Blomman2020 skrev 2020-06-26 15:00:01 följande:
hur har det gått för dig? Det verkar vara normalt att ha det, men jag förstår din oro då man aldrig vet! Jag har haft en blödning i natt som avstannade 10 timmar senare! Det känns inget bra, men dem sa att det också var normalt! Trotts klarröd blödning varje gång jag gick på toa i natt! Har ont i magen också, men är så orolig att jag tror det är stress jag har ont av!
Nä, tror att embryot inte klarade sig. Började med bruna flytningar som under veckan tilltog och blev mer mörkröda blödningar med klumpar. Igår kom mensliknande blödning som har fortsatt och det känns precis som mens.
Håller med om att ivf verkligen tär på psyket och det går inte att göra något åt ovissheten heller utan det är bara att vänta ut. De här dagarna med ovisshet har varit hemska men kändes skönt att igår i alla fall kunna släppa det och gå vidare när den mensliknande blödningen kom. Kändes lite för bra för att vara sant om allt skulle gå vägen på första försöket. Har ultraljudstid inbokad sedan tidigare nästa fredag och då lär jag antagligen få det bekräftat. Hoppas nu på att det inte blöder på alltför länge och att en ny insättning kan ske i augusti igen. Är det någon som vet när nästa insättning kan starta?
Clemmentina skrev 2020-06-26 18:34:39 följande:
Har inte direkt några symptom eller så. Lite svag molvärk någon gång men känner överlag lite, vilket får mig att tänka att det nog inte tagit sig den här gången. Men vet ju att jag bara är på ruvardag 4 och att många inte får symptom så tidigt.
Hade ni andra mycket symptom under ruvardagarna?
Jag tyckte att det var svårt att avgöra vad jag faktiskt kände av och vad jag kan ha inbillat mig efter att ha läst andras beskrivningar. Jag började känna av ömma bröst dag 3, lite yr om jag inte hade ätit ordentligt men annars faktiskt inte så mkt. Lite molvärk nedre delen av magen som du säger också.