta som väntar barn ? typ ingen? hahaha

• Pyret10
    Orkidé8181 skrev 2023-06-14 21:04:10 följande:

Kan man hoppa in här?
    42 och precis plussat med 3: e barnet :D

har Inte jätte många bekanta som väntar barn ? typ ingen? hahaha

Åh vad kul! Grattis och välkommen hit 🤗 hur gamla är de andra barnen? Samma för mig, ingen i bekantskapskretsen som väntar barn 😊
  • Orkidé8181
    Pyret10 skrev 2023-06-14 22:12:56 följande:
    Åh vad kul! Grattis och välkommen hit 🤗 hur gamla är de andra barnen? Samma för mig, ingen i bekantskapskretsen som väntar barn 😊
    Tack :)

Min äldsta är 17 och yngsta 14? hahaha
    blir en rejäl sladdis om det går vägen

har du barn sedan tidigare? Å hur gamla? ( har inte läst hela tråden ) 
  • Pyret10
    Orkidé8181 skrev 2023-06-14 22:55:01 följande:
    Tack :)

Min äldsta är 17 och yngsta 14? hahaha
    blir en rejäl sladdis om det går vägen

har du barn sedan tidigare? Å hur gamla? ( har inte läst hela tråden ) 
    Ja, vad mysigt också att börja om med en liten när dom andra är stora 😊 mina är 9 och 12 år. Dom blev båda jätteglada över det kommande syskonet! 🥰 jag är i en ny relation så det blir min blivande mans första barn 😊
  • Orkidé8181
    Pyret10 skrev 2023-06-15 05:23:49 följande:
    Ja, vad mysigt också att börja om med en liten när dom andra är stora 😊 mina är 9 och 12 år. Dom blev båda jätteglada över det kommande syskonet! 🥰 jag är i en ny relation så det blir min blivande mans första barn 😊
    Jag vet faktiskt inte hur reaktionen här kommer bli, första reaktionen är nog att vi är galna? men förhoppningsvis kan det landa och de tycker att det kommer bli kul :)

jag är också i en ny relation, eller ny, vi har varit tillsammans i 10 år, men min sambo är yngre än mig? 

när jag fick min första hamnade jag i en mamma grupp med unga mammo, finns det mamma grupper för ? gamla ? mammor? :D 
Svar på tråden Någon mer som precis plussat